Strona 6

Międzynarodowe badania marketingowe

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 41
Które kryteria oceny jakości otoczenia biznesu wchodzą w skład wskaźnika doing business:
Sytuacja makroekonomiczną w kraju
Uruchamianie firm
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Płacenie podatków
Pytanie 42
Która z poniższych twierdzeń dotyczących wskaźnika doing business są prawdziwe:
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Pytanie 43
Wskaźnik Giniego o wartości rzędu 0,6 — 0,7 (60— 70%) wskazuje na to, że w danym kraju:
Stwierdzamy wysoką grupę analfabetyzmu
Mamy do czynienia z równomiernym rozkładem dochodów
Występuje liczna klasa średnia
Występuje dużo nierównomierności rozkładów dochodów
Pytanie 44
Do barier wejścia do sektora można zaliczyć:
Cła i inne środki polityki handlowej
Zapewnienie odpowiedniej skali produkcji
Potrzeby kapitałowe
Wizerunek marki
Pytanie 45
Czynniki wzrostu siły przetargowej nabywcy:
Wysokie koszty zmiany dostawcy dla nabywcy
Względnie duży stopień koncentracji sektora nabywcy w porównaniu do sektora dostawcy
Dostarczane produkty nie mają substytutów
Możliwość integracji dostawców do przodu
Pytanie 46
Wskaźnik Herfindahla-Hirschmana ustala się jako:
Suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Suma udział w 5 największych przedsiębiorstw na rynku
Suma kwadratów udział w 4 największych przedsiębiorstwa rynku
Suma udziałów 4 największych przedsiębiorstw na rynku
Pytanie 47
Wskaźnik (nieunormowane) Herfindahla-Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje:
Średni stopień koncentracji rynku
Duży stopień koncentracji rynku
Rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
Sytuacja zbliżoną do konkurencji doskonałej
Pytanie 48
Rynek dla którego wskaźnik HHI wynosi powyżej 1800 … uznawany jest za rynek:
Nieskoncentrowany
Wysoce skoncentrowany o dużym zagrożeniu dalszego umacniania siły rynkowej połączonych firm (powyżej 2400)
Umiarkowanie skoncentrowany
Wysoce skoncentrowany