Twój wynik: Test wiedzy o języku C++ (zakres podstawowy)

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Jaki typ programowania wykorzystuje język C++?
strukturalny
funkcyjny
obiektowy
Pytanie 2
Wpisz nazwę cechy programowania obiektowego, która polega na tym, że pewne klasy są jedynie wzorem dla innych klas, które się z niej wywodzą, ale same nie są wykorzystywane do tworzenia obiektów.
Pytanie 3
Jak nazywa się cecha programowania obiektowego, która daje nam możliwość wykorzystania nowych klas w oparciu o stare klasy?
polimorfizm
hermetyzacja
dziedziczenie
Pytanie 4
Jakie są główne zalety języka C++? Wybierz 3 z 5 możliwych odpowiedzi.
nowoczesność
szybkość
łatwość w obsłudze
mobliność
uniwersalność
Pytanie 5
Jaka jest funkcja wyrażenia - #include?
mówi kompilatorowi jaką bibliotekę ma dołączyć do programu, tzw. dyrektywę preprocesora
przechowuje miejsce w pamięci, gdzie możemy przechowywać dane określonego typu
umożliwia przekształcenie kodu źródłowego do wynikowego
Pytanie 6
Zaznacz prawidłowe informacje dotyczące dyrektywy preprocesora.
instrukcje niestanowiące informacje o sposobie postępowania dla preprocesora
instrukcje stanowiące informacje o sposobie postępowania dla preprocesora
specjalnie instrukcje, które są wykonywane przez komputer
specjalne instrukcje, które nie są wykonywane przez komputer
Pytanie 7
Zaznacz symbole specjalne języka C++
\d, \r, \\, \e
\r, \a, \?, \d
\r, \a, \\, \?
Pytanie 8
Przyporządkuj odpowiednie symbole do ich objaśnień.
--
dekrementacja (zmniejszenie wartości o 1)
%
dzielenie modulo (podaje resztę z dzielenia liczby przez liczbę, działa tylko na liczbach całkowitych
++
inkrementacja (zwiększenie wartości o 1)
=
przypisanie (lewa strona przyjmuje wartość prawej
Pytanie 9
Połącz odpowiednio w pary: rodzaj zmiennej i jej typ.
char
typ znakowy
float
liczba zmiennoprzecinkowa
int
liczba całkowita
Pytanie 10
Do czego służy instrukcja pętli?
pozwala na wykonanie określonej instrukcji określoną liczbę razy
pobiera dane z klawiatury
służy do przenoszenia danych pomiędzy programem a komputerem
Pytanie 11
Wybierz nazwy najpopularniejszych bibliotek.
max
cconi
conio