Strona 1

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Pytanie 1
Jak wykazują empiryczne szacunki, popyt na kawę określonej marki jest wysoko nieelastyczny. Jak reagują przychody hurtowni kawy po 10 % zmianie jej ceny ?
e. spadek ceny wywołuje wzrost obrotów.
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
c. wzrost ceny wywołuje spadek obrotów,
a. wzrost ceny nie ma wpływu na obroty hurtowni,
Pytanie 2
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej podaży wynosi 0,2, to gdy wzrośnie cena:
c. wielkość podaży rośnie, ale szybciej niż cena,
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
d. wielkość podaży rośnie dwa razy wolniej niż cena.
b. wielkość podaży rośnie w tym samym stopniu co cena,
Pytanie 3
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu=0 oznacza:
c. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany ceny,
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
d. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany ceny.
a. wielkość popytu zmienia się wprost proporcjonalnie do zmian ceny,
Pytanie 4
Co możesz powiedzieć o zależności dobra A i B jeżeli po wzroście ceny dobra A z 10 do 12 zł, wzrosły zakupy dobra B ze 100 do 115 sztuk:
c. dobra komplementarne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
d. dobra niezależne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest bliski 1.
a. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
Pytanie 5
Wskaźnik elastyczności dochodowej popytu przyjmuje wartości:
d. dodatnie lub ujemne.
b. od 0 do 1,
c. dodatnie lub 0,
a. od 0 do nieskończoności
Pytanie 6
Producent pralek obniża cenę na pralki Frania o 8% a ilość sprzedawanych pralek wzrasta o 6%. Elastyczność cenowa popytu na pralki jest:
c. mniejsza od 1,
a. większa od 1,
b. równa 1,
d. nie można tego określić.
Pytanie 7
Empiryczne szacunki wskazują. że współczynnik cenowej elastyczności popytu na usługi radiowo-telewizyjne wynosi 1,1. W związku, z tym. Podniesienie opłat z tytułu abonamentu telewizyjnego a. najprawdopodobniej spowoduje, że:
c. przychody telewizji, w zasadzie pozostaną bez zmian, szefowie telewizji mogą maksymalizować zyski drogą podwyższania cen.
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
a. spadnie popyt na telewizory,
Pytanie 8
eli popyt jest nieelastyczny, a cena dobra wzrosła, to przychody całkowite firm:
d. żadna z powyższych.
b. spadną,
a. wzrosną,
c. pozostaną bez zmian,

Powiązane tematy

#wszib #mikro #mikroekonomia