Strona 5

Ggicith

Pytanie 33
Segmentacja rynków zagranicznych obejmuje następujące etapy:
Grupowanie produktów
Grupowanie konsumentów każdym z wybranych krajów
Połączenie podobnych grup konsumentów wyodrębnionych w poszczególnych krajach segmenty między rynkowe
Grupowanie krajów
Pytanie 34
Do instytucjonalnych źródeł informacji o rynkach i kontrahentach zagranicznych w Polsce należą:
Krajowa Izba Gospodarcza
Centra Obsługi inwestorów i eksporterów (EOIE)
Kompass Poland
Polska agencja handlu i inwestycji
Pytanie 35
staleniu zakresu niezbędnej adaptacji produktu przeznaczonego na rynki zagraniczne służy:
Analiza czynników związanych z charakterem produktu
Analiza wskaźnika GRP
Analiza stopnia rozwoju rynku
Analiza konkurencji
Pytanie 36
Do czynników otoczenia makroekonomicznego należą:
Pojemność rynku
Procedury dotyczące zatrudniania pracowników
Dynamika PKB
Poziom stóp procentowych
Pytanie 37
1. Głównym celem badań rynkowych jest:
Zwiększanie sprzedaży naszych produktów na danym rynku
Zgromadzenie informacji na temat zjawisk i procesów rynkowych
Rozpoznanie warunków konkurowania na rynku
Analiza sytuacji gospodarczej
Pytanie 38
nariusz pesymistyczny (w metodzie scenariuszowej) zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne, bez względu na kierunek oddziaływania
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najmniej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne
Pytanie 39
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Usługi
Towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
Artykuły powszechnego spożycia
Pytanie 40
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby ujawnione na rynku
Potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
Potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp