Strona 8

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 57
Proces odpowiadający za zarządzanie ryzykami, które mogłyby poważnie wpłynąć na usługi IT to:
zarządzanie bezpieczeństwem informacji,
zarządzanie poziomem usług,
zarządzanie ciągłością usług,
zarządzanie poddostawcami.
Pytanie 58
Zapewnienie poufności, integralności oraz dostępności zasobów, zdolności, informacji, danych i usług IT, należących do organizacji to rola:
menedżera ds. poziomu usług,
menedżera ds. katalogu usług,
menedżera ds. dostępności usług,
menedżera ds. bezpieczeństwa.
Pytanie 59
Gwarancja oznacza:
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie ciągłości,
funkcjonalność usługi IT z punktu widzenia klienta,
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie pojemności.
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie wydajności,
Pytanie 60
Do zdolności zaliczamy:
informacje.
procesy,
infrastrukturę,
wiedzę ludzi,
Pytanie 61
W koncepcji 4P "Perspektywa" definiuje:
przekonania, wartości i cele, które kierują zachowaniem całej organizacji,
procedury stosowane przez dostawcę usług.
czynniki wyróżniające danego dostawcę w oczach jego klientów,
metody i sposób ich wykorzystania w celu rozwoju organizacji na konkurencyjnym rynku,
Pytanie 62
Ewidencjonowaniem kosztów IT oraz ich alokacją na poszczególne usługi IT zajmuje się proces:
zarządzania podażą,
zarządzania finansami,
zarządzania portfelem usług.
zarządzania popytem,
Pytanie 63
Pojemność:
jest wyliczana poprzez pomiar efektu biznesowego usługi IT,
to zdolność usługi IT do realizacji przewidzianej funkcji, adekwatnie do potrzeb,
to np. wielkość dysku twardego.
to maksymalna przepustowość, którą może dostarczyć usługa IT, równocześnie dotrzymując docelowych poziomów usług,
Pytanie 64
Negocjowanie z klientem i przygotowywanie umów na świadczenie usług należy do obowiązków:
menedżera ds. poziomu usług,
menedżera ds. dostępności usług,
menedżera ds. katalogu usług,
menedżera ds. pojemności usług.