Strona 1

Turystyka i ekonomia

Pytanie 1
Podmiotami rynku turystycznego są:
konsumenci - turyści (gospodarstwa domowe)
instytucje użyteczności publicznej
jednostki gospodarcze w turystyce
podmioty których działalność związana jest z turystyką tylko w sposób pośredni
Pytanie 2
Stosunki wymienne na rynku turystycznym to relacje i powiązania:
wtórne
zachodzące między działającymi obok siebie sprzedawcami i nabywcami
pierwotne
zachodzące pomiędzy sprzedawcami a nabywcami
Pytanie 3
Stosunki między dobrami i usługami a potrzebami na rynku turystycznym wyrażają się poprzez:
zdolność do zaspokajania potrzeb
wzajemną wycenę wartości wymiennych
ekspozycje i preferencje
reklamę i obserwacje
Pytanie 4
Oligopol to farma rynku w której występuje:
wielu małych sprzedawców i wielu małych nabywców
kilku średnich sprzedawców i jeden duży nabywca
wielu małych sprzedawców i kilku średnich nabywców
kilku średnich sprzedawców i wielu małych nabywców
Pytanie 5
Podaż turystyczna globalna to:
podaż wszystkich producentów turystycznych
podaż indywidualnego producenta turystycznego
podaż wszystkich dóbr i usług turystycznych
podaż danego dobra lub usługi turystycznej
Pytanie 6
Podstawowe cechy specyficzne podaży turystycznej to:
przemieszczalność
wysoka kapitałochłonność
nietrwałość
różnorodność
Pytanie 7
Chłonność turystyczna to:
maksymalna liczba uczestników ruchu turystycznego, którzy mogą przebywać równocześnie na danym obszarze nie powodując dewastacji środowiska
ogólne wielkości bazy turystycznej, określająca maksymalną liczbę uczestnikówruchu turystycznego mogących równocześnie kożystać z jej obiektów i urządzeń nie przyczyniając się do obniżenia jakości produktów oraz dezorganizacji życia społeczno - gospodarczego
stan oraz potencjał siły roboczej , warunkujący wytworzenie i utrzymanie określonej jakości produktów turystycznych
ilość produktów oferowanych turystom
Pytanie 8
Renta turystyczna:
może być dodatnia i ujemna
to ilość środków pieniężnych, jaką należy zapłacić za nabycie produktu turystycznego
może być rentą producenta i konsumenta
to odchylenie ceny danego dobra od kosztów wytworzenia

Powiązane tematy