Strona 6

PSYCH02

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 41
Jako główny powód przyjmowania przez nas postawy osądzającej Carl Rogers wskazuje:
niski poziom inteligencji
różnice w statusach osób w interakcji
zbyt racjonalne i wyłącznie logiczne podejście do spraw
zaktywowane emocje i ocenę treści z własnego punktu widzenia
Pytanie 42
To, że student turystyki uczęszczający na wykłady wciąż pamięta napis” sex” na tle roślin świadczy o: a) dużej pojemności uwagi podzielnej
utworzeniu się spostrzeżenie: figura – tło; tło – obraz
wystąpieniu złudzenia optycznego
utworzeniu się spostrzeżenia zdeponowanego w pamięci długotrwałej
seksoholiźmie
Pytanie 43
Jednym z mechanizmów wewnątrz-psychicznych biorącym udział w percepcji są tzw. Reguły percepcyjne takie jak: reguła podobieństwa, reguła domykania, reguła bliskości, reguła figura-tło. Funkcja wymienionych reguł poznawczych to:
służą one skupieniu uwagi osoby na bodźcach ważnych dla przeżycia
stanowią one nieświadome strategie poznawcze umożliwiające szybką orientację w otoczeniu
umożliwienie człowiekowi obiektywnego postrzegania świata
pozwalają systemowi poznawczemu na separację wrażeń od spostrzeżeń
Pytanie 44
Emocja posiada określone „parametry” – właściwości. Spośród podanych poniżej wskaż cechę niepasującą:
intensywność
kontrolowalność
znak
treść
Pytanie 45
Głównym założeniem teorii inteligencji Gardnera jest założenie, że:
jest ona cechą nabywaną poprzez kontakty ze środowiskiem, zaś wpływ wielkości szczególnego znaczenia
główną rolę w funkcjonowaniu psychicznym pełnią emocje, stąd mówi ona o inteligencji emocjonalnej
występuje wiele rodzajów inteligencji np. interpersonalna, kinestetyczna, językowa
istnieje uniwersalna inteligencja ogólna, której miarodajna miarą jest IQ
Pytanie 46
Pojemność, selektywność, przerzutność, podzielność i trwałość to cechy:
rozumowania
uwagi
motywacji
inteligencji
Pytanie 47
W radzeniu sobie ze stresem wyróżniamy strategie zorientowane na cel i strategie skierowane na emocje. Spośród podanych poniżej wybierz stwierdzenie prawdziw
generalnie, pierwsze z nich oddziałują na przyczynę, drugie na skutek stresu
ogólnie biorąc, pierwsze z nich działają na skutek, drugie na przyczynę stresu
strategia zorientowana na cel to m.in. odreagowywanie i tłumienie emocji
planowanie, koncentracja na problemie, poszukiwanie wsparcia to właściwości strategii samouspokajającej
Pytanie 48
Różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną polega na:
motywacja wewnętrzna wiąże się z nagrodami symbolicznymi (pochwała, wdzięczność, uznanie), motywacja zewnętrzna z nagrodami materialnymi (podwyżka, nagroda)
pierwsza związania jest z zadaniami łatwymi, druga z zadaniami trudnymi
w pierwszym przypadku nagradzająca jest sama czynność wykonywana, w drugim chodzi o nagrodę lub karę za wykonywanie tej czynności
motywacja wewnętrzna dotyczy naszych celów i potrzeb osobistych, motywacja zewnętrzna społecznych
Pytanie 49
Warunkowanie klasyczne Pawłowa, w którym wystąpiło wyuczenie się określonej reakcji polega na:
bodziec warunkowy wywołuje reakcję warunkową
bodziec warunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
bodziec warunkowy wywołuje reakcję instrumentalną
bodziec bezwarunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
Pytanie 50
Jak kształtuje się zależność funkcjonowania człowieka od natężenia przeżywanych emocji:
jest to zależność liniowa: im wyższy poziom natężenia emocji, tym sprawniejsze funkcjonowanie
początkowo wzrost pobudzenia skutkuje podnoszeniem sprawności działania aż do osiągnięcia pewnego optimum. Po jego przekroczeniu wzrost siły emocji pogarsza sprawność działania
najpierw wzrost pobudzenia obniża sprawność, po przekroczeniu pewnego poziomu natężenia emocji następuje stałe zwiększanie się sprawności działania
im niższy poziom emocji tym sprawniejsze działanie, gdyż nie dezorganizują one złożonych procesów myślowych