Strona 5

Turystyka i ekonomia

Pytanie 33
Lokalizując atrakcje turystyczną należy wziąć pod uwagę:
walory zasobów
walory komunikacyjne
walory popytu
wszystkie odpowiedzi są poprawne
Pytanie 34
Polityka państwa może oddziaływać na determinanty podaży na rynku turystycznym w sposób:
bezpośredni
multiplikatywny
pośredni
addytywny
Pytanie 35
Podaż turystyczną można podzielić na:
przemysły pierwotne i przemysły wtórne
indywidualną i zbiorową
pierwotną i wtórną
indywidualną, rynkową i globalną
Pytanie 36
Inwestycje kapitałowe w turystyce mogą mieć charakter:
odtworzeniowy
modernistyczny
wszystkie odpowiedzi są poprawne
rozwojowy
Pytanie 37
Przyczyny odmienności działania determinant podaży na rynku turystycznym to:
sezonowy charakter podaży
szkodliwość stosowania obniżek cen w turystyce elitarnej
istotne ograniczenia w zakresie wzrostu podaży
stały (sztywny) charakter podaży
Pytanie 38
Podaż turystyczną w aspekcie podmiotowym można podzielić na:
atrakcje, środki i urządzenia komunikacyjne oraz urządzenia i usługi recepcji
organizacje pośredniczące, organizacje transportowe, przemysł gościnny
ofertę dóbr przyrody i kultury oraz korzyści związane z infrastrukturą danego terenu
przemysły pierwotne i przemysły wtórne
Pytanie 39
Zmiana podejścia do ekonomicznych aspektów turystyki nastąpiła:
u klasyków ekonomi politycznej
po II wojnie światowej
u merkantystów
na początku XX wieku
Pytanie 40
Celem badań ekonomiki turystyki na szczeblu makroekonomicznym jest:
wskazanie miejsca turystyki w globalnych procesach gospodarowania
analiza procesów zachodzących na subrynkach turystycznych (np. hotelarstwo
wskazanie miejsca turystyki jako sektora gospodarczego w gospodarce narodowej
badanie procesów zachodzących w gospodarce turystycznej jako sektorze gospodarczym
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp