Strona 10

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 73
W modelu Portera i Kramera oddziaływania ze inside - out koncentrują się na:
Zaopatrzeniu, rozwoju technologii, ZZL, infrastrukturze firmy
Dostępności zasobów, kontekście dla realizacji strategii
Zapotrzebowaniu lokalnym, branżach wspierających
Logistyce, działaniach operacyjnych, marketingu i sprzedaży, usługach posprzedażowych
Pytanie 74
Myślenie systemowe cechuje między innymi:
Sieciowość, interakcje, synergia, wycinkowość
Złożoność, skomplikowanie, synergia
Prostota, sieciowość, synergia, entropia, kontrola
Złożoność, prostota, synergia
Sieciowość, wzajemne oddziaływanie, otwartość
Pytanie 75
W modelu Carrolla wyróżnia się kilka poziomów odpowiedzialności:
Odpowiedzialność marketingowa
Odpowiedzialność ekonomiczna
Odpowiedzialność strategiczna
Odpowiedzialność etyczna
Odpowiedzialność prawna
Pytanie 76
Norma AA 1000 SES koncentruje się na modelu składającym się z kilku elementów:
Zakres (Co?)
Interesariusze (Kto?)
Wynik (Ile?)
System (Gdzie?)
Cel (Dlaczego?)
Pytanie 77
Norma z serii AA 1000 służąca do weryfikacji ma symbol (1):
26000
SES
APS
AS
ISO
Pytanie 78
Do zasad GC zalicza się między innymi
Przeciw działanie korupcji we wszystkich formach, w tym wymuszeniom i łapówkarstwu.
Popieranie i przestrzeganie praw Człowieka przyjętych przez społeczność międzynarodową.
Podejmowanie inicjatyw mających na celu promowanie postaw odpowiedzialności ekologicznej.
Częściowe ograniczenie przypadków łamania praw człowieka przez firmę
Stosowanie i rozpowszechnianie technologii przyjaznych środowisku.
Pytanie 79
Jako przyczyny stresu menedżerskiego można między innymi wymienić - zaznacz najbardziej właściwe:
Zła organizacja pracy, poczucie braku zainteresowania osobą pracownika, monotonia wykonywanych czynności.
Niskie płace, zbyt ścisły nadzór, niedocenienie wkładu pracownika w realizację celów firmy.
Brak jasnych sprawiedliwych kryteriów awansu kierowników.
Częste sytuacje konfliktowe i kryzysowe, brak jasnych kryteriów oceny pracy kierowniczej.
Poczucie braku kontroli nad wykonywaną pracą, rutynizacja zachowań, brak wyraźnego określenia zakresu obowiązków.
Pytanie 80
CH. Handy sugeruje skupienie uwagi na:
Na konkurencji, mediach, władzach
Finansistach, pracownikach, dostawcach
Na inwestorach z pominięciem akcjonariuszy, klientów i koopetycji
Tzw. Modelu heksagonalnym
Na modelu monistycznym