Twój wynik: Komunikacja marketingowa abcd

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Cele promocji można rozpatrywać na płaszczyźnie:
B. psychograficznej.
D. Odpowiedzi a i b są niepoprawne.
A. ekonomicznej.
C. Odpowiedzi a i b są poprawne.
Pytanie 2
Jakie dwie funkcje pełni misja przedsiębiorstwa? (s.303)
D) Reklamową i organizacyjną
B) Informacyjną i zadaniową
C) Operacyjną i finansową
A) Motywacyjną i strategiczną
Pytanie 3
Które z poniższych ustaleń NIE należy do podstawowych decyzji nadawcy w procesie komunikacji z rynkiem? (s.311)
B) Określenie docelowego audytorium przekazu
A) Sformułowanie celów promocji
C) Zarządzanie łańcuchem dostaw
D) Ustalenie budżetu promocyjnego
Pytanie 4
Agencja reklamy, która szczególnie specjalizuje się w pośrednictwie przy wynajmowaniu dla zleceniodawców określonych specjalistów i usług z branży reklamy to: (strona 353-354)
b) Agencja a la carte
a) Agencja full service
c) Agencja kreatywny butik
d) Agencja "domowa" (in-house)
Pytanie 5
Podstawowe modele przy metodach teoretycznych finansowania komunikacji opisują tworzenie budżetu w jakich sytuacjach w zakresie struktury rynku?: (strona 326)
c) monopolu i monopsonu
d) konkurencji doskonałej i monopolu (prawidłowa odpowiedź)
b) konkurencji doskonałej i oligopolu
a) oligopolu i monopsonu
Pytanie 6
W ocenie efektów reklamy dominuje? (str.338)
B. nurt komunikacyjny
A. nurt ekonomiczny
C. nurt preferencyjny
D. nurt religijny
Pytanie 7
Prakseologiczną miarą stopnia osiągnięcia zmierzonego celu jest? (str.339)
D. Poziom zwrotu
B. Cena
A. Precyzja
C. Skuteczność
Pytanie 8
Z czym wiąże się efektywność promocji? (str.343)
B. Budżet promocyjny
C. Grupa docelowa promocji
A. Sposób alokacji budżetu promocyjnego
D. Zaangażowanie grupy docelowe
Pytanie 9
Na czym powinna być oparta promocja w niszy (s. 321)
C) Wysoka jakość produktu
A) Głęboka specjalizacja i niezwykła oryginalność
D) Niska jakość produktu
B) Niska specjalizacja i brak oryginalności
Pytanie 10
Który czynnik można zaliczyć do uwarunkowań zewnętrznych komunikacji marketingowej? (s. 337
a) Warunki atmosferyczne
c) Wysokość podatku dochodowego
d) Budżet domowy nabywcy
b) Kształt produktu
Pytanie 11
Co może być efektem nieudanej kampanii promocyjnej? (s. 339)
a) wzrost sprzedaży
d) zwiększenie współpracy z konkurencją
c) "przejście" konsumentów do konkurencji
b) wzrost zaufania klientów
Pytanie 12
Jakie obszary zagadnień obejmują decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji? str.338
D. Wszystkie odpowiedzi są błędne
B. Pole recepcji, przedmiot oceny, analiza procesów, uwarunkowania.
A. Metody recepcji, uwarunkowania metod, metodyka postępowania
C. Pole recepcji, przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
Pytanie 13
Własny obraz, jaki przedsiębiorstwo zamierza przekazać na rynek, do otoczenia społecznoekonomicznego w procesie komunikacji, to: (strona 302)
d) Wizja przedsiębiorstwa
b) Image przedsiębiorstwa
c) Misja przedsiębiorstwa
a) Tożsamość przedsiębiorstwa
Pytanie 14
Cele promocji w wymiarze pierwszym można rozpatrywać na płaszczyznach: (strona 312)
d) Operacyjnej i psychograficznej
c) Ekonomicznej i psychograficznej
a) Ekonomicznej i taktycznej
b) Strategicznej i psychograficznej
Pytanie 15
Podejście ex ante: (strona 345)
a) Jest wstępną oceną atrakcyjności, poprawności i skuteczności projektowanych działań promocyjnych
c) Opiera się na badaniach jakościowych na dużej próbie.
d) Opiera się na badaniach na kilku rynkach próbnych, na których bada się potencjalne efekty promocji.
b) Wykorzystuje się do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii.
