Strona 1

Transport leśny

Pytanie 1
50. jakie zasadnicze czynniki będą stymulować powstanie niszy rynkowej dla zrywki linowej w Polsce:
B. wzrost popytu na drewno z obszarow gorskich i wzrost wartości tego drewna
C, wzrost popytu na drewno z obszarow o niskiej nosnosci Np. olsza
A. presja ekologiczna na ograniczenie szkod zrywkowych , wycofanie koni , całoroczny obrot drewnem
Pytanie 2
51. Dzwig linowy to
B. urządzenie pozwalające na transport drewna miedzy dwoma punktami to jest stacja zaladowcza i wyladunkowa . niekiedy istnieja tez stacje pośrednie lecz poza stacjami ladunek niemożliwy
C. to zuraw hydrauliczny uzupełniony o układ linowy do zrywki
A. system linowy przydatny do transportu drewna zarówno w gore jak i w dol stoku , w którym to systemie operacje ladunkowe możliwe sa w każdym miejscu wzdloz trasy
Pytanie 3
52. jaki jest szacunkowy udział zrywki linowej w Polsce ogółem %
A. 20
B. 2
C.0,2
Pytanie 4
53. W jakie liny wyposażony jest „system z obiegowa lina nosna” (running skyline) :
A. lina nosna , powrotna , zrywkowa i pomocnicza
B. lina nosna , robocza i powrotna
C. w liny: robocza i powrotna pelniaca funkcje liny nośnej
Pytanie 5
54. jakie sa zalety oferowanych w Europie systemow linowych do zrywki w gore stoku:
B. pozwalają na uproszczenie konfiguracji linowej i lepsza kontrole drewna dociaganego do liny nośnej
A. wymagają mniej licznego zespołu zrywkowego
C. wymagają mniejszych umiejetnosci zespołu zrywkowego
Pytanie 6
55. Jaki jest szacunkowy udział lasow gorskich (glownego terenu zagrozonego szkodami zrywkowymi) w swiatowym obszarze leśnym wynoszącym obecnie około 4,033mld ha w %
B.24
C.32
A. 51
Pytanie 7
56. Optymalne wykorzystanie ladownosci pojazdu mierzone jest min współczynnikiem wykorzystania ladownosci, statycznym(C) . Przekraczanie wartości 1.0 tego wspolczynniki przede wszystkim prowadzi do :
B. skrocenia zywotnosci pojazdu
C. uzyskania lepszych efektow ekonimicznym całego procesu transportowego
A. poprawy efektywności logistycznej systemu wywozowego
Pytanie 8
57. Najbardziej prawdopodobnym jest , ze typ i wielkość stosowanego urzedzenia załadunkowego będzie zalezec od:
B. wielkości pojedynczych załadowanych sztuk czy wiazek i koncentracji masy drzewnej przygotowanej do załadunku
C. lokalnych przepisów i kodeksow drogowych
A. całkowitej powierzchni pozyskaniowej

Powiązane tematy

#transport #lesny