Twój wynik: tis

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA 1. Jedną z głównych cech transportu śródlądowego jest:
a) nieregularność przewozów
b)b) możliwość dotarcia do wszystkich ważnych ośrodków handlowych
c) Przewozy wykonywane kontenerowcami o głębokim zanurzeniu
Pytanie 2
2. Ile jest międzynarodowych dróg wodnych w Polsce
a) 1
b) 2
c) 3 (E30, E40,E70)
Pytanie 3
3. Największe drogi wodne w europie występują na rzekach:
c) Dunaj i Resta
a) Wisła i San
b) Ren i Dunaj
Pytanie 4
4. Najbardziej znanym statkiem wykorzystywanym w żegludze śródlądowej jest:
c) czarna perła
b) cylindrowiec
a) barka
Pytanie 5
5. Potwierdzeniem zawarcia umowy przewozu w żegludze śródlądowej jest
b) umowa rzeczna
c) umowa kartelowa
a) konosament żeglugi śródlądowej
Pytanie 6
TRANSPORT KOLEJOWY 1. Kraj o największej sumie długości torów kolejowych to:
a) CHINY
c) NIEMCY
b) USA
d) ROSJA
Pytanie 7
2. Ładunki masowe stanowią ….. ładunków przewożonych transportem kolejowym
a) 20%
d) 90%
b) 40%
c) 65%
Pytanie 8
3. Jaka jest największa prędkość jaką osiągnęły szybkie koleje w Japonii?
b) 603 KM/H
a) 520 KM/H
d) 437 KM/H
c) 704 KM/H
Pytanie 9
4. Ile wynosi średnia cena za przejazd 100 km koleją w Polsce ?
d) 5,9
b) 3,00
a) 4,52
c) 3,25
Pytanie 10
5. W którym kraju na świecie jest najwięcej użytkowników kolei ?
c) INDIE
b) USA
a) ROSJA
d) KANADA
Pytanie 11
TRANSPORT MULTIMODALNY 1.Najpopularniejszy port na świecie to :
a) Szanghaj
c) Rotterdam
d) Singapur
b) Gdańsk
Pytanie 12
2. Jaki rodzaj kontenerów jest stosowany do transportu ładunków ponadgabarytowych ?
d) cysterny
b) z otwartym dachem
c) Platformy
a) Uniwersalne
Pytanie 13
3. Czym jest CIM?
a) międzynarodowym listem przewozowym, na podstawie którego kolej może oferować przewozy obejmujące zarówno główny odcinek przewozu, jak i odcinki dowozowo-odwozowe wykonywane transportem samochodowym.
b) organizacją europejską, której celem jest promowanie transportu intermodalnego
c) rodzajem kontenera do przewozu materiałów łatwopalnych
Pytanie 14
4. Cechą terminali portowych jest:
a) Obsługa tylko jednego rodzaju statków
d) Brak możliwości stosowania przeładunku poziomego
c) Występowanie rampy umożliwiającej połączenie z lądem
b) Nadzorowanie procesu zarządzania wyłącznie przez spedytora
Pytanie 15
5. Który z wymienionych czynników NIE warunkuje zaistnienia przewozu multimodalnego?
c) Konieczność zaangażowania co najmniej dwóch wykonawców, odpowiedzialnych za szereg działań związanych z przewozem
a) Konieczność użycia jednostki ładunkowej
b) Konieczność wykorzystania środków transportu z co najmniej dwóch gałęzi transportu
Pytanie 16
TRANSPORT LOTNICZY 1) Transport lotniczy :
a) wymaga dużych nakładów kapitałowych
c) ma niskie bezpieczeństwo przemieszczania ładunków
b) nie wymaga wysoko wykwalifikowanych kadr
Pytanie 17
2) Do infrastruktury transportu lotniczego nie należy
c) Infrastruktura krajowa
a) Infrastruktura liniowa
b) Infrastruktura punktowa
Pytanie 18
3) Za trzy fazy ogniwa w transporcie lotniczym jest odpowiedzialny:
c)Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego
b) Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych
a) Kontrola ruchu lotniczego
Pytanie 19
4) Główną zaleta transportu lotniczego jest :
c) dostępność
b) szybkość
a) niski koszt
Pytanie 20
5) Do środków transportu lotniczego ze względu na przeznaczenie nie zaliczamy:
a) towarowe
b) drogowe
c)wojskowe
Pytanie 21
TRANSPORT ŁADUNKÓW SPECJALNYCH 1. Od czego zależy cena jednorazowego zezwolenia na przewóz ładunków ponadnormatywnych, w transporcie drogowym?
