Twój wynik: Audyt 5

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Pytanie 2
Pytanie 3
⦁ Badanie sprawozdania finansowego instytucji kredytowych:
⦁ Może zostać zlecone firmie audytorskiej rekomendowanej przez komitet audytu dla organu dokonującego wyboru,
⦁ Jest przeprowadzane tylko na wniosek Komisji Nadzoru Finansowego,
⦁ Jest przeprowadzane przez firmę audytorską wybraną przez komitet audytu,
⦁ Żadna z powyższych.
Pytanie 4
⦁ W ramach systemu kontroli wewnętrznej bank wyodrębnia:
⦁ Komórkę do spraw zgodności, komórkę audytu wewnętrznego, system zarządzania ryzykiem,
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Komitet do spraw wynagrodzeń, komitet do spraw ryzyka, komitet do spraw nominacji,
⦁ Funkcję kontroli, komórkę do spraw zgodności, niezależną komórkę audytu wewnętrznego,
Pytanie 5
jedno z kluczowych ryzyk w audycie finansowym, które odnosi się do możliwości, że procedury audytorskie nie wykryją istotnych zniekształceń w sprawozdaniach finansowych.
Ryzyko nieodłączne
⦁ Żadna z powyższych
Ryzyko istotnych zniekształceń
Ryzyko przeoczenia
Pytanie 6
Ryzyko nieodłączne
Jest to ryzyko wystąpienia istotnych zniekształceń w sprawozdaniach finansowych z powodu czynników związanych z charakterem działalności jednostki, złożonością transakcji, subiektywnością szacunków księgowych, itp. Jest to ryzyko, które istnieje niezależnie od systemów kontroli wewnętrznej jednostki.
Jest to kombinacja ryzyka nieodłącznego i ryzyka kontroli. Jest to ryzyko, że sprawozdania finansowe będą zawierać istotne zniekształcenia przed uwzględnieniem procedur audytorskich.
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Żadna z powyższych.
Jest to ryzyko, że systemy kontroli wewnętrznej jednostki nie zidentyfikują lub nie zapobiegną na czas wystąpieniu istotnych zniekształceń w sprawozdaniach finansowych. Ryzyko to jest zależne od efektywności mechanizmów kontrolnych wdrożonych przez jednostkę.
Pytanie 7
Ryzyko istotnych zniekształceń
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Żadna z powyższych.
Jest to kombinacja ryzyka nieodłącznego i ryzyka kontroli. Jest to ryzyko, że sprawozdania finansowe będą zawierać istotne zniekształcenia przed uwzględnieniem procedur audytorskich.
Jest to ryzyko wystąpienia istotnych zniekształceń w sprawozdaniach finansowych z powodu czynników związanych z charakterem działalności jednostki, złożonością transakcji, subiektywnością szacunków księgowych, itp. Jest to ryzyko, które istnieje niezależnie od systemów kontroli wewnętrznej jednostki.
Jest to ryzyko, że systemy kontroli wewnętrznej jednostki nie zidentyfikują lub nie zapobiegną na czas wystąpieniu istotnych zniekształceń w sprawozdaniach finansowych. Ryzyko to jest zależne od efektywności mechanizmów kontrolnych wdrożonych przez jednostkę.
Pytanie 8
Komórka do spraw zgodności, w bankach ma za zadanie:
⦁ Badanie i ocenę, w sposób niezależny i obiektywny, adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem,
⦁ Zapewnienie przestrzegania mechanizmów kontrolnych dotyczących w szczególności zarządzania ryzykiem banku, które obejmuje stanowiska, grupy ludzi lub jednostki organizacyjne odpowiedzialne za realizację zadań przypisanych tej funkcji
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Identyfikację, ocenę, kontrolę i monitorowanie ryzyka braku zgodności działalności banku z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi oraz przedstawienie raportów w tym zakresie
⦁ Wszystkie powyższe,
Pytanie 9
Funkcja kontroli w bankach ma za zadanie:
⦁ Zapewnienie przestrzegania mechanizmów kontrolnych dotyczących w szczególności zarządzania ryzykiem banku, które obejmuje stanowiska, grupy ludzi lub jednostki organizacyjne odpowiedzialne za realizację zadań przypisanych tej funkcji
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Badanie i ocenę, w sposób niezależny i obiektywny, adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem,
⦁ Identyfikację, ocenę, kontrolę i monitorowanie ryzyka braku zgodności działalności banku z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi oraz przedstawienie raportów w tym zakresie
⦁ Żadna z powyższych.
Pytanie 10
Niezależna komórka audytu wewnętrznego w bankach ma za zadanie:
Identyfikację, ocenę, kontrolę i monitorowanie ryzyka braku zgodności działalności banku z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi oraz przedstawienie raportów w tym zakresie
Zapewnienie przestrzegania mechanizmów kontrolnych dotyczących w szczególności zarządzania ryzykiem banku, które obejmuje stanowiska, grupy ludzi lub jednostki organizacyjne odpowiedzialne za realizację zadań przypisanych tej funkcji
Badanie i ocenę, w sposób niezależny i obiektywny, adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem,
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Żadna z powyższych.
Pytanie 11
Poziom ryzyka nieodłącznego zależy od:
⦁ Rodzaju dokonywanych operacji gospodarczych, podatności aktywów jednostki na nadużycia,
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Jakości zasad i procedur kontroli zastosowanych przez jednostkę,
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Zastosowanych przez biegłego rewidenta procedur badawczych
Pytanie 12
Istotność
⦁ Ułatwia dobór właściwych w danych okolicznościach rodzajów, zakresu i terminów badania, bowiem istotność jest proporcjonalna do poziomu ryzyka badania,
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Określa granice, DO KTÓRYCH ujawnione uchybienia mogą bez szkody dla jakości sprawozdania finansowego i prawidłowości stanowiących podstawę jego sporządzenia ksiąg rachunkowych nie być korygowane, gdyż zaniechanie takich korekt nie spowoduje wprowadzenia w błąd czytelnika sprawozdania finansowego lub rażącego naruszenia postanowień ustawy o rachunkowości,
⦁ Ustalana jest w celu doboru właściwych w danych okolicznościach rodzajów, zakresu i terminów badania,
⦁ Wszystkie powyższe,
Pytanie 13
⦁ Do zadań Krajowej Rady Biegłych Rewidentów należy:
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Rejestrowanie biegłych rewidentów i jednostek uprawnionych do państw trzecich,
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Określanie zasad ustalania składek członkowskich biegłych rewidentów – Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów
⦁ Prowadzenie wykazu jednostek uprawnionych,
Pytanie 14
⦁ Istotność i ryzyko badania uwzględnia się w ciągu całego badania, a w szczególności podczas:
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Identyfikowania i oszacowania ryzyk istotnego zniekształcenia,
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Oceny wpływu na sprawozdanie finansowe nieskorygowanych zniekształceń, jeśli występują oraz na formułowaną w sprawozdaniu biegłego rewidenta opinię,
⦁ Ustalania rodzaju, rozłożenia w czasie i zakresu dalszych procedur badania,
Pytanie 15
⦁ Istotność
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Ustalana jest w celu doboru właściwych w danych okolicznościach rodzajów, zakresu i terminów badania,
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Ułatwia dobór właściwych w danych okolicznościach rodzajów, zakresu i terminów badania, bowiem istotność jest proporcjonalna do poziomu ryzyka badania,
⦁ Określa granice ujawnione uchybienia mogą bez szkody dla jakości sprawozdania finansowego i prawidłowości stanowiących podstawę jego sporządzenia ksiąg rachunkowych nie być korygowane, gdyż zaniechanie takich korekt nie spowoduje wprowadzenia w błąd czytelnika sprawozdania finansowego lub rażącego naruszenia postanowień ustawy o rachunkowości,
Pytanie 16
Wielkość ryzyka nieodłącznego:
⦁ Nie da się go zmienić, ale można go uniknąć,
⦁ Można oszacować, zmniejszyć częściowo poprzez zastosowanie odpowiednich procedur,
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Można oszacować, ale nie da się go zmienić,
Pytanie 17
⦁ Ryzyko zawyżonego zaufania polega na:
⦁ Niezastosowaniu odpowiedniego wzoru na ekstrapolacje
