Strona 2

Ggicith

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 9
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
bazy danych statystycznych zawierające statystyki dotyczące danego rynku
publikacje instytucji międzynarodowych na temat sytuacji w danej branży
zagraniczni klienci firmy, którzy testują nasz nowy produkt
dystrybutorzy naszych produktów, z którymi przeprowadzamy wywiad
Pytanie 10
Cechy metody drzewka, która może być wykorzystana do segmentacji rynków zagranicznych:
jest metodą analizy skupień
jest metodą aglomeracyjną
w wyniku jej zastosowania uzyskujemy rozbicie, w którym żadne skupienie nie jest podskupieniem innego
pozwala na wizualizację struktur segmentacyjnych w postaci tzw. Dendrogramów
Pytanie 11
Wskaźnik dystrybucji numerycznej obliczany jest jako iloraz liczby sklepów prowadzącej sprzedaż produktów danej firmy przez liczbę sklepów prowadzącą sprzedaż danej kategorii produktów (x 100%)
Prawda
Pytanie 12
. Do badań makrootoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym należą:
badania konkurencji
badania dostawców w danym sektorze
badania uwarunkowań technologicznych w danym kraju/regionie
badania uwarunkowań społecznych w danym kraju/regionie
Pytanie 13
Do korzyści mikrosegmentacji rynku można zaliczyć:
lepsze dostosowanie produktu i innych instrumentów marketingowych do potrzeb konsumentów
zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa poprzez optymalną alokację jego zasobów
uzyskanie korzyści skali
lepsze możliwości wykorzystania nisz rynkowych
Pytanie 14
Wskaźnik koncentracji rynku CR 4 wynosi 70%. Oznacza to, że:
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 30% udziału, a pozostałe – 70%
udział największego przedsiębiorstwa w rynku wynosi 70%
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 70% udziału w rynku
suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku wynosi 7000
Pytanie 15
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych wtórnych w badaniach rynków zagranicznych są:
ograniczona porównywalność danych
niechęć do udzielania odpowiedzi przez respondentów
problemy z właściwym doborem respondentów do próby badawczej
ograniczona dostępność danych statystycznych
Pytanie 16
Do czynników atrakcyjności rynków zagranicznych (w odróżnieniu od czynników pozycji konkurencyjnej) można zaliczyć:
natężenie konkurencji
tempo wzrostu rynku
poziom jakości produktów przedsiębiorstwa
siłę nabywczą konsumentów