Strona 6

Teoria Strategii

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 41
Teoria ewolucyjna podkreśla znaczenie procesu uczenia się organizacji. Ograniczenia efektywności tego procesu wynikają jednak stąd, że organizacje:
c. Cechuje ograniczona racjonalność i strategiczna głupota
b. Uczą się tylko na podstawie informacji niezgodnych z ich oczekiwaniami
d. Nie umieją i nie lubią się uczyć
a. Ograniczają horyzont czasowy analizy, zakres analizowanych zjawisk i ich różnorodność.
Pytanie 42
Poprawę wyniku sytuacji strategicznej typu dylemat więźnia w rozgrywkach wielochodowych można osiągnąć dzięki:
d. Sprawnym instytucjom
c. Zachowaniom losowym
b. Trzymaniu się jednej strategii
a. Wymianie informacji i komunikacji
Pytanie 43
badania na grupie teorii strategii wykazały, że generalnie rentowność firmy zdywersyfikowanych jest w porównaniu z monoproduktowymi lub mało zdyfersyfikowanymi:
b. Niewiele wyższa
d. Niższa
a. Istotnie wyższa
c. Podobna
Pytanie 44
Badania wykazują, że strategia samorzutna, uzupełniajaca strategię intencjonalną jest w ujęciu teorii ewolucyjnej pochodną:
d. Systemu automatycznego i refleksyjnego, które się wzajemnie uzupełniają
a. Autonomicznych projektów średniej kadry kierowniczej, które uzyskały legitymizację dzięki manipulacji kontekstem
c. Ograniczonej racjonalności, heurystyk decyzyjnych i strategicznej głupoty w rozumieniu J. Marcha
b. Przypadku i szczęścia
Pytanie 45
w teorii pozycyjnej postuluje się, że typowy związek pomiędzy rentownością a udziałem w rynku ma kształt:
c. Aktywów nie materialnych i materialnych
d. Paraboli
b. Odwrotnie proporcjonalny
a. Wprost proporcjonalny
Pytanie 46
elektryczna teoria J. Dunninga opisuje i wyjaśnia powstawanie przewagi konkurencyjnej korporacji międzynarodowej wskazują na trzy źródła tej przewagi:
b. Przewagę ekonomii, zakresu i internacjonalizacji
c. Przewagę ekonomii, skali i zakresu informacji
a. Przewagę lokalizacji, własności i internalizacji
d. Przewagę kosztową, zróżnicowania i łańcucha wartości