Strona 4

Ggicith

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Do testów cenowych wykorzystywanych w badaniach marketingu mix na rynkach zagranicznych należą:
test cenowy na półce
test gotowości zakupu
test reakcji na cenę
test udziału w rynku
Pytanie 26
Wskaźnik (nieunormowany) Herfindahla – Hirschmana o wartości bliskiej 100 wskazuje na:
średni stopień koncentracji rynku
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
bardzo duży stopień rozdrobnienia rynku
Pytanie 27
Próba badawcza w badaniach bezpośrednich powinna być tym większa…
im większy jest przyjęty poziom ufności
im większy jest stopień homogeniczności badanej populacji
im większy jest zakres przestrzenny badań
im mniejsza jest wielkość dopuszczalnego błędu
Pytanie 28
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,6. Oznacza to, że:
udział przedsiębiorstwa w całkowitej sprzedaży na rynku wynosi 60%
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 60% sprzedaży największego konkurenta
przedsiębiorstwo jest liderem na rynku
sprzedaż przedsiębiorstwa jest o 60% wyższa od sprzedaży największego konkurenta
Pytanie 29
Która z poniższych twierdzeń dotyczących wskaźnika doing business są prawdziwe:
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Pytanie 30
Które kryteria oceny jakości otoczenia biznesu wchodzą w skład wskaźnika doing business:
Płacenie podatków
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Sytuacja makroekonomiczną w kraju
Uruchamianie firm
Pytanie 31
Które z poniższych kryteriów może mieć zastosowanie do segmentacji nabywców instytucjonalnych:
Wielkość zamówień
Wielkość przedsiębiorstwa
Lokalizacja geograficzna firmy
Profil produkcyjny
Pytanie 32
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrootoczeniu należą:
Stopień lojalności
Intensywność użytkowania produktu
Wyznawanie wartości
Osobowość