Strona 6

Etyka biznesu

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 41
Pracownik odkrywa, że produkowane przez firmę wyroby stanowią zagrożenie dla zdrowia konsumentów. Bezzwłocznie podaje tę informację do prasy. Czy w tym przypadku mamy do czynienia z:
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
demaskowaniem moralnie wymaganym
demaskowaniem moralnie dopuszczalnym
Pytanie 42
Ślepota moralna (zaślepienie moralne) polega na:
trwałej niezdolność do dokonania poprawnej oceny moralnej swoich decyzji
braku świadomości znajdowania się w stanie zaślepienia moralnego
czasowej niezdolność do dokonania poprawnej oceny moralnej swoich decyzji
Pytanie 43
Przezwyciężaniu zaślepienia moralnego sprzyja:
kreowanie różnych kanałów komunikacji
elastyczność ram interpretacyjnych
zdolność do formułowania i analizy argumentów
uleganie myśleniu grupowemu
jakość przywództwa
świadomość istnienia różnych perspektyw poznawczych
bezkrytyczne wykonywanie poleceń
krytyczne myślenie
Pytanie 44
Dopasuj poszczególne koncepcje do wymienionych składników zasady 3xP.
Środowisko naturalne (Planet)
zrównoważony rozwój
Ludzie (People)
korporacyjne obywatelstwo
Zysk (Profit)
przewaga konkurencyjna
Pytanie 45
W biznesie ramy interpretacyjne polegają często na postrzeganiu rzeczywistości przez pryzmat wymogu maksymalizacji zysku oraz agresywnej konkurencji między przedsiębiorstwami, pracownikami, itp.
Fałsz
Prawda
Pytanie 46
Kodeksy etyczne firm:
czasem są określane mianem "kodeksów postępowania"
mogą stanowić element programów etycznych firm
zawierają wyłącznie normy moralne odniesione do sytuacji występujących w organizacjach gospodarczych, administracyjnych itp.
zawierają normy moralne oraz nieujęte regulacjami prawnymi zalecenia, jak należy lub nie należy postępować w określonych sytuacjach
Pytanie 47
Do którego z obszarów CSR należą takie działania jak: walka z korupcją, defraudacjami i praniem brudnych pieniędzy, uczciwa konkurencja, promowanie CSR?
uczciwe praktyki rynkowe
ład organizacyjny
zaangażowanie społeczne
relacje z konsumentami
relacje z pracownikami
prawa człowieka
środowisko naturalne
Pytanie 48
Następujące czynniki mogą być bez zastrzeżeń traktowane jako wskaźniki etyczności firmy:
formalny kontekst organizacyjny
poprawne postępowanie pracowników korzystne dla firmy
liczba przypadków naruszania prawa
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
poprawne postępowanie ograniczone do jednego aspektu
to, co firma głosi na swój temat