Strona 3

Ggicith

Pytanie 17
Komponentami, które służą do ustalenia wysokości wskaźnika HDI są m.in.:
DNB per capita (według parytetu siły nabywczej)
Oczekiwana długość życia
PKB per capita (według parytetu siły nabywczej)
Wskaźnik nędzy
Pytanie 18
. Do cech badań ilościowych należą:
celowy dobór próby
duża ilość informacji możliwa do uzyskania od jednego respondenta
możliwość ilościowej generalizacji wyników na całą populację
losowy dobór próby
Pytanie 19
Motywacja cechująca się zorientowaniem na osiągnięcia przy jednocześnie niewielkim stanie posiadania (ograniczone zasoby) to według segmentacji VALS wyróżniki segmentu ponadnarodowego określanego jako:
Believers
Achievers
Makers
Strivers
Pytanie 20
W ramach analizy otoczenia konkurencyjnego w oparciu o model „5 sił” M. Portera dokonuje się przeglądu m.in.:
siły przetargowej dostawców
poziomu korupcji
groźby pojawienia się substytutów na rynku
rywalizacji między przedsiębiorstwami wewnątrz sektora
Pytanie 21
Do wyróżników skali Likerta wykorzystywanej w konstrukcji pytań w badaniach bezpośrednich należą:
jest to skala wyrażona w postaci zestawu dwubiegunowych skal szacunkowych, siedmio- lub dziewięciopunktowych, na końcach których znajdują się przeciwstawne przymiotniki opisujące badane pojęcia
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
Pytanie 22
Skrót CAWI odnosi się do:
rodzaju ankiety elektronicznej
rodzaju indywidualnego wywiadu bezpośredniego
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych
Pytanie 23
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:
oczekiwane korzyści z zakupu
wiek
intensywność użytkowania
styl życia
Pytanie 24
Które z wymienionych poniżej metod zbierania danych pierwotnych są metodami ilościowymi:
ankieta pocztowa
grupy fokusowe
wywiad głębinowy
wywiad typu PAPI
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp