Strona 3

Międzynarodowe badania marketingowe

Pytanie 17
Wskaźnik koncentracji rynku CR 4 wynosi 70%. Oznacza to, że:
suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku wynosi 7000
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 70% udziału w rynku
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 30% udziału, a pozostałe – 70%
udział największego przedsiębiorstwa w rynku wynosi 70%
Pytanie 18
Do korzyści mikrosegmentacji rynku można zaliczyć:
lepsze dostosowanie produktu i innych instrumentów marketingowych do potrzeb konsumentów
uzyskanie korzyści skali
lepsze możliwości wykorzystania nisz rynkowych
zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa poprzez optymalną alokację jego zasobów
Pytanie 19
Do badań makrootoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym należą:
badania uwarunkowań technologicznych w danym kraju/regionie
badania dostawców w danym sektorze
badania konkurencji
badania uwarunkowań społecznych w danym kraju/regionie
Pytanie 20
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,6. Oznacza to, że:
przedsiębiorstwo jest liderem na rynku
sprzedaż przedsiębiorstwa jest o 60% wyższa od sprzedaży największego konkurenta
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 60% sprzedaży największego konkurenta
udział przedsiębiorstwa w całkowitej sprzedaży na rynku wynosi 60%
Pytanie 21
Próba badawcza w badaniach bezpośrednich powinna być tym większa…
im większy jest przyjęty poziom ufności
im większy jest stopień homogeniczności badanej populacji
im większy jest zakres przestrzenny badań
im mniejsza jest wielkość dopuszczalnego błędu
Pytanie 22
Wskaźnik (nieunormowany) Herfindahla – Hirschmana o wartości bliskiej 100 wskazuje na:
średni stopień koncentracji rynku
bardzo duży stopień rozdrobnienia rynku
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
Pytanie 23
Do testów cenowych wykorzystywanych w badaniach marketingu mix na rynkach zagranicznych należą:
test reakcji na cenę
test udziału w rynku
test gotowości zakupu
test cenowy na półce
Pytanie 24
Kategoria SJB „dojne krowy” w analizie portfelowej metodą BCG wymaga znacznych inwestycji finansowych w poprawę lub utrzymanie jej pozycji rynkowej.
prawda
fałsz
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp