Strona 7

Ggicith

Pytanie 49
Jeżeli na rynku sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Przewaga strukturze nabywców klientów uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
Pytanie 50
Jeśli dynamika całego rynku wynosi 10%, a dynamika rozwoju sprzedaży firmy osiąga 9%, to wskaźnik względnej dynamiki rynku wynosi:
10%
-10%
-1%
20%
Pytanie 51
W przypadku, gdy Analiza SWOT wykazała, że Firma ma przewagę mocnych stron nad słabymi, ale nie sprzyja jej układ warunków zewnętrznych, rekomendowaną strategią jest:
Strategia defensywna (przeważają słabe strony i zagrożenia) [-/-]
Strategia konkurencyjna (przeważają słabe strony i szanse) [-/+]
Strategia agresywna (przeważają mocne strony i szanse) [+/+]
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]
Pytanie 52
Do kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa sektorze producentów paneli słonecznych można zaliczyć:
Relację ceny do jakości
Zastosowane rozwiązania technologiczne
Wielkość rynku
Trendy proekologiczne
Pytanie 53
Które ze stwierdzeń dotycząca analizy rynków zagranicznych metodami portfelowymi jest prawdziwe:
Przyjęte szczegółowe kryteria mają jednakowe znaczenie dla oceny
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Pytanie 54
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
Jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
Żadna z powyższych
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
Pytanie 55
Dobór systematyczny zalicza się do metod doboru losowego próby badawczej. (probabilistyczny to inaczej losowy)
Prawda
Pytanie 56
Kategoria SJB „dojne krowy” w analizie portfelowej metodą BCG wymaga znacznych inwestycji finansowych w poprawę lub utrzymanie jej pozycji rynkowej.
Fałsz
Pytanie 57
Skale rangowe stanowią narzędzie pomiaru preferencji konsumentów i są wykorzystywane do porównań badanych obiektów.
Prawda
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp