Strona 2

Marketing Międzynarodowy

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
badanie dystansu psychicznego
mapy percepcji
diagram Ishikawy
cross promotion
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu potencjału konkurentów
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Dyferencjacja
Penetracja rynku
Adaptacja rynku
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
PRESTCOM
SLEPT
PESTEL
SWAT
LINUKS
PEST
SWOT
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
problemy sektora finansowego
takie pojęcie nie występuje
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
oddziaływanie czynników kulturowych
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
problemów legislacyjnych
analizy uwarunkowań technologicznych
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Kotabe i Helsen
Kotler i Levitt
Cateora i Hoandler
Ahonen i Nikunen