Strona 1

Zarządzanie strategiczne - WSZiB

Pytanie 1
Strategia dywersyfikacji to:
poszukiwanie nowych procesów produkcji dla produkowanych w firmie wyrobów w ramach nowej technologii
znalezienie nowych grup konsumentów skłonnych nabywać obecnie produkowane wyroby
dodawanie nowych grup konsumentów otrzymujących wyroby produkowane na podstawie nowej technologii
Pytanie 2
Zasoby przedsiębiorstwa można diagnozować przy wykorzystaniu dwóch układów odniesienia:
przyszłych i aktualnych konkurentów
przyszłych partnerów firmy na rynku lub wymiarów funkcjonalnych
idealnego stanu wymiarów funkcjonalnych lub najsilniejszego konkurenta
Pytanie 3
Kryterium wykorzystywane w konkurowaniu mapy grup strategicznych powinny być:
silnie skorelowane
mieć charakter cech nieciągłych
silnie różnicujące zachowania strategiczne przedsiębiorstw sektora
Pytanie 4
Działanie typowe dla strategii żniw:
zwiększenie zapasów
zwiększenie liczby modeli
podejmowanie nowych inwestycji
ograniczenie liczby wykorzystywanych kanałów dystrybucji
Pytanie 5
Prawidłowo dobrane, do fazy życia sektora, kluczowe czynniki sukcesu to:
narodziny - koszty
schyłek - produktywność
dojrzałość - technologia
rozwój - zakorzenienie na rynku
Pytanie 6
Integracja w przód oznacza:
przystąpienie przez dane przedsiębiorstwo do realizowania faz wytwarzania w cyklu produkcyjnym danej grupy wyrobów realizowanych wcześniej przez dostawców
że nabywcy są mocno zintegrowani
podjęcie przez dane przedsiębiorstwo dalszych faz wytwarzania w cyklu produkcyjnym bliższych wyrobowi finalnemu
Pytanie 7
Benchmarking oznacza:
uczenie się poprzez porównanie z najsilniejszym konkurentem
potraktowanie jako układu odniesienia potencjalnego konkurenta
analizę stakeholders, a w tym odbiorców i dostawców
Pytanie 8
Źródła wartości dodanej w metodzie analizy łańcucha wartości to:
koordynacja funkcji wewnątrz firmy konkurencyjnej
koordynowanie funkcji firmy z makrootoczeniem
optymalizacja funkcjonowania