Pytanie 16
Na kształtowanie misji wywiera wpływ wiele elementów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Najważniejsze z nich to: (strona 304)
b) zamierzenia i oczekiwania właścicieli, kompetencje kadry menedżerskiej (np. kreatywność, skłonność do ryzyka), zasoby firmy, historia firmy
d) preferencje konsumentów, kreatywność i spontaniczne pomysły zespołu, historia firmy, zmiany strategii konkurencji
c) losowe wydarzenia na rynku, indywidualne przekonania zatrudnionych, zasoby firmy, subiektywne emocje właścicieli
a) indywidualne decyzje pracowników, trendy w mediach społecznościowych, kompetencje menedżerów, opinie i doświadczenia klientów
Pytanie 17
Misja organizacji obejmuje 4 wymiary. NIE należy do nich wymiar: (strona 304)
d) kluczowych czynników sukcesu
a) tożsamości i filozofii organizacji (czym przedsiębiorstwo zamierza być)
b) podstawowych wartości funkcjonowania (zasady, przesłanki decyzji i styl kierowania, stosunek do prawa i etyki biznesu)
c) szczegółowej strategii marketingowej i operacyjnej (konkretnych działań promocyjnych, procedur operacyjnych oraz planów sprzedaży)
Pytanie 18
Cele psychograficzne promocji obejmują szeroki zakres zadań systemu komunikacji związanych z: (strona 313)
c) produktem
b) przedsiębiorstwem
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
a) nabywcą (konsumentem)
Pytanie 19
Decyzje dotyczące wielkości budżetu promocyjnego są uwarunkowane przez: (s. 325)
d) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
a) Koszty wykorzystania poszczególnych instrumentów promotion-mix
c) Wielkość sprzedaży i/lub zysku, jaki przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć
b) Cykl życia produktu na rynku
Pytanie 20
Pion kreatywny agencji: (s. 359)
d) Ma za zadanie zapewnić ścisłą koordynację między departamentami funkcjonującymi w strukturze organizacyjnej agencji
c) Koordynuje pracę wszystkich komórek agencji uczestniczących w wykonaniu zlecenia
b) Ma za zadanie przełożenie w sposób twórczy i oryginalny ustaleń i założeń w określone kody: hasła, slogany, teksty, zdjęcia
a) Prowadzi badania rynkowe i marketingowe
Pytanie 21
Podstawowe cele ekonomiczne promocji to: (s. 312-313)
a) kształtowanie świadomości produktu/marki, jego wizerunku i pozycjonowania
c) wzrost dochodów i obniżka kosztów
b) poszukiwanie wierności i lojalności względem produktu i firmy
Pytanie 22
Średniookresowe cele (np. podniesienie stopnia znajomości i akceptacji konkretnego produktu/marki w określonych segmentach rynku w ciągu następnego roku, utrzymanie dotychczasowego udziału w rynku) są celami (s. 314):
c) operacyjnymi
b) taktycznymi
a) strategicznymi
Pytanie 23
Zachowanie przedsiębiorstwa to: str. 305
c. działania przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony pracownikom
b. zespół instrumentów tworzących system identyfikacji wizualnej
a. zbiór podstawowych zasad, na jakich opiera swoje funkcjonowanie przedsiębiorstwo, wewnętrznie spójnych i nawiązujących do sformułowanej misji
Pytanie 24
Macierz celów komunikacji (promocji) ma dwa aspekty: str.311-312
c. wymiaru i psychograficzny
b. horyzontu i przestrzeni
a. wymiaru i horyzontu
Pytanie 25
Funkcja informacyjna misji organizacji obejmuje: (s. 304)
b) Określenie struktury organizacyjnej firmy
d) Zdefiniowanie procedur operacyjnych
c) Wskazanie sposobów optymalizacji kosztów produkcji
a) Identyfikację zakresu potrzeb, które przedsiębiorstwo zamierza zaspokajać
Pytanie 26
Cele promocji w pierwszym wymiarze można rozpatrywać na płaszczyznach: (s. 312
b) Strategicznej i taktycznej
d) Finansowej i operacyjnej