⦁ Błędnym zaufaniu poprawności sald – to chyba ryzyko nieprawidłowej akceptacji
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Błędnym zaufaniu procedurom szacowania ekstrapolacji,
Pytanie 18
⦁ Badanie wiarygodności polega na:
⦁ Żadna z powyższych
⦁ Ustaleniu poprawności koncepcji systemu księgowości i kontroli wewnętrznej, w tym ich zgodności z przepisami,
⦁ Ustaleniu poprawności działania systemu księgowości i kontroli wewnętrznej, w tym ich zgodności z przepisami,
⦁ Badaniu określonych pozycji sprawozdania finansowego celem ustalenia między innymi istnienia na dzień bilansowy wykazanych w sprawozdaniu finansowym aktywów i pasywów, w tym także zobowiązań z tytułów publiczno-prawnych,
⦁ Wszystkie powyższe –
Pytanie 19
Sprawozdanie finansowe powinno:
⦁ Zostać sporządzone rzetelne i prawidłowe, za sporządzenie i przedstawienie właściwym organom sprawozdania finansowego odpowiedzialność ponosi biegły rewident przeprowadzający badanie wraz z jednostką uprawnioną do badania sprawozdania finansowego,
⦁ Dostarczyć podstaw do stwierdzenia, że jest ono rzetelne oraz, że jest prawidłowe i kompletne i zostało sporządzone zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych oraz przepisami odrębnymi, w szczególności dotyczącymi emitentów papierów wartościowych
⦁ Wszystkie powyższe
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Dostarczyć informacji, że sporządzone zostało zgodnie z obowiązującymi przepisami, na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, zawiera wszystkie istotne do oceny sytuacji jednostki informacje
Pytanie 20
Charakterystyczną cechą losowania warstwowego (stratyfikacji) jest to, że
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Zbiorowość podlega podziałowi na równe warstwy, czyli z części z których wybierane są dokumenty w sposób sekwencyjny, zaczynając od oznaczonego punktu startu,
⦁ Zbiorowość podlega podziałowi na równe warstwy, z których następuje losowanie elementów o najwyższych wartościach,
⦁ Wszystkie powyższe,
⦁ Cała zbiorowość podlega podziałowi na podzbiory, czyli warstwy, gdzie każdy z elementów przynależy tylko do jednej z nich,
Pytanie 21
⦁ Poziom zniekształceń błahych:
⦁ Oznacza, że błędy stwierdzone do tej wartości nie podlegają gromadzeniu, rejestracji
⦁ Jest ustalany na poziomie 15% istotności
⦁ Ma istotny wpływ na określenie rodzaju, czasu przeprowadzenia i zakresu procedur badania
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Wszystkie powyższe,
Pytanie 22
⦁ Biegły rewident w trakcie badania odpowiada za :
Pytanie 23
Biegły rewident odstępuje od wyrażenia opinii wtedy, gdy:
Żadna z powyższych.
Nie jest w stanie uzyskać wystarczających i odpowiednich dowodów badań, na których mógłby oprzeć opinię oraz stwierdza, że potencjalny wpływ na sprawozdanie finansowe niewykrytych zniekształceń, o ile występują, mógłby być zarówno istotny, jak i rozległy,
Sprawozdania finansowe jednostki za rok poprzedzający badany nie było badane lub badający je biegły rewident wyraził o nim opinię negatywną lub odstąpił od wyrażenia opinii, przyczyny uzasadniające poprzednie opinie zostały usunięte przez jednostkę,
Nastąpiło ograniczenie zakresu badania, uniemożliwiające biegłemu rewidentowi zastosowanie procedur badania uznanych przez niego za nieodzowne bądź z innych powodów zachodzą okoliczności uniemożliwiające uzyskanie wystarczającej pewności co do wiarygodności istotnych pozycji badanych sprawozdań finansowych, niemniej ograniczenia te dotyczą tylko poszczególnych pozycji, a potencjalny wpływ na sprawozdanie finansowe niewykrytych zniekształceń, o ile występują, mógłby być istotny ale nie rozległy,
Pytanie 24
W sprawozdaniu biegłego rewidenta jest zawarty opis odpowiedzialności kierownika jednostki:
Żadna z powyższych.
