Twój wynik: PEDAGOGIKA SPOŁECZNA

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Grupa społeczna jest traktowana jako środowisko wychowania ponieważ...
jej funkcją jest reprodukcja
Żadne z nich
oddziałuje na wchodzące w jej skład jednostki
służy realizacji wspólnego celu
Pytanie 2
Społeczne uznanie, prestiż osoby, ludzi, grup lub instytucji określamy mianem:
Pytanie 3
Grupa rówieśnicza mogą być
nieformalne
formalne
Pytanie 4
Od czego zależą uznanie i autorytet w grupie rówieśniczej?
Od wieku członka lub członkini grupy
Od płci członka lub członkini grupy
Od celu grupy
Od głównych obszarów zainteresowań członków i członkiń grupy
Pytanie 5
Jakie są funkcje wychowawcze grupy rówieśniczej
jest źródłem intencjonalnych, planowanych oddziaływań wychowawczych
zaspokaja potrzebę przynależności i jest podłożem procesów identyfikacyjnych
dostarcza wzorców zachowania
umożliwia "trening" w różnych rolach/pozycjach
poprzez podzielany system wartości, wpływa na postawy swoich członków i członkiń
Pytanie 6
Pedagogika społeczna zakłada, że wychowanie to hermetyczny proces wyizolowany z warunków życia społecznego
Prawda
Fałsz
Pytanie 7
Na czym polega skuteczna interwencja w paczkę, która wchodzi w konflikt z ogólnoprzyjętymi normami społecznymi?
Oddziaływanie poprzez rodziców członków i członkinie paczki
Dyskretne kierowanie procesem jej kształtowania się
Rozbijanie paczki
Pytanie 8
Atrakcyjność danej grupy rówieśniczej wzrasta ...
gdy jest prowadzona przez osoby dorosłe
wraz z liczebnością grupy
gdy przynależność stwarza jednostce realną szansę na zaspokojenie jej potrzeb i realizacji celów
gdy grupa jest wyraźnie/skrajnie zróżnicowana pod względem postaw i potrzeb jej członków
Pytanie 9
Dopasuj różne rodzaje grup do ich charakterystyki
ich trwałość wzrasta wraz z wiekiem członków/kiń łącz ich wspólne zajęcia, postawy i zainteresowań 
Paczki
pozwalają, w grupie, wypróbowywać się w rolach społecznych poprzez zabawę
Grupy zabawowe
nie wyróżnia się takich
Kręgi
konspiracyjne, nie ekskluzywne; kryterium przynależności jest gotowość udziału w przestępczej akty
Bandy i szajki
podgrupy, zmierzające do zapewnienia sobie wpływu/władzy w większej grupie, są ekskluzywne
Klik
Pytanie 10
Nauką pomocniczą pedagogiki społecznej jest:
psychologia społeczna
Socjologia
polityka społeczna
wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Pytanie 11
GRUPA RÓWIEŚNICZA TO
to pewna zbiorowość składająca się z jednostek w podobnym wieku, pomiędzy którymi - pod wpływem pośredniego kontaktu - powstają więzi przyjaźni.
pewna zbiorowość składająca się z jednostek w różnym wieku, pomiędzy którymi - pod wpływem pośredniego kontaktu - powstają więzi przyjaźni.
pewna zbiorowość składająca się z jednostek w podobnym wieku, pomiędzy którymi - pod wpływem bezpośredniego kontaktu - powstają więzi przyjaźni.
Pytanie 12
Zaznacz wszystkie prawdziwe. Autorytet to:
działanie, jakie podejmuje uczeń wobec nauczyciela
uczucie, które wzbudza w nas ktoś dla nas ważny i szanowany
osoba odznaczająca się wiedzą, znajomością tematu; ekspert w jakiejś dziedzinie
stosunek, jaki można mieć wobec osoby, grypy, instytucji charakteryzujący się jej poszanowaniem i uznaniem
Pytanie 13
Kiedy możemy mówić o autentycznym autorytecie nauczyciela?
Gdy prezentowane przez nauczyciela społecznie akceptowane cele i wartości uczeń dobrowolnie przyjmuje jako własne
Gdy nauczyciel jest lubiany przez uczniów
Gdy nauczyciel wywołuje strach i posłuch
Pytanie 14
Tworzenie się band jest związane z pochodzeniem członków i członkiń z warstw społecznie defaworyzowanych?
Prawda
Fałsz
Pytanie 15
Pedagogika społeczna zajmuje się:
Badaniem środowiskowych uwarunkowań rozwoju
Badaniem stadiów rozwoju dziecka
Badaniem rozwojowych uwarunkowań życia
Badaniem psychologicznych uwarunkowań rozwoju
Pytanie 16
Wszystkie poniżej wymienione cechy mają związek z czyimś (nie)uprzywilejowaniem. Wskaż dwie cechy, które mają szczególny wpływ na nie(uprzywilejowanie) społeczne?
Obywatelstwo
Płeć
Orientacja seksualna
Religia
Rasa
Pytanie 17
Które spośród środowiskowych uwarunkowań możemy traktować jako pozytywnie wpływające na rozwój?
Dostęp do transportu publicznego
Stabilna/bezpieczna relacja z rodzicami
Dostęp do szczepień i służby zdrowia
Bycie wierzącym
Bycie mężczyzną
Pytanie 18
obywatelstwo i partycypacja to ważne tematy pedagogiki społecznej
Prawda
Pytanie 19
Społeczny wymiar środowiska szkolnego odnosi się do...
relacji z innymi ludźmi
struktury ról i pozycji
stylów wychowawczych
metod wychowawczych
Pytanie 20
Kulturowy wymiar środowiska szkolnego odnosi się do...
wyjść na zajęcia do domów kultury
edukacji artystycznej
wizyt w muzeach i kinach
norm, wartości, wzorów postępowania czy rytuałów
Pytanie 21
Co to znaczy, że szkoła jest środowiskiem?
To znaczy, że szkoła ma na celu ukształtowanie nowych członków społeczeństwa
To znaczy, że uczy, co jest dobre a co złe. Co właściwe a co nie.
To znaczy, że szkoła twarzy warunki (materialne, społeczne i kulturowe) dla przebiegu rozwoju dziecka
To znaczy, że jest instytucją, która zajmuje się edukacja młodego pokolenia
Pytanie 22
Pytanie 23
Wybierz wszystkie prawdziwe. Przywilej:
To uświadomiona przewaga
Bywa używany do odniesienia korzyści
To nie zasłużona przewaga
To nieuświadomiona przewaga
To zasłużona przewaga
Pytanie 24
5. Wskaż na jakich dziedzinach koncentruje się pedagogika społeczna?
Wokół zagadnień pracy socjalnej
Problemy szkoły
Problematyce kultury i animacji kulturalnej
Wokół rozwoju lokalnego
Zagadnieniach związanych z położnictwem
Pytanie 25
Zaznacz prawdziwe zakończenie zdania: pedagogika społeczna zajmuje się:
Dziećmi i młodzieżą do 18 r.ż.