Strona 2

Bud Komun

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 9
Mieszanki mineralno-asfaltowe MMA:
składają się głównie z kruszyw i lepiszcza asfaltowego oraz dodatków, tzw. modyfikatorów
dodatki, między innymi zmniejszają napięcie powierzchniowe asfaltu
są wykorzystywane do budowy warstw konstrukcyjnych nawierzchni twardych ulepszonych (ścieralnej, wiążącej i podbudowy)
lepiszcza smołowe stanowią 3% do 10% masy
Pytanie 10
W procesie produkcji HMA („hot mix asphalt”):
gorący materiał kamienny najpierw jest sortowany a następnie po raz drugi dozowany i podawany do mieszalnika
gorący materiał kamienny jest transportowany przenośnikiem pionowym wiele metrów do góry, do sortowników
do mieszalnika są dozowane z zasobników asfalt i wypełniacze oraz z suszarki materiał kamienny
najczęściej są stosowane mieszarki o pracy ciągłej
Pytanie 11
Mieszanki mineralno-asfaltowe na ciepło WMA (warm mix asphalt): - PYTANIE USUNIĘTE
w procesie produkcji wykorzystuje się spienianie asfaltu wodą wraz z podgrzaniem kruszywa do temperatury niższej od wrzenia wody
są wykonywane na bazie emulsji asfaltowych
uzyskuje się poprzez dodanie do asfaltu środków chemicznych polepszających urabialność MMA, np. przez zwiększenie lepkości asfaltu
w procesie produkcji uzyskuje się odpowiednio wysoką urabialność mieszanki przy podgrzaniu składników powyżej temperatury parowania wody
Pytanie 12
Zadaszenia składowisk kruszyw i piasku są konieczne, ze względu na:
zmniejszenie zużycia energii cieplnej w procesie produkcji
zmianę wilgotności względnej kruszyw i konieczność wykonania badań po każdych opadach
ochronę przed zanieczyszczeniem pyłami organicznymi
konieczność ochrony materiałów przed opadami śniegu
Pytanie 13
Gdzie są oddzielane frakcje pyłowe od pozostałych ziaren agregatu mineralnego?
w dozownikach
w sortowniku gorącego materiału kamiennego
w odpylaczu przez filtry tkaninowe
w suszarce
Pytanie 14
Przy przewozie MMA za wyjątkiem AL (MA):
spadek temperatury mieszanki zależy od ładowności pojazdu, izolacyjności termicznej skrzyni ładunkowej oraz odległości transportu i czasu oczekiwania na rozładunek
przy długim oczekiwaniu na rozładunek konieczne jest zastosowanie pracującej przed układarką – tzw. remieszarki, która wyrównuje temperaturę mma
stosuje się termosy z termoizolacją i mieszaniem podczas postoju
jest istotne maksymalne wykorzystanie ładowności samochodów samowyładowczych skrzyniowych ze szczelnymi opończami
Pytanie 15
Ułożenie MMA musi poprzedzać:
zapewnienie przyczepności na powierzchniach urządzeń znajdujących się w nawierzchni, tj. kratek ściekowych, studni, zasuw, krawężników itp, np. przez wklejenie taśm topliwych
usunięcie oznakowania poziomego i oczyszczenie powierzchni z resztek wody, zabrudzeń, plam oleju itp. przy zastosowaniu szczotek mechanicznych i sprężonego powietrza
skropienie powierzchni emulsją asfaltową i przy asfalcie lanym odczekanie na jej rozpad
wykonanie wcinek w asfalcie lanym przy układaniu nakładek na starej nawierzchni
Pytanie 16
Przed rozpoczęciem układania warstwy mieszanki mineralno-asfaltowej należy:
określić potrzebną ilość przejść walca dla uzyskania prawidłowej grubości warstwy
wykonać odcinek próbny w celu określenia grubości warstwy mieszanki mineralno-asfaltowej przed zagęszczeniem
na odcinku próbnym użyć podobnych materiałów oraz sprzętu, jakie będą stosowane do wykonania warstwy nawierzchni
przystąpić do wykonywania warstwy nawierzchni po zaakceptowaniu odcinka próbnego we wskazanej lokalizacji na realizowanej trasie