Strona 5

EM 1

Pytanie 33
Kryterium decyzyjne Hurwicza polega na tym, że najpierw poszukiwane są najgorsze wypłaty dla każdego wariantu, a następnie wybiera się najlepszą wypłatę z najgorszych.
TAK
NIE
Pytanie 34
W teorii gier standardowo przyjmuje się założenie o wspólnej wiedzy graczy, o ich racjonalności. Oznacza to nie tylko to że każdy gracz wie, iż inni są racjonalni. Musi on także wiedzieć, że każdy z graczy zdaje sobie sprawę z racjonalności pozostałych graczy.
NIE
TAK
Pytanie 35
Efekt naśladownictwa polega na tym, że popyt jednego nabywcy zmienia się zgodnie ze zmianami popytu większości nabywców, a więc zgodnie ze zmianami popytu rynkowego
TAK
NIE
Pytanie 36
Dla modelu addytywnej sezonowości estymator wahań sezonowych musi spełniać warunek: ∑i-1 d oit = d
NIE
TAK
Pytanie 37
Współczynnik konkordancji Kendalla i Smitha uzyskał wartość 0,554. Wartość statystyki Chi dla tego współczynnika wyniosła 11,5 przy wartości krytycznej Chi*=13. oznacza to , ze zarówno na gruncie analizy logicznej, jak i wnioskowania statystycznego (HO: W=0; H1: W>0) ocenić można , ze opinie ekspertów są zgodne
NIE
TAK
Pytanie 38
W metodach delfickich pytania zawarte w ankietach wymagają konkretnych odpowiedzi liczbowych. Na podstawie statystycznej analizy uzyskanych odpowiedzi uzyskuje się uogólnioną opinię ekspertów. Wówczas uśrednienie wyników w możliwie optymalny sposób replikuje ich poglądy.
TAK
NIE
Pytanie 39
Dyspersja to inaczej rozproszenie. pojecie to odgrywa niezwykle ważną role w ocenie spójności odpowiedzi, bo im większa dyspersja, tym bardziej umiarkowane poglądy reprezentuje zbiór badanych ekspertów. wówczas uśrednienie wyników w możliwie optymalny sposób replikuje ich poglądy.
TAK
NIE
Pytanie 40
Jeżeli przeprowadzenie pełnej procedury badawczej zgodnej z zasadami metod delfickich nie pozwala na ustalenie wspólnego poglądu ekspertów, wówczas należy wrócić do początku procesu badawczego i od nowa zaprogramować badanie.
NIE
TAK
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp