Strona 4

Planowanie eksperymentu

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Program statyczny randomizowany typu kwadrat grecko – łaciński pozwala na jednoczesne badanie:
A. wpływu jednego czynnika wejściowego na czynnik wynikowy
B. wpływu trzech czynników wejściowych na czynnik wynikowy
C. wpływu czterech czynników wejściowych na czynnik wynikowy
D. wpływu dwóch czynników wejściowych na czynnik wynikowy
Pytanie 26
Co dodatkowo liczymy w kwadracie grecko-łacińskim, czego nie ma w kwadracie łacińskim:
D. wszystkie odpowiedzi są poprawne
A. średnią dla liter greckich
B. średni kwadrat dla liter greckich
C. sumę dla liter greckich
Pytanie 27
Kwadrat należy tak zbudować, aby każdy układ liter alfabetu łacińskiego i greckiego występował w kwadracie:
A. tylko jeden raz, co jest możliwe przy nieparzystej liczbie poziomów czynników wejściowych
B. tylko jeden raz, co jest możliwe przy parzystej liczbie poziomów czynników wejściowych
C. dwa razy, co jest możliwe przy nieparzystej liczbie poziomów czynników wejściowych
D. żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
Pytanie 28
Wartość krytyczną współczynnika F określa się za pomocą:
D. żadne z powyższych
C. współczynnik jest obliczany
B. testu Fishera – Snedecora
A. testu Fishera
Pytanie 29
Gdy F < Fkr to:
B. czynnik wejściowy nie wpływa na czynnik wynikowy
A. czynnik wejściowy wpływa na czynnik wynikowy
D. wystąpił błąd w obliczaniach
C. nie ma to znaczenia
Pytanie 30
Kiedy w matrycy planowania ujmuje się tzw. czynniki fikcyjne ?
D. jeśli liczba badanych czynników wejściowych jest większa niż 4c-2
A. jeśli liczba badanych czynników wejściowych jest mniejsza niż 4c-1
B. jeśli liczba badanych czynników wejściowych jest większa niż 4c-1
C. jeśli liczba badanych czynników wejściowych jest mniejsza niż 4c-2
Pytanie 31
Programy Placketta-Burmana są planami:
B. dwupoziomowymi
A. jednopoziomowymi
D. czteropoziomowymi
C. trójpoziomowymi
Pytanie 32
We wzorze na obliczenie wariancji doświadczenia S^2[...] przez l rozumiemy
D. liczba zmiennych fikcyjnych
A. współczynnik dla wprowadzanych zmiennych fikcyjnych
C. liczba zmiennych rzeczywistych
B. współczynnik dla wprowadzanych zmiennych rzeczywistych