Strona 4

ARZ

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 25
Wskaźnik Herfindahla - Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje na:
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
duży stopień rozdrobnienia rynku
duży stopień koncentracji rynku
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
Pytanie 26
Rynek, dla którego wskaźnik HHI (nieunormowany) wynosi pomiędzy 1000 a 1800 uznawany jest za rynek:
wysoce skoncentrowany
nieskoncentrowany
wysoce skoncentrowany o dużym zagrożeniu dalszego umacniania siły rynkowej połączonych firm
umiarkowanie skoncentrowany
Pytanie 27
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
wydarzenia polityczne
faza koniunktury
środki polityki gospodarczej
zmiany technologiczne
Pytanie 28
Podstawową jednostkę konsumującą w przypadku rynku mebli biurowych stanowi:
gospodarstwo domowe
liczba ludności w kraju
przedsiębiorstwo
tartak
Pytanie 29
Popyt efektywny to popyt określony przez:
potrzeby ujawnione na rynku
potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
potrzeby ujawnione na rynku i mające pokrycie w funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
Pytanie 30
Wzór Q=Nxs (N-populacja, S-wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów, dzieci
usług
towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
artykuły powszechnego spożycia
Pytanie 31
Determinanty pojemności rynkowej to:
poziom dochodów potencjalnych klientów
ceny danego produktu lub usługi
żadne z powyższych
potrzeby nabywców
Pytanie 32
Chłonność rynku jest kategorią ekonomiczną, dla której prawdziwe jest stwierdzenie:
wyraża stopień natężenia niezapokojonych potrzeb nabywców
oznacza natężenie popytu efektywnego w danym momencie czasowym
jest równa liczbie jednostek konsumpcyjnych
można wpłynać na jej zwiększenie poprzez oddziaływanie na nabywców za pomocą instrumentów marketingu mix