Twój wynik: Audyt 1

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Badaniu podlegają roczne sprawozdania finansowe, jeśli jednostka w poprzedzającym roku spełniła co najmniej dwa z trzech warunków. Który z poniższych są tymi warunkami?
Średnioroczne zatrudnienie co najmniej 50 osób.
Przychody netto co najmniej 5 000 000 euro.
. Suma aktywów bilansu co najmniej 2 500 000 euro.
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Wartość rynkowa kapitału zakładowego co najmniej 1 000 000 euro.
Pytanie 2
Kto nadzoruje wprowadzenie systemu zarządzania w banku?
Żadne z powyższych.
Zespół zarządzania ryzykiem.
Rada nadzorcza banku.
Wszystkie z powyższych.
Zarząd banku.
Audytor wewnętrzny banku.
Pytanie 3
Kto jest odpowiedzialny za projektowanie, wprowadzanie oraz zapewnianie działania systemu zarządzania w banku?
Wszystkie z powyższych.
Rada nadzorcza banku.
Zespół zarządzania ryzykiem.
Zarząd banku.
Audytor wewnętrzny banku.
Żadne z powyższych.
Pytanie 4
Jakie systemy muszą funkcjonować w ramach systemu zarządzania w banku?
System zarządzania personelem.
Tylko system kontroli wewnętrznej.
Tylko system zarządzania ryzykiem.
Żadne z powyższych.
System zarządzania ryzykiem oraz system kontroli wewnętrznej.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 5
Jaką ochronę zapewnia bank pracownikom zgłaszającym naruszenia?
Ochronę przed wypowiedzeniem umowy.
Gwarancję awansu w hierarchii banku.
Ochronę przed działaniami o charakterze represyjnym, dyskryminacją lub innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania.
Ochronę tylko przed działaniami dyskryminacyjnymi.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 6
Kto jest odpowiedzialny za odbieranie zgłoszeń dotyczących naruszeń prawa w banku?
Tylko rada nadzorcza banku.
Dział prawny banku.
Żadne z powyższych.
Tylko członkowie zarządu odpowiedzialni za bezpieczeństwo.
Wszystkie z powyższych.
Wskazany członek zarządu, a w szczególnych przypadkach – rada nadzorcza banku.
Pytanie 7
Co obejmuje system zarządzania w banku?
Procedury anonimowego zgłaszania naruszeń prawa oraz obowiązujących w banku procedur i standardów etycznych.
Tylko procedury dotyczące zarządzania ryzykiem.
Tylko systemy informatyczne banku.
Wszystkie z powyższych.
Tylko procedury kadrowe i finansowe.
Żadne z powyższych.
Pytanie 8
Czym jest system zarządzania w banku?
Żadne z powyższych.
Zbiorem zasad i mechanizmów odnoszących się do procesów decyzyjnych oraz oceny prowadzonej działalności bankowej.
Zbiorem zasad i mechanizmów odnoszących się tylko do procesów decyzyjnych.
Wszystkie z powyższych.
Zbiorem zasad i mechanizmów dotyczących jedynie działalności operacyjnej banku.
Systemem do zarządzania personelem banku.
Pytanie 9
W jakich przypadkach badaniu podlegają sprawozdania jednostkowe subfunduszy?
Tylko gdy subfundusze mają wydzielone aktywa.
Zawsze, gdy fundusz posiada wydzielone subfundusze.
Żadne z powyższych.
Tylko gdy fundusz nie osiągnął wymaganej sumy aktywów.
Wszystkie z powyższych.
Zawsze, niezależnie od struktury funduszu.
Pytanie 10
Które z poniższych jednostek muszą sporządzać łączne sprawozdania finansowe?
Fundusze inwestycyjne z wydzielonymi subfunduszami.
Wszystkie z powyższych.
Spółki akcyjne w organizacji.
Oddziały banków zagranicznych.
Jednostki działające na podstawie przepisów o funduszach emerytalnych.
