Stopień zaangażowania w zakup i rodzaj motywacji zakupu danego produktu,to podstawowe czynniki brane pod uwagę w przypadku następującego modelu
FCB
AIDA
DAGMAR
ELM
Pytanie 2
Zachęcenie do zakupu produktu przez bohatera to następująca technika prezentacji
rekomendacja
demonstracja
styl życia
scenka rodzajowa
Pytanie 3
Uwaga to :
środek perswazji podkreślający przejście z jednego ujęcia w drugie
sposób tworzenia nastroju w reklamie
sposób wypunktowania bądź podkreśłenia danej czynnośći w reklamie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
Pytanie 4
Efekt reklamowy,który służy zwiększeniu szansy na zapiętanie przesłania reklamowego to :
efekt świeżości
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt pierszeństwa
efekt pasikonika
Pytanie 5
Które z poniższych stwierdzeń nie jest przejawem stereotypu
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
niemiecka precyzja wykonania
stworzone dla dynamicznych brunetek
hiszpański temperament nowego modelu samochodu
Pytanie 6
Umiejętność czy sposób oddziaływania nadawcy na postawy lub zachowania odbiorcy to "
technika manipulacji
technika dystrakcji
technika nadawania
technika perswazji
Pytanie 7
W Polsce obowiązuje :
nieograniczona możliwość reklamy piwa w prasie,telewizji,radiu i internecie
możliwość reklamy piwa z pewnymi ograniczeniami
całkowity zakaz reklamy piwa w internecie
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
Pytanie 8
Proces tworzenia obrazowej reprezentacji kilku cech bodźca
wrażenie
percepcja
selekcja
spostrzeganie
Pytanie 9
Reklama tworząca nawyk zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
artykułów żywnościowych,benzyny
samochodów,domów,usług finansowych
papierosów,słodyczy, napojów chłodzących
biżuteri,kosmetyków,modnej odzieży
Pytanie 10
Jednostronne ,upraszczające wyobrażenie o jakiejś zbiorowości to
tożsamość grupowa
typ idealny
stereotyp
ideologia
Pytanie 11
Przypisywanie identycznych cech wszystkim osobom należącym do danej grupy bez uwzglenienia istniejących rzeczywistych różnic między członkami tej grupy
uprzedzenie
dyskryminacja
atrybucja
stereotyp
Pytanie 12
Trwała ocena,pozytywna lub negatywna wobec różnego rodzaju obiektów to
perswazja
przekonania
opinia
postawa
Pytanie 13
Efekt który służy do zwiększenia szansy na zwrócenie uwagi to
efekt halo
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt autoryteu
efekt pierszeństwa
Pytanie 14
Reguła,która określa ustawienie S w nagłówkach w prasowym komunikacie reklamowym
reguła równowagi
reguła czytania w lini prostej
reguła czytania od lewej do prawej
reguła rzutu okiem
Pytanie 15
Zjawisko polegające na przeniesieniu emocji z jednego elementu przekazu na inne znajdujące się w tym przekazie reklamowym to inaczej
efekt pierszeństwa
efekt autorytetu
efekt lustra
efekt halo
Pytanie 16
Zwrócenie uwagi,zainteresowania,wzbudzenie pożądania,pobudzenia do działania to podstawowe etapy modelu
DAGMAR
FCB
DIPADA
AIDA
Pytanie 17
Presupozycja to
stworzenie pozorów naukowości
zastosowanie struktury językowej uniemożliwiającej negację
zdanie pozornie prawdziwe
zadanie pytania w którym jest juz odpowiedź
Pytanie 18
Efekt świeżości w reklamie
najbardziej skuteczna jest reklama,która na świeżo trafia do odbiorcy
odbiorca musi mieć świeży umysł
informacje znajdujące się na końcu reklamy zostają najlepiej zapamiętane
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
Pytanie 19
Zgodnie z modelem ELM centralna strategia perswazji
wymaga wysiłku poznawczego
wymaga wysiłku fizycznego
nie wymaga wysiłku poznawczego
nie wymaga wysiłku fizycznego
Pytanie 20
Trwała ocena wobec róznego rodzaju obiektów to
opinia
perswazja
przekonanie
postawa
Pytanie 21
Reklama emocjonalna zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
artykułów żywności,benzyny
samochodów,domów
biżuteria,kosmetyki,modna odzież
słodyczy,papierosów,napojów chłodzących
Pytanie 22
Reklama odwołująca się w sposób ukryty na człowieka
to reklama której nie dotyczą żadne przepisy prawne
jest możliwa z pewnymi zastrzeżeniami
jest w polsce zakazana
to to samo co reklama pod progowa
Pytanie 23
Przedstawienie możliwości zastosowania produktu(usługi) to następujące techniki prezentacji
demonstracja
scenka rodzajowa
styl życia
rekomendacja
Pytanie 24
Uleganie jest mechanizmem wpływu społecznego kiedy cżłowiek akceptuje ów wpływ ponieważ
wiedzę i opinię innych uważa za słuszne
chce utrzymać kontakt z daną osobą
chce np:uzyskać określoną nagrodę
innych uważa za atrakcyjnych nadawców
Pytanie 25
Technika dystrakcji polega na
wprowadzaniu człowieka w stan chaosu
wprowadzaniu człowieka w stan euforii
rozpraszanie uwagi odbiorcy w trakcie odbioru reklamy
wyłączeniu świata w trakcie oglądania spotów reklamowych
Pytanie 26
Wewnętrzna trwała właściwość polegająca na tym że człowiek nie może funkcjonować lub rozwijać się bez określonych warunków to
potrzeba
preferencja
postawa
predyspozycja
Pytanie 27
zjawisko polegające na tym że im częściej jesteśmy wystawieni na ekspozycję danego bodźca tym większe prawdopodobieństwo że go polubimy
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt halo
efekt źródła
efekt nadmiernego uzasadnienia
Pytanie 28
Reguła,która mówi że człowiek spogląda na prawy górny róg to