Strona 4

TEORIA WYCH

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Relacja zaufania staje się tu generalnym złożeniem ludzkiego życia w ogóle, warunkiem konstruktywnym sposobów przeżywania świata i typów odniesień, jakie względem niego przyjmujemy
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 26
Dziecko nigdy nie żyje jak ślimak w muszli, zawsze jakoś doświadcza otaczający go świat i rzeczy, które się w nim znajdują. Konkretne sytuacje są faktycznym źródłem wiedzy o człowieku (dziecku) i jego relacjach ze światem
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 27
Antropologia pedagogiczna stoi na stanowisku, zgodnie z którym należy stwierdzić, że jakie zrozumienie człowieka, taka też teoria i praktyka pedagogiczna; postać teorii i praktyki pedagogicznej zawarta jest bowiem już w pierwotnym rozstrzygnięciu " kwestii antropologicznej"
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 28
Antropologiczna reprezentacja/ model rozumienia człowieka jak homo laborans zakłada, że człowiek jest istotą, dla której najbardziej charakterystycznym wyróżnikiem jest potrzeba i umiejętność zabawy
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 29
Kategoria "miękkich" i "twardych" umiejętności w paradygmacie inteligencji emocjonalnej D.Golemana oparta jest na założeniu, zgodnie z którym optymalny model ludzkiego funkcjonowania opiera się na [słowo, którego nie odczytam] związku umiejętności emocjonalnych i intelektualnych
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 30
Kategoria "miękkich" i "twardych" umiejętności w paradygmacie inteligencji emocjonalnej D.Golemana oparta jest na założeniu, zgodnie z którym predyspozycje intelektualne, stanowiące zaczyn "twardych umiejętności" muszą być osadzone na mocnej podstawie "miękkich umiejętności" inteligencji emocjonalnej
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 31
Zgodnie z teorią transgresji ludzkiej J. Kozieleckiego czynności transgresyjne odznaczają się wysokim współczynnikiem zaabsorbowania tym, co jest przedmiotem transgresji oraz oddania się z pasją jakiejś sprawie lub aktywności życiowej (np. zaangażowanie konstruktora, reformatora)
PRAWDA
FAŁSZ