c) Operacyjnej i reklamowej
a) Ekonomicznej i psychograficznej
Pytanie 27
Do podstawowych elementów identyfikacji wizualnej zalicza się między innymi: (s. 307)
d. Motywacja pracowników, struktura organizacyjna, kodeks etyczny, model sprzedaży
c. Mailing, reklama radiowa, influencer marketing, sponsoring
b. Strategia cenowa, targetowanie, analiza SWOT, CRM
a. logo, logotyp, nazwa firmy, znaki bazowe, konstanse promocyjne
Pytanie 28
W jakich dwóch aspektach należy rozstrzygnąć cele komunikacji? (s. 311)
d. W aspekcie geograficznym i budżetowym
b. W aspekcie prawnym i logistycznym
a. W aspekcie wymiaru i horyzontu
c. W aspekcie technologicznym i sprzedażowym
Pytanie 29
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w kontekście drugiego etapu kształtowania programu promocji? (s. 316)
b. Celem drugiego etapu jest precyzyjne określenie odbiorców działań promocyjnych oraz strategii (form i sposobu dotarcia do nich z przekazem promocyjnym) (
d. Drugi etap dotyczy jedynie wyboru kanałów dystrybucji.
a. Etap drugi polega głównie na ustalaniu budżetu kampanii reklamowej.
c. Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa pomija analizę segmentów rynku.
Pytanie 30
Do metod finansowania komunikacji, zarówno występujących w literaturze, jak i spotykanych w praktyce, NIE należy zaliczyć: (s. 325)
d) metod zorientowanych na osiągnięcie założonego celu.
a) metod teoretycznych
c) metod opartych na automatyzacji decyzji budżetowych (
b) metod pragmatycznych
Pytanie 31
Do rodzajów agencji reklamowych należy zaliczyć: (s. 353-354)
d) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
c) agencje half service
b) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
a) agencje outside of the house
Pytanie 32
Do metod pragmatycznych finansowania komunikacji NIE należy: (s. 329)
c) Budowanie modeli zależności marketingowych,
b) Możliwości finansowe,
a) Procentowa relacja do wartości sprzedaży lub zysku,
d) Parytet konkurencji.
Pytanie 33
Funkcja informacyjna misji wyrażona może być poprzez: (s. 303)
b) Spójność działań na wszystkich poziomach strategicznym i operacyjnym,
d) Działania przedsiębiorstwa przed opinią publiczną.
c) Ostrzeżenie konkurencji przez nagłośnienie swojej aktywności rynkowej lub ekspansji na nowe rynki,
a) Zapewnienie stałości przedsiębiorstwa
Pytanie 34
Tożsamość przedsiębiorstwa to: (s. 302)
D) to poszczególne cechy firmy, w których skład nie wchodzi samowizerunek
C) wizerunek firmy kreowany przez wspólników
A) jak przedsiębiorstwo jest postrzegane przez klienta
B) w jaki sposób przedsiębiorstwo definiuje się poprzez „ja” oraz „my”
Pytanie 35
Zasadnicze wymiary misji organizacji obejmuje: 1) tożsamość i filozofia organizacji 2) podstawowe wartości funkcjonowania 3) domeny działalności 4) kluczowe czynniki sukcesu. Odpowiedź prawidłowa to: (s. 304)
D) Wszystkie
B)1 i 3
A)1 i 2
C) Wszystkie z wyjątkiem podpunktu "2"
Pytanie 36
Wśród etapów budowy skutecznej komunikacji Ph. Kotlet i K.L. Keller NIE wyróżniają: (s. 311)
a) określenie celów procesu komunikacji
d) mierzenie skuteczności
c) wybór kanału komunikacji
b) losowy dobór odbiorców komunikatu
Pytanie 37
Do głównych funkcji agencji reklamy NIE zalicza się: (s. 353)
d) kształtowanie promocyjnych funkcji opakowań
c) kontrola realizacji
b) rozliczenia finansowe
a) przygotowanie promocji
Pytanie 38
Decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji obejmują cztery obszary zagadnień, pozostające wobec siebie we wzajemnych powiązaniach: (s. 339)
b) Wybór kanałów promocji, określenie grupy docelowej, analiza rynku, tworzenie strategii personalizacji.
