Strona 1

Pedagogika specjalna

Pytanie 1
Twórcą tradycyjnej semantyki pedagogiki specjalnej?
Wincenty Okoń
Maria Grzegorzewska
Janina Doroszewska
Pytanie 2
Określenie oligos w dosłownym tłumaczeniu oznacza:
duży/ dużo
słaby/ słabszy
mały/mało
Pytanie 3
W tradycyjnej semantyce PS wyróżnia się ilość działów szczególnych
5
3
2
Pytanie 4
W znacznym stopniu niepełnosprawności sytuacja niezależności do samodzielnej egzystencji
istnieje tylko czasowo
istnieje czasowo lub stale
nie istnieje
Pytanie 5
Zapis o konieczności zatrudniania w warunkach chronionych istnieje w przypadku orzeczenia o niepełnosprawności w stopniu
umiarkowanym i znacznym
umiarkowanym i lekkim
znacznym i lekkim
Pytanie 6
Ile jest celi pedagogiki specjalnej?
2
3
5
Pytanie 7
Utylitarny cel pedagogi specjalnej dotyczy
konieczności wychowania osób niepełnosprawnych
opłacalności kształcenia
konieczności jak najszybszej utylizacji osób niepełnosprawnych
Pytanie 8
Paradygmat zignorowany dotyczny
kształcenia osób niepełnosprawnych
życia seksualnego osób niepełnosprawnych
utylizowania osób niepełnosprawnych