Za ocenę zdolności jednostki do kontynuacji działalności,
Za kontrolę wewnętrzną, która kierownik jednostki uznaje za niezbędną dla sporządzanie sprawozdania finansowego,
Za sporządzenie sprawozdania finansowego zgodnie z założeniami sprawozdawczości finansowej,
Wszystkie powyższe,
Pytanie 25
⦁ Opinia z zastrzeżeniem wydawana jest wtedy gdy:
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Nastąpiło ograniczenie zakresu badania, uniemożliwiające biegłemu rewidentowi uzyskanie wystarczających i odpowiednich dowodów badania stanowiących podstawę opinii, ale potencjalny wpływ na sprawozdanie finansowe niewykrytych zniekształceń, o ile występują, mógłby być istotny ale nie rozległy,
⦁ nastąpiło ograniczenie zakresy badania, uniemożliwiające biegłemu rewidentowi zastosowanie procedur badania uznanych przez niego za nieodzowne bądź z innych powodów zachodzą okoliczności uniemożliwiające uzyskanie wystarczającej opinii co do wiarygodności istotnych pozycji badanych sprawozdań finansowych, niemniej ograniczenia te dotyczą tylko poszczególnych pozycji, wpływają ujemnie na wiarygodność ogólnego obrazu przekazywanego przez sprawozdanie,
⦁ Zbadane sprawozdania finansowe i księgi rachunkowe spełniają warunki określone w art. 4 ust 1 ustawy o rachunkowości, a ewentualne wpływające na sprawozdania finansowe naruszenia prawa bądź statutu lub umowy jednostki oraz nieusunięte uchybienia nie są istotne,
⦁ Wszystkie powyższe
Pytanie 26
Opinia negatywna:
gdy biegły rewident stwierdzi, że w sprawozdaniach finansowych istnieją pewne istotne, ale nie wszechogarniające nieprawidłowości lub ograniczenia w badaniu, które jednak nie wpływają na całość sprawozdań w takim stopniu, aby konieczne było wydanie opinii negatywnej.
gdy stwierdzi, że sprawozdania finansowe zawierają tak istotne nieprawidłowości, że nie przedstawiają rzetelnego i zgodnego z rzeczywistością obrazu sytuacji finansowej jednostki. W takiej sytuacji sprawozdania nie spełniają wymogów określonych standardami rachunkowości.
gdy napotyka na ograniczenia zakresu badania, które są tak znaczące, że nie jest w stanie uzyskać wystarczających i odpowiednich dowodów audytowych. W takim przypadku rewident nie może wydać opinii na temat rzetelności sprawozdań finansowych.
⦁ Żadna z powyższych.
Pytanie 27
Taka opinia jest wydawana, gdy biegły rewident stwierdzi, że w sprawozdaniach finansowych istnieją pewne istotne, ale nie wszechogarniające nieprawidłowości lub ograniczenia w badaniu, które jednak nie wpływają na całość sprawozdań w takim stopniu, aby konieczne było wydanie opinii negatywnej.
Opinia z zastrzeżeniami:
⦁ Żadna z powyższych.
Opinia bez zastrzeżeń (pozytywna):
Opinia negatywna:
Pytanie 28
W komitecie ds. audytu w instytucjach finansowych:
⦁ Żadna z powyższych.
⦁ Wszyscy członkowie posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa jednostka zainteresowania publicznego; warunek ten uznaje się za spełniony, jeżeli przynajmniej dwóch członków komitetu audytu posiada wiedzę i umiejętności z zakresu tej branży,
⦁ Zasiada przynajmniej trzech członków, spośród których przynajmniej jeden posiada wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych,
⦁ Wszyscy członkowie komitetu audytu, w tym jego przewodniczący są niezależni od danej jednostki zainteresowania publicznego,