a) Określenie celów promocji, ustalenie budżetu, analiza danych o konkurencji, monitorowanie zmian w branży.
d) Planowanie działań PR, ocena rentowności produktów, prognozowanie trendów rynkowych, wdrażanie nowych produktów.
c) Pole percepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
Pytanie 39
W jakiej płaszczyźnie można rozpatrywać cele promocji w pierwszym wymiarze? (s. 313)
d) estetycznej
c) administracyjnej
b) technicznej
a) ekonomicznej
Pytanie 40
Ocena efektów polityki promocji jest zagadnieniem: (s. 337)
b) Jednorodnym i subiektywnym
c) Złożonym i wieloaspektowym
d) Wieloaspektowym i jednorodnym
a) Subiektywnym i złożonym
Pytanie 41
Który z komponentów NIE należy do tożsamości przedsiębiorstwa? (s. 302)
c) identyfikacja wizualna
a) postawa
b) zachowanie
d) strategia sprzedaży
Pytanie 42
W jakim horyzoncie czasowym rozpatruje się cele taktyczne? (s. 314)
c) krótkookresowym
b) średniookresowym
d) ciągłym (bez określonego horyzontu czasowego
a) długookresowym
Pytanie 43
Który z elementów NIE jest podstawową funkcją misji przedsiębiorstwa według P. Druckera? (s. 303)
a) Stabilizująca
d) Motywacyjna
b) Uwiarygadniająca
c) Integrująca
Pytanie 44
Co zaliczamy do znaczących aktywów marketingowych przedsiębiorstwa? (s. 301)
d) wszystkie powyższe
c) kulturę organizacyjną
b) system zarządzania wiedzą
a) kapitał intelektualny
Pytanie 45
Jaką funkcję pełni misja przedsiębiorstwa w kontekście jego wizerunku?
c) Definiuje powód istnienia przedsiębiorstwa i pełnioną rolę jego interesariuszy
a) Określa jakie produkty firma oferuje na rynku
d) Nie ma żadnego wpływu na strategię firmy
b) Służy wyłącznie jako element strategii marketingowej
Pytanie 46
Które z podanych wymiarów obejmuje misja organizacji? (s.304)
c. Wymiary tożsamości i filozofii firmy, podstawowych wartości funkcjonowania, kluczowych czynników sukcesu
a. Wymiary tożsamości i filozofii organizacji, domeny działalności, wyobrażenia o przyszłości firmy
b. Wymiary ilości potrzebnych czynników produkcji, podstawowych wartości funkcjonowania, tożsamości i filozofii firmy
d. Wymiary domeny działalności, ilości potrzebnych czynników produkcji, wyobrażenia o przyszłości firmy
Pytanie 47
Jakie są podstawowe elementy identyfikacji wizualnej firmy (s.307)
a. Nazwa firmy, logo i logotyp, znaki bazowe, konstanse promocyjne
d. Konstanse promocyjne, nazwa firmy, logo i logotyp, używane platformy społecznościowe
b. Logo i logotyp, aktorzy wykorzystywani w reklamach, znaki bazowe, kadra zarządzająca
c. Rodzaj gadżetów reklamowych, nazwa firmy, kadra zarządzająca, logo i logotyp
Pytanie 48
Kampania promocyjna może być realizowana przez przedsiębiorstwo na następujące sposoby: (s. 351)
d) Wszystkie powyższe są poprawne
c) poprzez zakup usług promocyjnych w niezależnych przedsiębiorstwach– agencjach reklamy
b) Częściowo własnymi siłami, powierzając na zewnątrz pewną część działań promocyjnych
a) Wyłącznie we własnym zakresie przez odpowiednie komórki marketingowe
Pytanie 49
Które podejście służy do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii promocyjnej? (s. 347)
A) Ex ante
B) Ex post
C) Pretesting
D) PR
Pytanie 50
Która z metod umożliwia pomiar reakcji organizmu na przekaz promocyjny za pomocą testów skórno-galwanicznych? (s. 349)
C) Testy fizjologiczne
A) Testy psychologiczne
B) Wywiady bezpośrednie
D) Ankiety online
Pytanie 51
Które z poniższych narzędzi jest wykorzystywane do oceny skuteczności komunikacji marketingowej w środowisku internetowym? (s. 348)
C) Tradycyjna reklama prasowa
A) Liczba użytkowników strony internetowej
D) Wszystkie odpowiedzi są poprawne
B) Rozmowy sprzedażowe w sklepie stacjonarnym
Pytanie 52
Czym jest promocja pulsacyjna? (s. 335)
c) Promocja realizowana wyłącznie w mediach społecznościowych i opierająca się na wirusowym marketingu.