Żadne z powyższych.
Pytanie 11
Które sprawozdania finansowe podlegają badaniu, jeśli doszło do połączenia spółek w danym roku obrotowym?
Tylko sprawozdania spółek przejmowanych.
Tylko sprawozdania spółek nowo zawiązanych.
Sprawozdania zarówno spółek przejmujących, jak i spółek nowo zawiązanych.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Tylko sprawozdania spółek przejmujących.
Pytanie 12
Badaniu podlegają roczne sprawozdania finansowe, jeśli jednostka w poprzedzającym roku spełniła co najmniej dwa z trzech warunków. Który z poniższych NIE jest jednym z tych warunków?
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Przychody netto co najmniej 5 000 000 euro.
Suma aktywów bilansu co najmniej 2 500 000 euro.
Średnioroczne zatrudnienie co najmniej 50 osób.
Wartość rynkowa kapitału zakładowego co najmniej 1 000 000 euro
Pytanie 13
Które z poniższych jednostek nie podlegają obowiązkowemu badaniu sprawozdań finansowych, o ile nie spełniają określonych warunków?
Krajowe instytucje płatnicze.
Spółki akcyjne w organizacji.
Żadne z powyższych.
Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe.
Zakłady reasekuracji.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 14
Kto podlega obowiązkowemu badaniu rocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych?
Wszystkie z powyższych.
Grupy kapitałowe oraz jednostki kontynuujące działalność, takie jak banki krajowe, zakłady ubezpieczeń itp.
Tylko jednostki działające na podstawie przepisów o obrocie papierami wartościowymi.
Wszystkie jednostki gospodarcze.
Tylko spółki akcyjne.
Żadne z powyższych.
Pytanie 15
Które z poniższych jednostek podlegają obowiązkowemu badaniu rocznych sprawozdań finansowych?
Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe.
Oddziały zagranicznych firm inwestycyjnych.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Jednostki, które spełniły co najmniej dwa warunki: zatrudnienie co najmniej 50 osób, suma aktywów co najmniej 2 500 000 euro, przychody co najmniej 5 000 000 euro.
Spółki akcyjne będące na dzień bilansowy w organizacji.
Pytanie 16
Dlaczego ryzyko przeoczenia musi być odpowiednio dostosowane?
Żadne z powyższych.
Aby zminimalizować ryzyko nieodłączne.
Aby zwiększyć ryzyko kontroli.
Aby zapewnić wiarygodność badania.
Aby uniknąć zbędnych procedur.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 17
Jakie ryzyko pozwala na ograniczenie badania wiarygodności?
Wszystkie poziomy ryzyka przeoczenia.
Średnie ryzyko przeoczenia.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Niskie ryzyko przeoczenia.
Wysokie ryzyko przeoczenia.
Pytanie 18
Co można zaakceptować, gdy ryzyko nieodłączne i ryzyko kontroli są niskie?
Nie należy akceptować żadnego ryzyka przeoczenia.
Najwyższy możliwy poziom ryzyka przeoczenia.
Średni poziom ryzyka przeoczenia.
Najniższy możliwy poziom ryzyka przeoczenia.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 19
Jakie działania są wymagane, aby obniżyć ryzyko przeoczenia?
Wszystkie z powyższych.
Zmniejszenie ryzyko kontroli.
Skrócenie czasu badania.
Zwiększenie ryzyka nieodłącznego.
Zastosowanie odpowiednich procedur co do zakresu, rodzaju i terminu procedur badania.
Żadne z powyższych.
Pytanie 20
Co należy zrobić, aby ograniczyć ryzyko badania do możliwie najniższego poziomu, gdy ryzyko nieodłączne jest wysokie, a ryzyko kontroli średnie?
Obniżyć ryzyko przeoczenia.
Zwiększyć ryzyko przeoczenia.
Zignorować ryzyko przeoczenia.
Żadne z powyższych.
Utrzymać ryzyko przeoczenia na tym samym poziomie.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 21
Jakie jest zależność między ryzykiem przeoczenia a ryzykiem nieodłącznym i ryzykiem kontroli?
Ryzyko przeoczenia nie jest związane z ryzykiem nieodłącznym i ryzykiem kontroli.
Żadne z powyższych.
Ryzyko przeoczenia jest zależne tylko od ryzyka kontroli.
Ryzyko przeoczenia jest odwrotnie proporcjonalne do ryzyka nieodłącznego i ryzyka kontroli.
Wszystkie z powyższych.
Ryzyko przeoczenia jest bezpośrednio proporcjonalne do ryzyka nieodłącznego i ryzyka kontroli.
Pytanie 22
Które z poniższych najlepiej opisuje ryzyko nieprawidłowej akceptacji?
Rezultat próbki potwierdza zaplanowany stopień zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności nie potwierdza takiego zaufania.
Wszystkie z powyższych.
Rezultat próbki nie potwierdza zaplanowanego stopnia zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności potwierdza takie zaufanie.
Żadne z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta nie jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości zawiera ono istotne błędy.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości nie zawiera ono istotnych błędów.
Pytanie 23
Które z poniższych najlepiej opisuje ryzyko nieprawidłowego odrzucenia?
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości nie zawiera ono istotnych błędów.
Rezultat próbki nie potwierdza zaplanowanego stopnia zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności potwierdza takie zaufanie.
Żadne z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta nie jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości zawiera ono istotne błędy.
Rezultat próbki potwierdza zaplanowany stopień zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności nie potwierdza takiego zaufania.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 24
Które z poniższych najlepiej opisuje ryzyko zawyżonego zaufania?
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości nie zawiera ono istotnych błędów.
Rezultat próbki potwierdza zaplanowany stopień zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności nie potwierdza takiego zaufania.
Wszystkie z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta nie jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości zawiera ono istotne błędy.
Żadne z powyższych.
Rezultat próbki nie potwierdza zaplanowanego stopnia zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności potwierdza takie zaufanie.
Pytanie 25
Które z poniższych najlepiej opisuje ryzyko zaniżonego zaufania?
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta nie jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości zawiera ono istotne błędy.
Żadne z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości nie zawiera ono istotnych błędów.
Wszystkie z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza zaplanowany stopień zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności nie potwierdza takiego zaufania.
Rezultat próbki nie potwierdza zaplanowanego stopnia zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności potwierdza takie zaufanie.
Pytanie 26
Jakie zasoby może wykorzystać komitet do spraw nominacji w celu realizacji swoich zadań?
Wszelkie niezbędne zasoby, w tym usługi doradztwa zewnętrznego.
Wyłącznie zasoby finansowe banku.
Żadne z powyższych.
Tylko zasoby wewnętrzne banku.
Wyłącznie doradztwo zewnętrzne.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 27
Jaką ważną rolę pełni komitet do spraw nominacji w zarządzie banku?
Zapewnia, aby proces decyzyjny w zarządzie nie został zdominowany przez jedną osobę.
Ustala wynagrodzenia członków zarządu
Przeprowadza audyty wewnętrzne.
Wszystkie z powyższych.
Zarządza ryzykiem operacyjnym.
Żadne z powyższych.
Pytanie 28
Kto powołuje członków komitetu do spraw nominacji w banku istotnym?
Żadne z powyższych.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Wszystkie z powyższych.
Rada nadzorcza banku spośród swoich członków.
Walne zgromadzenie akcjonariuszy.
Zarząd banku.
Pytanie 29
Jakie są zadania i uprawnienia komitetu do spraw nominacji w banku istotnym?
Zapewnienie, aby proces decyzyjny w zarządzie banku nie został zdominowany przez jedną osobę oraz możliwość korzystania z wszelkich niezbędnych zasobów, w tym z usług doradztwa zewnętrznego.
Zarządzanie ryzykiem kredytowym oraz opracowywanie polityki kredytowej banku.
Żadne z powyższych.
Nadzorowanie działalności operacyjnej banku i podejmowanie decyzji inwestycyjnych.
Wszystkie z powyższych.
Prowadzenie szkoleń dla kadry kierowniczej banku.
Pytanie 30
Do zadań komitetu do spraw ryzyka należy w szczególności:
opiniowanie całościowej bieżącej i przyszłej gotowości banku do podejmowania ryzyka;
Wszystkie z powyższych.
opiniowanie opracowanej przez zarząd banku strategii zarządzania ryzykiem w działalności banku oraz przedkładanych przez zarząd informacji dotyczących realizacji tej strategii
weryfikacja, czy ceny pasywów i aktywów oferowanych klientom w pełni uwzględniają model biznesowy banku i jego strategię w zakresie ryzyka, a w przypadku gdy ceny te nie odzwierciedlają w odpowiedni sposób rodzajów ryzyka zgodnie z tym modelem i tą strategią, przedstawianie zarządowi banku propozycji mających na celu zapewnienie adekwatności cen pasywów i aktywów do tych rodzajów ryzyka.
wspieranie rady nadzorczej banku w nadzorowaniu wdrażania strategii zarządzania ryzykiem w działalności banku przez kadrę kierowniczą wyższego szczebla;
Żadne z powyższych.
Pytanie 31
Jakie są główne zadania komitetu do spraw wynagrodzeń w banku?
Opracowywanie strategii marketingowej banku.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Prowadzenie audytów wewnętrznych i zewnętrznych.
Opiniowanie i monitorowanie przyjętej w banku polityki wynagrodzeń oraz wspieranie organów banku w zakresie kształtowania i realizacji tej polityki.
Zarządzanie inwestycjami banku i nadzór nad portfelem aktywów.
Pytanie 32
W banku istotnym działają następujące komitety:
Komitet do spraw ryzyk
Żadne z powyższych.
Komitet do spraw nominacji
Komitet do spraw wynagrodzeń
Pytanie 33
Do zadań komitetu do spraw ryzyka należy w szczególności:
opiniowanie całościowej bieżącej i przyszłej gotowości banku do podejmowania ryzyka;
) opiniowanie opracowanej przez zarząd banku strategii zarządzania ryzykiem w działalności banku oraz przedkładanych przez zarząd informacji dotyczących realizacji tej strategii
weryfikacja, czy ceny pasywów i aktywów oferowanych klientom w pełni uwzględniają model biznesowy banku i jego strategię w zakresie ryzyka, a w przypadku gdy ceny te nie odzwierciedlają w odpowiedni sposób rodzajów ryzyka zgodnie z tym modelem i tą strategią, przedstawianie zarządowi banku propozycji mających na celu zapewnienie adekwatności cen pasywów i aktywów do tych rodzajów ryzyka.
Wszystkie z powyższych.
wspieranie rady nadzorczej banku w nadzorowaniu wdrażania strategii zarządzania ryzykiem w działalności banku przez kadrę kierowniczą wyższego szczebla
Żadne z powyższych.
Pytanie 34
Jakie zadania ma komitet do spraw wynagrodzeń w banku?
Wspieranie organów banku w zakresie kształtowania i realizacji tej polityki.
Wszystkie z powyższych.
Opiniowanie i monitorowanie przyjętej w banku polityki wynagrodzeń.
Zarządzanie funduszami banku.
Tylko ustalanie wysokości wynagrodzeń pracowników banku.
Żadne z powyższych.
Pytanie 35
Kto może uznać bank za "bank istotny" niezależnie od spełnienia innych kryteriów?
Rada nadzorcza banku.
Akcjonariusze banku.
Wszystkie z powyższych.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Żadne z powyższych.
Zarząd banku.
Pytanie 36
Jakie warunki musi spełniać bank (minimum jeden), aby być uznanym za "bank istotny" w kontekście jego udziału w sektorze bankowym?
udział banku w funduszach własnych sektora bankowego jest nie mniejszy niż 2% albo
Żadne z powyższych.
udział banku w depozytach sektora bankowego jest nie mniejszy niż 2%,
udział banku w aktywach sektora bankowego jest nie mniejszy niż 2%,
Bank ma co najmniej 1% udziału w depozytach sektora bankowego.
– akcje banku zostały dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 37
akie komitety działają w banku istotnym?
Komitet do spraw marketingu i komitet do spraw finansów.
Komitet do spraw audytu i komitet do spraw zgodności.
. Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
komitet do spraw zarządzania zasobami ludzkimi i komitet do spraw inwestycji.
Komitet do spraw wynagrodzeń i komitet do spraw ryzyka.
Pytanie 38
Jakie jest zadanie niezależnej komórki audytu wewnętrznego w banku?
. Wszystkie z powyższych.
Monitorowanie zgodności banku z regulacjami zewnętrznymi.
Żadne z powyższych.
Zarządzanie codziennymi operacjami banku.
Badanie i ocena adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej.
Opracowywanie strategii marketingowych.
Pytanie 39
Jakie zadania realizuje komórka do spraw zgodności w banku?
Prowadzenie audytów zewnętrznych.
. Zarządzanie finansami banku.
Identyfikacja, ocena, kontrola i monitorowanie ryzyka braku zgodności działalności banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Nadzorowanie pracowników banku.
Pytanie 40
Co jest głównym zadaniem funkcji kontroli w ramach systemu kontroli wewnętrznej banku?
Zapewnienie przestrzegania mechanizmów kontrolnych dotyczących zarządzania ryzykiem.
Zarządzanie relacjami z klientami.
Identyfikacja i ocena ryzyka finansowego.
Optymalizacja procesów operacyjnych.
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Pytanie 41
W ramach systemu kontroli wewnętrznej bank wyodrębnia
niezależną komórkę
funkcję kontroli
komórkę do spraw zgodności
Żadne z powyższych
Pytanie 42
Celem systemu kontroli wewnętrznej jest zapewnienie:
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
zgodności działania banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi.
wiarygodności sprawozdawczości finansowej;
skuteczności i efektywności działania banku;
przestrzegania zasad zarządzania ryzykiem w banku;
Pytanie 43
Który z poniższych celów NIE jest celem systemu kontroli wewnętrznej banku?
Przestrzeganie zasad zarządzania ryzykiem.
Żadne z powyższych.
Zgodność działania banku z przepisami prawa.
Zapewnienie skuteczności i efektywności działania banku.
Wiarygodność sprawozdawczości finansowej.
Maksymalizacja zysków banku.
Pytanie 44
Jaki jest zakres nadzoru, który bank sprawuje w odniesieniu do podmiotów zależnych?
Nadzór nad zatrudnieniem w podmiotach zależnych.
Wszystkie z powyższych.
Wyłącznie nadzór nad działalnością operacyjną.
Nadzór nad ryzykiem związanym z działalnością podmiotów zależnych.
Nadzór nad inwestycjami podmiotów zależnych.
Żadne z powyższych.
Pytanie 45
Na podstawie jakiego dokumentu są określone standardowa metodyka oraz uproszczona standardowa metodyka oceny ryzyka stopy procentowej?
Na podstawie ustawy o rachunkowości.
Na podstawie rozporządzenia delegowanego Komisji wydanego na podstawie upoważnienia zawartego w art. 84 ust. 5 dyrektywy 2013/36/UE.
Na podstawie krajowego rozporządzenia o ryzyku finansowym.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Na podstawie wytycznych Europejskiego Banku Centralnego.
Pytanie 46
Kiedy bank może stosować uproszczoną standardową metodykę oceny ryzyka stopy procentowej?
Kiedy jest dużą i złożoną instytucją finansową.
Kiedy jest to wymagane przez krajowe przepisy prawa.
