Strona 18

Wstęp do psychologii

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 137
Poznawcza teoria społecznego uczenia się Bandury NIE zawiera pojęcia
determinizmu wzajemnego
wartości osobistych
poczucia własnej skuteczności
uczenia się obserwacyjnego
Pytanie 138
Który z procesów służących do rozwiązywania tradycyjnych testów inteligencji NIE należy do analizy składnikowej Roberta Sternberga?
nabywanie wiedzy
kojarzenie bodźców z ich znaczeniem
kontrola drogi do uzyskania rozwiązania (metapoznanie)
strategie i techniki rozwiązywania problemów
Pytanie 139
Wykonałeś test inteligencji dostępny w Internecie. Na końcu dowiedziałeś się, że twój wynik wyniósł 43 punkty. Liczba ta nie ma żadnego znaczenia bez znajomości
standardu statystycznego, czyli normy
wyniku równoległej formy testu
wskaźnika trafności teoretycznej
wskaźnika trafności fasadowej testu
Pytanie 140
Pogląd, że poziomy inteligencji w dużych populacjach rozkładają się według rozkładu normalnego tworząc krzywą w kształcie dzwonu, sformułował
Francis Galton
Raymond Catell
J.P. Guilford
Charles Spearman
Pytanie 141
Paweł opracowuje test do mierzenia stabilności emocjonalnej. W tym celu przebadał dużą próbę studentów, których poprosił o dołączenie do arkusza odpowiedzi kilku nazwisk bliskich przyjaciół. Paweł zamierza skontaktować się ze wskazanymi osobami i poprosić je o ocenę stabilności emocjonalnej badanych studentów. W ten sposób będzie mógł określić dla swojego testu
trafność fasadową
trafność teoretyczną
rzetelność
trafność zewnętrzną
Pytanie 142
Panie Kowalska i Malinowska rozmawiają o swoich dzieciach. Pierwsza z nich mówi, że jej syn Tomek ma najwyższy wskaźnik inteligencji werbalnej w swojej klasie. Druga chwali się córką Zuzią, która uzyskała równie wysoki rezultat w testach koordynacji ruchowej i płynności motorycznej. Jeżeli matki mówią prawdę, to według teorii Howarda Gardnera Tomek i Zuzia powinni w przyszłości zająć się
badaniami naukowymi (Zuzia) i psychoterapią (Tomek)
matematyką (Tomek) i sportem (Zuzia)
dziennikarstwem (Tomek) i tańcem (Zuzia)
poezją (Tomek) i rzeźbą (Zuzia)
Pytanie 143
J. P. Guilford zaproponował model struktury intelektu uwzględniający następującą liczbę kombinacji treści, produktów i operacji
60
85
150
20
Pytanie 144
Fakt, że w testach inteligencji amerykańscy Murzyni i inne mniejszości rasowe osiągały wyniki niższe niż przedstawiciele białej większości, został skomentowany następująco: „Ich tępota wydaje się uwarunkowana rasowo. Obecnie nie widać możliwości przekonania społeczeństwa do zakazania im rozmnażania się, ale z eugenicznego punktu widzenia tworzą oni poważny problem, z powodu szczególnej płodności.” Autorem tej kontrowersyjnej opinii był
Stephen Jay Gould
Edward Thorndike
Luis Terman
Robert Yerkes