d) Promocja realizowana wyłącznie w okresach świątecznych i dniach ustawowo wolnych od pracy, bez możliwości zastosowania w innych momentach roku.
a) Promocja realizowana regularnie, bez przerwy w pewnym okresie
b) Promocja realizowana w nieregularnych odstępach czasu, przy czym skala tej nierównomierności może przybrać różnorodne formy
Pytanie 53
Do przedmiotów oceny kampanii promocyjnej NIE należą: (s. 347)
c) Jakość produktu/usługi
d) Media-środki komunikacji
a) Zachowania nabywców
b) Efekty sprzedażowe
Pytanie 54
Podstawowymi elementami systemu identyfikacji wizualnej NIE są: (s. 307)
c) Znaki bazowe
a) Nazwa firmy
d) Konstanse produktowe
b) Logo i logotyp
Pytanie 55
Etap budowy skutecznej komunikacji według Ph. Kotlera i K.L. Kellera to: (s. 311)
c) Określenie celów docelowego audytorium
a) Sformułowanie komunikatów
d) Wybór kanałów dystrybucji
b) Sformułowanie promocji
Pytanie 56
Audytorium działań promocyjnych przedsiębiorstwa tworzą: (s. 316)
b) Grupa I – nabywcy, grupa II – pośrednicy, grupa III – właściciele
c) Grupa I – nabywcy, grupa II – właściciele, grupa III – pośrednicy
d) Grupa I – właściciele, grupa II – nabywcy, grupa III - pośrednicy
a) Grupa I - pośrednicy, grupa II – nabywcy, grupa III – właściciele
Pytanie 57
Który z poniższych elementów NIE należy do identyfikacji wizualnej firmy? (str. 307)
C) Strategia cenowa
A) Logo
D) Zasady użycia znaku firmowego
B) Kolorystyka
Pytanie 58
Jaki jest główny cel identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa? (str. 307)
D) Ustalanie polityki cenowej
C) Utrzymanie relacji z konkurencją
A) Ograniczenie wydatków na promocję
B) Zwiększenie rozpoznawalności marki
Pytanie 59
Do funkcji głównych agencji reklamy zalicza się: (s. 353)
d. wszystkie odpowiedzi są poprawne
b. rozwój koncepcji
c. rozliczenia finansowe
a. przygotowanie promocji
Pytanie 60
Wskaż odpowiedź niepoprawną. Tożsamość przedsiębiorstwa: (s. 302)
d) jest synonimicznym pojęciem do wizerunku
b) jest wyrazem tego czym dana organizacja chce być
a) może być uogólniana
c) może być identyfikowana w sposób szczegółowy
Pytanie 61
Cele psychograficzne promocji łączą się z pojęciem: (s. 313)
b) produktu
c) przedsiębiorstwa
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
a) konsumenta
Pytanie 62
Który element stanowi punkt wyjścia analizy i kształtowania programu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem? (s. 300)
d) Określenie budżetu komunikacyjnego
c) Charakterystyka roli nadawcy przekazu
b) Wybór kanałów komunikacj
a) Charakterystyka grupy docelowej
Pytanie 63
Które trzy podstawowe komponenty tworzą tożsamość przedsiębiorstwa? (s. 302)
a) Postawa, zachowanie, identyfikacja wizualna
c) Zachowania, strategia, identyfikacja wizualna
d) Reklama, wizerunek, zachowanie
b) Postawa, kultura, reklama
Pytanie 64
Który element jest najbardziej widocznym zewnętrznym elementem tożsamości i wizerunku przedsiębiorstwa? (s. 306)
b) Identyfikacja wizualna
a) Zachowanie
d) Postawa
c) Komunikacja
Pytanie 65
Efektywność promocji wiąże się z: (str. 343)
d. wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
b. minimalizacji nakładów przy założonym poziomie efektów
c. maksymalizacji efektów przy danych nakładach
a. sposobem alokacji budżetu promocyjnego
Pytanie 66
