Strona 6

Ekonomia Rozwoju SGH

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 41
Do której ze szkół ekonomicznych możemy przyporządkować Maxa Webera?
Keynsowskiej
Instytucjonalnej
Ewolucyjnej
Historycznej
Pytanie 42
Jaki spośród modelowych obrazów człowieka nie jest powszechnie używany w naukach społecznych?
Homo economicus
Homo sociologicus
Homo politicus
Homo sovieticus
Pytanie 43
Co jest składową kontekstu kulturowo-historycznego człowieka?
wiedza
wszystkie powyższe
instytucje formalne i nieformalne
technologia
Pytanie 44
Które z wymienionych czynników mają wg założeń ekonomii neoklasycznej wpływ na człowieka i wytwarzany przez niego produkt?
żadne z powyższych
przyrodnicze
historyczne
instytucjonalne
Pytanie 45
Dla której z poniższych ekonomii charakterystyczny jest materialistyczny, deterministyczny, biologiczno-fizykalny model człowieka, w którym zasady etyczne są wynikiem interakcji?
humanistycznej
ewolucyjnej
behawioralnej
feministycznej
Pytanie 46
Celem człowieka w ujęciu mikroekonomicznym jest:
maksymalizacja konsumpcji
maksymalizacja produkcji per capita
maksymalizacja produkcji
maksymalizacja oszczędności
Pytanie 47
Indywidualizm metodologiczny to:
traktowanie człowieka jako jednostki o niepowielanych cechach
przypisywanie jednostce cech na podstawie założeń dotyczących całego społeczeństwa
teoria wyjaśniająca znaczenie niezależności jednostki
uogólnienie zachowań jednostki na całe społeczeństwo
Pytanie 48
Według ekonomii humanistycznej:
zaspokojenie preferencji jest kluczowe dla ekonomii rozwoju
żadna z powyższych
preferencje nie są naszymi potrzebami
preferencje to nasze potrzeby