Kiedy jest małą i niezłożoną instytucją, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 145 rozporządzenia nr 575/2013.
Kiedy uzyska zgodę od Europejskiego Banku Centralnego.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 47
Jakie systemy oceny ryzyka stopy procentowej może stosować bank?
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Wyłącznie uproszczoną standardową metodykę.
Tylko standardową metodykę.
Wyłącznie wewnętrzne systemy oceny ryzyka stopy procentowej.
Wewnętrzne systemy oceny ryzyka stopy procentowej, standardową metodykę lub uproszczoną standardową metodykę.
Pytanie 48
W ramach systemu zarządzania ryzykiem bank:
Żadne z powyższych.
stosuje sformalizowane procedury mające na celu identyfikację, pomiar lub szacowanie oraz monitorowanie ryzyka występującego w działalności banku, uwzględniające również przewidywany poziom ryzyka w przyszłości;
stosuje przyjęty system sprawozdawczości zarządczej umożliwiający monitorowanie poziomu ryzyka;
stosuje sformalizowane zasady służące określaniu wielkości podejmowanego ryzyka i zasady zarządzania ryzykiem
Wszystkie z powyższych
stosuje sformalizowane limity ograniczające ryzyko i zasady postępowania w przypadku przekroczenia limitów;
posiada strukturę organizacyjną dostosowaną do wielkości i profilu ponoszonego przez bank ryzyka.
Pytanie 49
Co jest celem systemu zarządzania ryzykiem w banku?
Zarządzanie personelem banku.
Zwiększenie zysków banku.
Ochrona danych osobowych klientów.
Żadne z powyższych.
Zapewnienie prawidłowości procesu wyznaczania i realizacji szczegółowych celów prowadzonej działalności.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 50
Jakie są zadania systemu zarządzania ryzykiem w banku?
Tylko identyfikacja ryzyka.
Identyfikacja, pomiar lub szacowanie, kontrola oraz monitorowanie ryzyka.
Wszystkie z powyższych.
Tylko kontrola ryzyka.
Żadne z powyższych.
Tylko monitorowanie ryzyka.
Pytanie 51
Kto może wykonywać kontrolę wewnętrzną w bankach spółdzielczych zrzeszonych w bankach zrzeszających?
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Zewnętrzna firma audytorska.
Zarząd banku spółdzielczego.
Wszystkie powyższe.
Bank zrzeszający.
Żadne z powyższych.
Pytanie 52
Kto jest odpowiedzialny za przyjęcie polityki różnorodności w składzie zarządu banku, jeśli nie powołano komitetu do spraw nominacji?
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Rada nadzorcza.
Akcjonariusze banku.
Zarząd banku.
Żadne z powyższych.
Wszystkie powyższe.
Pytanie 53
Minister właściwy do spraw instytucji finansowych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres zadań komitetu do spraw nominacji
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 54
Bank zapewnia odpowiednie finansowanie realizacji zadań przez komitet do spraw nominacji.
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 55
Jakie jest główne zadanie komitetu do spraw nominacji w banku istotnym?
Wszystkie z powyższych.
Opiniowanie nominacji oraz monitorowanie procesów decyzyjnych w zarządzie, aby zapobiec dominacji jednej osoby.
Kontrola i zarządzanie ryzykiem finansowym banku.
Prowadzenie negocjacji z klientami instytucjonalnymi.
Opracowywanie strategii inwestycyjnych.
Żadne z powyższych.
Pytanie 56
Dlaczego komitet do spraw nominacji w banku istotnym powinien unikać dominacji jednej osoby w procesie decyzyjnym zarządu?
Aby zapobiec sytuacjom, które mogłyby wpłynąć niekorzystnie na interes banku.
Wszystkie z powyższych.
Aby zwiększyć transparentność polityki wynagrodzeń.
Aby zwiększyć efektywność operacyjną banku.
Żadne z powyższych.
Aby zapewnić zgodność z przepisami prawa.