Cele psychograficzne promocji obejmują zakres zadań systemu komunikacji związanych z: (s.313)
a. nabywcą, odbiorcą, przedsiębiorstwem
d. odbiorcą, produktem, przedsiębiorstwem
b. nabywcą, przedsiębiorstwem, produktem
c. nabywcą, odbiorcą, produktem
Pytanie 67
Właściwa kompozycja narzędzi komunikacji obejmuje: (s.331)
d. wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
c. określenie budżetu promocji
b. wybranie segmentu rynku
a. przyjęcie celów polityki komunikacji
Pytanie 68
Przedmiotem pomiaru efektów jakościowych może być między innymi sfera zachowań, czyli: (s.345)
b. poprawa (lub utrzymanie) dotychczasowego wizerunku przedsiębiorstwa; spontaniczne preferencje wyboru marki; budowa nowego image, wizerunku firmy
d. poprawa (lub utrzymanie) dotychczasowego wizerunku przedsiębiorstwa; zamiar zakupu promowanego produktu; spontaniczne preferencje wyboru marki
c. stopień atrakcyjności przekazu informacyjnego; zamiar zakupu promowanego produktu; spontaniczne preferencje wyboru mark
a. stopień atrakcyjności przekazu promocyjnego; budowa nowego image, wizerunku firmy; zamiar zakupu promowanego produktu
Pytanie 69
Podstawowymi kryteriami klasyfikacji agencji mogą być: (s.356)
a) wielkość agencji, nazwa agencji, środowisko agenc
d) profil medialny, rozpoznawalność, ilość pracowników, nazwa agencji
c) zakres realizowanych funkcji, zarząd agencji, ocena klientów
b) zakres realizowanych funkcji, wielkość agencji, profil medialny, rynek geograficzny
Pytanie 70
Który z poniższych elementów NIE jest częścią systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa? (s. 307
d) Konstanse promocyjne
c) Nazwa firmy
a) Logo i logotyp
b) Strategie marketingowe
Pytanie 71
Misja przedsiębiorstwa pełni funkcję: (s. 303)
d) Kontrolną
a) Wyłącznie informacyjną
b) Wyłącznie zadaniową
c) Informacyjną i zadaniową
Pytanie 72
Które z poniższych elementów NIE jest wymieniany jako jeden z trzech wyróżniających się cech marketingowych aktywów przedsiębiorstwa? (s. 300)
b) zasoby wytwórcze, przedsiębiorstwo
a) jakość systemu zarządzania firmą
d) aktywa rynkowej pozycji przedsiębiorstwa, związane w sferze: makro- i mikrootoczenia.
c) struktura akcjonariatu przedsiębiorstwa
Pytanie 73
Która z poniższych grup NIE jest przykładem wąskiej grupy adresatów w polityce promocji?
a) pośrednicy w kanałach dystrybucji
d) pracownicy służb publicznych i instytucji
c) osoby publiczne i liderzy opinii
b) klienci indywidualni masowego rynku
Pytanie 74
Co stanowi punkt wyjścia analizy i kształtowania programu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem? (s. 300)
c) Charakterystyka roli nadawcy przekazu
a) Budżet promocyjny
d) Segmentacja rynku docelowego
b) Wybór mediów reklamowych
Pytanie 75
Czym jest „pion kreatywny” w organizacji wewnętrznej agencji reklamy? (str. 356)
a. Przełożeniem wyników pracy zespołów kreatywnych na konkretny produkt np. film reklamowy.
c. Przełożeniem wyników badań w twórczy sposób na nowe rozwiązania polepszające organizację wewnętrzną firmy. d. Przełożeniem innowacyjnych
b. Przełożeniem założeń i ustaleń kampanii reklamowej zleceniodawcy w określone kody np. hasła, slogany, obrazy
d. Przełożeniem innowacyjnych metod zarządzania finansami na kreatywne rozwiązania w celu optymalizacji budżetu firmy.
Pytanie 76
Który z poniższych typów NIE należy do rodzajów agencji komunikacji marketingowej wyspecjalizowanej? (s. 356)
A) Agencje interaktywne
D) Agencje reklamy (agencje ATL)
B) Agencje eventowe
C) Domy mediowe
Pytanie 77
Która z poniższych czynności stanowi przykład funkcji pomocniczej agencji reklamowej? (s. 353)
A) Opracowanie hasła reklamowego
B) Zakup czasu antenowego w telewizji
D) Tworzenie budżetu kampanii reklamowej
C) Wykonywanie opakowań promocyjnych
Pytanie 78
Metoda parytetu konkurencji to przykład metod z grupy: (s. 329)
b) metod analitycznych
d) metod eksperymentalnych
a) metod pragmatycznych
c) metod zadaniowych
Pytanie 79
Do III grupy odbiorców audytorium działań promocyjnych firmy należą: (str. 316)
c) właściciele (akcjonariusze), media, instytucje władzy centralnej...
d) taka grupa nie istnieje
a) pośrednicy, dostawcy, kooperanci, konkurenci...
b) nabywcy
Pytanie 80
Podstawowym elementem systemu identyfikacji wizualnej NIE jest: (s.307)
a) nazwa firmy
b) logo przedsiębiorstwa
c) znaki bazowe
d) hasło reklamowe
Pytanie 81
Który czynnik wpływa na decyzje, dotyczące wielkości budżetu promocyjnego? (s.325)
b) wielkość zysku, jaki przedsiębiorstwo zamierza zdobyć
a) cykl życia produktu
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
c) koszty wykorzystania poszczególnych instrumentów promotion – mix
Pytanie 82
Skuteczność promocji oznacza: (s. 339)
d) częstotliwość publikowania postów w mediach społecznościowych
a) liczbę reklam wyemitowanych w mediach w określonym czasie
c) całkowitą kwotę wydaną na działania promocyjne w danym okresie
b) sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, który przyczynia się do osiągnięcia celów określonych we wstępnym etapie kształtowania programu promocyjnego
Pytanie 83
Pomiarem efektów jakościowych promocji w sferze poznawczej jest: (s.344)
c) budowa nowego wizerunku firmy
b) zamiar zakupu promowanego produktu
a) zwiększenie stopnia znajomości marki (poprawna odpowiedź)
d) stopień lojalności wobec marki
Pytanie 84
Podejście ex post: (s.345)
c) wykorzystywane jest do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii promocyjnej
a) polega na prognozowaniu skuteczności kampanii przed jej rozpoczęciem
d) stosowane jest wyłącznie w fazie planowania strategii marketingowej
b) obejmuje wyłącznie analizę kosztów kampanii bez uwzględniania jej wyników
Pytanie 85
Jakie cele promocji mają charakter długookresowy i są realizowane w perspektywie 4-7 lat? (str. 314)
d) Cele krótkookresowe
c) Cele strategiczne
b) Cele operacyjne
a) Cele taktyczne
Pytanie 86
Który z wymienionych elementów NIE JEST podstawowym elementem identyfikacji wizualnej? (s. 307)
b. logo
c. konstanse promocyjne (np. kompozycja reklamy)
a. nazwa firmy
d. misja przedsiębiorstwa
Pytanie 87
W jakich płaszczyznach można postrzegać cele promocji? (s. 312)
b. operacyjnej
c. prawnej i ekonomicznej
a. ekonomicznej i psychograficznej
d. logistycznej i technologicznej
Pytanie 88
Podstawę tożsamości i wizerunku stanowi(ą): (odpowiedź str. 303)
b. wizja przedsiębiorstwa
d. trendy
c. aktualna kampania reklamowa
a. misja przedsiębiorstwa