Strona 1

metodologia

Pytanie 1
stopień w jakim materiał testowy jest reprezentatywny dla badanej cechy. Np. test wiadomości szkolnych powinien równomiernie dotyczyć wszystkich zagadnień omawianych w ramach danego przedmiotu.
Pytanie 2
stopień w jakim wyniki badań testem pokrywają się z oczekiwaniami teoretycznymi
Pytanie 3
test powinien przewidywać kryterium aktualne (np. testy psychoorganiczne, badające występowanie uszkodzeń mózgu)
Pytanie 4
zadaniem testu jest przewidywanie zachowań lub osiągnięć w przyszłości (np. ukończenia szkoły)
Pytanie 5
test robi na badanym wrażenie zgodne z oczekiwaniami badacza
Pytanie 6
zjawisko, o którego wystąpieniu chcemy wnioskować. Może ono być zarówno obserwowalne jak i nieobserwowalne, od czego zależy dobór właściwego wskaźnika
Pytanie 7
wskaźnik mierzący i pozwalający na analizę czasów reakcji
Pytanie 8
wariancja wewnątrzgrupowa, nie zostaje wyjaśniona

Powiązane tematy