Strona 6

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 41
Perspektywa klienta na mapie strategii ilustruje:
w jaki sposób zrealizować strategię z perspektywy klie7nta, która w efekcie da wyniki opisane w perspektywie finansowej;
ekonomiczne efekty wdrażania strategii;
jak przedsiębiorstwo stworzy wyróżniającą się i możliwą do utrzymania propozycję wartości;
miary efektów działania poszczególnych jednostek biznesowych w poszczególnych segmentach klientów
Pytanie 42
Procesy innowacyjne:
to procesy umożliwiające przedsiębiorstwu penetrację nowych rynków i segmentów klientów.
obejmują zagadnienia związane z ochroną środowiska, bezpieczeństwem i zdrowiem pracowników;
to stosunkowo proste, codzienne procesy związane z produkcją i świadczeniem usług przez przedsiębiorstwo;
to procesy odpowiedzialne za pozyskiwanie i utrzymywanie klientów;
Pytanie 43
Przygotowanie strategicznego portfela IT polega na:
ocenie (subiektywnej) stopnia przygotowania kapitału informacyjnego przedsiębiorstwa (infrastruktury i aplikacji) do wspierania realizacji jego strategii.
ustaleniu szczegółowych potrzeb w zakresie kapitału informacyjnego (aplikacje, infrastruktura), wynikających z kluczowych procesów wewnętrznych;
budowie strategii przedsiębiorstwa;
Pytanie 44
Twórcą ITILa jest:
OGC,
Polski Komitet Normalizacyjny,
Unia Europejska.
CCPA,
Pytanie 45
Do zasobów zaliczamy:
informacje,
aplikacje,
procesy,
organizację.
Pytanie 46
Użyteczność oznacza:
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie pojemności.
funkcjonalność usługi IT z punktu widzenia klienta,
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie wydajności,
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie ciągłości,
Pytanie 47
Zestaw skoordynowanych działań łączących i wykorzystujących zasoby i zdolności w celu dostarczenia rezultatów, które bezpośrednio lub pośrednio tworzą wartość dla zewnętrznych klientów lub innych interesariuszy to:
wydział,
proces,
departament.
funkcja,
Pytanie 48
W schemacie RACI osoba odpowiedzialna za podjęcie decyzji jest oznaczana literą:
I
R
A
C