Strona 7

Międzynarodowe badania marketingowe

Pytanie 49
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
Wydarzenia polityczne
Środki polityki gospodarczej
Faza koniunktury
Zmiany technologiczne
Pytanie 50
Wielkość rynku pralek powinna być ustalana na podstawie:
Stopniu rozwoju branży AGD
Liczby producentów pralek
Wielkości populacji danego kraju
Liczby gospodarstw domowych
Pytanie 51
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
Potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
Potrzeby ujawnione na rynku
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Pytanie 52
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Artykuły powszechnego spożycia
Usługi
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
Pytanie 53
Jeśli dynamika całego rynku wynosi 10%, a dynamika rozwoju sprzedaży firmy osiąga 9%, to wskaźnik względnej dynamiki rynku wynosi:
20%
-1%
10%
-10%
Pytanie 54
Jeżeli na rynku sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
Przewaga strukturze nabywców klientów uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Pytanie 55
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
Jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Pytanie 56
Które ze stwierdzeń dotycząca analizy rynków zagranicznych metodami portfelowymi jest prawdziwe:
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Przyjęte szczegółowe kryteria mają jednakowe znaczenie dla oceny
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Pytanie 57
Do kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa sektorze producentów paneli słonecznych można zaliczyć:
zastosowane rozwiązania technologiczne
trendy proekologiczne
relacje ceny do jakości
wielkości rynku
Pytanie 58
W przypadku, gdy Analiza SWOT wykazała, że Firma ma przewagę mocnych stron nad słabymi, ale nie sprzyja jej układ warunków zewnętrznych, rekomendowaną strategią jest:
Strategia defensywna (przeważają słabe strony i zagrożenia) [-/-]
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]
Strategia agresywna (przeważają mocne strony i szanse) [+/+]
Strategia konkurencyjna (przeważają słabe strony i szanse) [-/+]
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp