Strona 3

promocja zdrowia

Pytanie 17
W pomiarze jakości życia osób w wieku podeszłym nie ma znaczenia ocena:
czynności życia codziennego
poziomu obciążeń osób sprawujących opiekę
społecznych warunków życia
oddalenia od centrów opieki zdrowotnej
Pytanie 18
Najbardziej charakterystycznymi problemami wieku podeszłego >75 r. ż. są:
zapewnienie właściwego żywienia
częste schorzenia psychoorganiczne
głównie zaburzenia układu pokarmowego
możliwość upadku
Pytanie 19
Które działanie nie poprawia skuteczności edukacji zdrowotnej:
wszystkie wymienione przyczyniają się do poprawy skuteczności edukacji zdrowotnej
skrócenie czasu oczekiwania na wizytę
przekazanie wszystkich informacji niezależnie od oczekiwań pacjenta
nieformalny styl rozmowy
Pytanie 20
Komunikacja jednostronna to wszystkie wymienione poza:
wszystkie wymienione to jednostronne informacje o zdrowiu
sesjami poradniczymi
prezentacjami autowizualnymi
ulotkami o zdrowiu
Pytanie 21
Skuteczna edukacja zdrowotna zależna od kontaktu lekarz-pacjent obejmuje:
rygorystyczne przestrzeganie zaleceń
wszystkie wymienione
podległość pacjenta
samookreślenie potrzeb przez pacjenta
Pytanie 22
Który z elementów nie ma znaczenia w promocji zdrowia w starości:
zanieczyszczenie środowiska
wszystkie mają tak samo duże znaczenie
standard życia
aktywność umysłowa
Pytanie 23
Nowoczesne podejście do promocji zdrowia jest oparte na:
podobnej strategii dla wszystkich ludzi
wszystkie prawidłowe
wyłącznego nadzoru pracowników ochrony zdrowia
włączenia do działań społeczności
Pytanie 24
Najbliższy idei promocji zdrowia jest model edukacji zorientowany na:
profilaktykę
zdrowie
chorobę
czynniki ryzyka
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp