Strona 5

Międzynarodowe badania marketingowe

Pytanie 33
Scenariusz pesymistyczny (w metodzie scenariuszowej) zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najmniej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne, bez względu na kierunek oddziaływania
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne
Pytanie 34
Głównym celem badań rynkowych jest:
Rozpoznanie warunków konkurowania na rynku
Zgromadzenie informacji na temat zjawisk i procesów rynkowych
Analiza sytuacji gospodarczej
Zwiększanie sprzedaży naszych produktów na danym rynku
Pytanie 35
Do czynników otoczenia makroekonomicznego należą:
Dynamika PKB
Pojemność rynku
Procedury dotyczące zatrudniania pracowników
Poziom stóp procentowych
Pytanie 36
Ustaleniu zakresu niezbędnej adaptacji produktu przeznaczonego na rynki zagraniczne służy:
Analiza czynników związanych z charakterem produktu
Analiza konkurencji
Analiza stopnia rozwoju rynku
Analiza wskaźnika GRP
Pytanie 37
Do instytucjonalnych źródeł informacji o rynkach i kontrahentach zagranicznych w Polsce należą:
Kompass Poland
Krajowa Izba Gospodarcza
Centra Obsługi inwestorów i eksporterów (EOIE)
Polska agencja handlu i inwestycji
Pytanie 38
Segmentacja rynków zagranicznych obejmuje następujące etapy:
Grupowanie krajów
Grupowanie produktów
Grupowanie konsumentów każdym z wybranych krajów
Połączenie podobnych grup konsumentów wyodrębnionych w poszczególnych krajach segmenty między rynkowe
Pytanie 39
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrootoczeniu należą:
Stopień lojalności
Intensywność użytkowania produktu
Osobowość
Wyznawanie wartości
Pytanie 40
Które z poniższych kryteriów może mieć zastosowanie do segmentacji nabywców instytucjonalnych:
Profil produkcyjny
Lokalizacja geograficzna firmy
Wielkość przedsiębiorstwa
Wielkość zamówień
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp