Strona 3

TEST EKO

Pytanie 17
Funkcja zysku maksymalnego przy danym wektorze cen
każdego producentowi przyporządkowuje maksimum zysku względem danych cen
każdego producentowi przyporządkowuje wektory produkcji maksymalizujące jego zysk względem danych cen
każdemu wektorowi cen ze zbioru Tj przyporządkowuje wektory produkcji maksymalizujące zysk producenta j względem danych cen
Pytanie 18
Przypuśćmy, że zbiór konsumpcji Xi nie jest ograniczony z dołu przez relacje ≤.. Wtedy.
dla każdego elementu ze zbioru Xi istnieje wektor od niego mniejszy
Konsument chce konsumować towary w dowolnie dużych ilościach
w zbiorze konsumpcji istnieje wektor najmniejszy
Pytanie 19
Przypuśćmy, że zbiór konsumpcji Xi jest ograniczony z dołu przez relację ≤. Wtedy.
Konsument woli mieć więcej niż mniej
konsument nie chce konsumować towarów w dużych ilościach
dla kazdego x nalezacego do Rl: Xi zawarte jest w Rl+ {x}
Pytanie 20
Relacji silnej preferencji
jest zwrotna, spójna i przechodnia
jest zwrotna, symetryczna i przechodnia
nie jest zwrotna
Pytanie 21
Relacji słabej preferencji
nie jest symetryczna
jest zwrotna, symetryczna i przechodnia
jest zwrotna, spójna i przechodnia
Pytanie 22
Dwa różne koszyki towarów danego konsumenta są obojętne, to
jedne z nich jest preferowany nie mniej niż drugi
wyznaczają tę samą krzywą obojętności
jednej z nich jest preferowany nie bardziej niż drugi
znaczy, że są równe
krzywe obojętności wyznaczone przez te koszyki, przecinają się w dwóch punktach
krzywe obojętności wyznaczone przez te koszyki mają dokładnie jeden punkt wspólny
Pytanie 23
Krzywe obojętności
są wykresami funkcji obojetnosci
nie mogą mieć dokładnie jednego punktu wspólnego
pokrywają cały zbiór konsumpcji
są wykresami funkcji użyteczności
Pytanie 24
Krzywa obojętności
jest zbiorem wektorów dla których każda funkcja użyteczności przyjmuje tę samą wartość
jest zbiorem wektorów o tej samej wartości funkcji użyteczności
jest zbiorem wektorów konsumpcji danego konsumenta, które obojętne względem siebie?
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp