Strona 4

Marketing Międzynarodowy

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
bojkotowanie produktów zagranicznych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Pośredni
Bezpośredni
Substytucyjny
Kooperacyjny
Komplementarny
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Policentrycznej
Sekwencyjnej
Dychotomicznej
Dualnej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Efekt synergii i wysokie koszty
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
eksportu
joint venture
franchisingu
importu
licencji
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
bojkotowanie produktów zagranicznych
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
system CIM
Wskaźnik Buttermilcha
Diagram Hofstede
Badanie dystansu psychicznego
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
postawienie na wysoką jakość produktu
rozszerzenie segmentu docelowego
pokonanie konkurentów z Japonii
zastosowanie nowych lakierów
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
samotny menadżer
specjalista
poddostawca
replika
handlowiec