Strona 9

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 65
65. Odchylenia kontrolowane:
- można podzielić na korzystne i niekorzystne
- więc jest efektem określonych działań podejmowanych przez wykonawców projektu
- występujące na skutek błędu prognoz
- powstaje na skutek innego niż planowany w budżecie sposobu wykonania projektu
Pytanie 66
66. Do najczęściej wykorzystywanych metod analizy przyczynowo-skutkowej odchyleń zalicza się:
- żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
- różnic cząstkowych
- podstawień krzyżowych
- metodę podstawień łańcuchowych
Pytanie 67
67. Podstawowe zasady doboru wskaźników:
- zestaw wskaźników powinien zapewnić wielokryteriowość oceny
- wskaźniki winne być dostosowane do obszaru i charakteru działalności oraz zakresu posiadanej kontroli
- kierownicy nie powinni zostać poinformowani o czynnikachwpływających na wielkość wskaźników
- menedżer ośrodka winien mieć ujawniony jeden główny i kilka pomocniczych wskaźników
Pytanie 68
68. Menadżer centrum inwestycji powinien
a. Wdrażać metody i instrumenty ekonomiczne
d. Zarządzać procesem budżetowania
c. Interpretować wyniki
b. Podejmować decyzje inwestycyjne
Pytanie 69
69. Rentowność sprzedaży można analizować poprzez
d) analizę kosztów własnych
c) analizę płynności finansowej
b) analizę polityki inwestycyjnej i amortyzacji
a) analizę struktury kapitału
Pytanie 70
70. Odchylenie ceny dla kosztu zmiennego liczy się wzorem:
d) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * planowana wielkość produkcji
b) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * rzeczywista wielkość sprzedaży
c) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * planowana wielkość sprzedaży
a) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) *rzeczywista wielkość produkcji)
Pytanie 71
71. Koncepcją generowania zysków przez posiadane aktywa jest ideą przewodnią:
d) budżetowanie
c) centrum kosztów
b) centrum inwestycji
a) centrum przychodów inwestycji
Pytanie 72
72. Wskaż prawidłowy wzór na odchylenie marży na sprzedaży
c) (planowana ilość sprzedanych produktów – rzeczywista ilość sprzedaży) *standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
b) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
d) (planowana ilość sprzedanych produktów – rzeczywista ilość sprzedaży) * planowana jednostkowa marża na sprzedaż
a) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * planowana jednostkowa marża na sprzedaż
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp