Strona 4

Międzynarodowe badania marketingowe

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Które z wymienionych poniżej metod zbierania danych pierwotnych są metodami ilościowymi:
wywiad głębinowy
wywiad typu PAPI
ankieta pocztowa
grupy fokusowe
Pytanie 26
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:
oczekiwane korzyści z zakupu
styl życia
intensywność użytkowania
wiek
Pytanie 27
Dobór systematyczny zalicza się do metod doboru losowego próby badawczej. (probabilistyczny to inaczej losowy)
fałsz
prawda
Pytanie 28
Skrót CAWI odnosi się do:
rodzaju ankiety elektronicznej
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
rodzaju indywidualnego wywiadu bezpośredniego
metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych
Pytanie 29
Aby podjąć decyzję dotyczącą stopnia standaryzacji lub adaptacji produktów należy zbadać:
czynniki związane z nabywcą zagranicznym, jego zwyczajami konsumpcyjnymi i preferencjami
system wspierania sprzedaży na danym rynku zagranicznym
wymogi prawne na danym rynku zagranicznym
stopień rozwoju rynku
Pytanie 30
Do wyróżników skali Likerta wykorzystywanej w konstrukcji pytań w badaniach bezpośrednich należą:
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
jest to skala wyrażona w postaci zestawu dwubiegunowych skal szacunkowych, siedmio- lub dziewięciopunktowych, na końcach których znajdują się przeciwstawne przymiotniki opisujące badane pojęcia
Pytanie 31
W ramach analizy otoczenia konkurencyjnego w oparciu o model „5 sił” M. Portera dokonuje się przeglądu m.in.:
groźby pojawienia się substytutów na rynku
rywalizacji między przedsiębiorstwami wewnątrz sektora
poziomu korupcji
siły przetargowej dostawców
Pytanie 32
Motywacja cechująca się zorientowaniem na osiągnięcia przy jednocześnie niewielkim stanie posiadania (ograniczone zasoby) to według segmentacji VALS wyróżniki segmentu ponadnarodowego określanego jako:
Makers
Achievers
Believers
Strivers