b) Od rodzaju ładunku
c) Od osoby wydającej zezwolenie
d) Od środka transportu, którym dany ładunek będzie przewożony
a) Od długości trasy
Pytanie 22
2. W transporcie ładunków specjalnych I grupa pakowania oznacza:
a) Materiały stwarzające średnie zagrożenie
b) Materiały stwarzające duże zagrożenie
c) Materiały stwarzające małe zagrożenie
d) Żadne z powyższych
Pytanie 23
3. W transporcie ładunków specjalnych symbol F oznacza zagrożenie jakim jest:
b) Działanie żrące
d) Działanie promieniotwórcze
a) Działanie trujące
c) Zapalność
Pytanie 24
4. Zaznacz błędną odpowiedź. Inicjatywa IRU:
b) Nie jest obowiązkowa
a) To instrukcja dotycząca bezpieczeństwa w przewozach drogowych
c) Zawiera wytyczne do współpracy z administracja celną
d) Wprowadziła obowiązek wyznaczenia doradcy ds. bezpieczeństwa w transporcie ładunków niebezpiecznych
Pytanie 25
5. Umowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów dotyczy każdego przewozu wykonanego transportem drogowym i kolejowym a także morskim ale na odległość mniejszą niż:
a) 300 km
d) 200 km
c) 500 km
b) 150 km
Pytanie 26
BEZPIECZEŃSTWO W TRANSPORCIE MIĘDZYNARODOWYM 1. Organizacja regionalna, której celem jest ochrona środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego to:
b) EUROCONTROL
a) EMSA
c) HELCOM
d) IMO
Pytanie 27
2. Najczęstszą przyczyną wypadków na morzu jest:
c) Pożar/wybuch
a) Kolizja
d) Wywrócenie
b) Wejście na mielizną
Pytanie 28
3. Do regulacji prawnych międzynarodowych w transporcie drogowym nie należy:
c) konwencja AETR
a) konwencja wiedeńska o ruchu drogowym
b) ustawa o czasie pracy kierowców
Pytanie 29
4. Do najbardziej newralgicznych miejsc w transporcie kolejowym, w których najczęściej dochodzi do wypadków zaliczyć można
a) Przejazdy kolejowe
c) tunele
d) przystanki kolejowe
b) stacje kolejowe
Pytanie 30
5. W roku 2015 udział pociągów towarowych w wypadkach wszystkich pociągów wynosił:
a) 15%
d) 34%
b) 49%
c) 76%
Pytanie 31
TRANSPORT ŁADUNKÓW PONADNORMATYWNYCH 1. Transport ponadnormatywny uznaje się, gdy
c) długość pojazdu przekracza 15metrów
d) długość pojazdu przekracza 14 metrów
a) długość pojazdu przekracza 10 metrów
b) długość pojazdu przekracza 12 metrów
Pytanie 32
2.Największe wagony typu NORCA umożliwiają przewóz ładunków o ciężarze:
b) do 350 ton
a) do 450 ton
d) do 500 ton
c) do 400 ton
Pytanie 33
3.Maksymalna prędkość pociągów towarowych w kategorii magistralnej nie może przekroczyć:
a) 180 km/h
d) 120 km/h
b) 160 km/h
c) 140 km/h
Pytanie 34
4.Międzynarodowy handel drogą morską stanowi:
c) ponad 75 procent handlu światowego
b) 50 procent handlu światowego
a) ponad 60 procent handlu światowego
d) ponad 80 procent handlu światowego
Pytanie 35
5.Największą masę ładunkową wśród samolotów transportowych posiada:
b) Boeing 767
a) Antonow 124
c) Antonow 225
d) Boeing 767 cargo
Pytanie 36
TRANSPORT KOLEJOWY 2. 1.Do przewozu ładunków masowych luzem służą:
b) Cysterny
d) Wagony chłodnie
c) Platformy
a) Węglarki
Pytanie 37
2.Ile czasu zajmuje pokonanie trasy koleją transsyberyjską
d) 1 miesiąc
a) 12 godzin
c) 2 tygodnie
b) 6 dni
Pytanie 38
3.Do stron umowy o przewóz w transporcie kolejowym nie należy:
d) Odbiorca ładunku
b) Nadawca ładunku
c) Konduktor
a) Przewoźnik
Pytanie 39
4.W skład infrastruktury transportu kolejowego nie wchodzi/wchodzą:
a) Rozkład jazdy
d) Stacje
b) Zaplecze techniczne
c) Linie kolejowe
Pytanie 40
5.Państwo, w którym jest najbardziej gęsta sieć linii kolejowych:
a) USA
b) Japonia
c) Niemcy
d) Francja
Pytanie 41
WSPÓŁCZESNE PIRACTWO MORSKIE 1. Rejon najbardziej narażony na ataki piratów to:
a) wody terytorialne Anglii
d) Morze Śródziemnomorskie
c) Somalia
b) obszar Morza Bałtyckiego
Pytanie 42
2. Rok w którym zanotowano najwięcej ataków pirackich:
d) 2000
b) 1980
a) 2016
c) 2008
Pytanie 43
3. Która z wymienionych organizacji międzynarodowych prowadziła aktywne działania przeciw somalijskim piratom?
b) NASA
c) Unia Europejska
d) WTO
a) NATO
Pytanie 44
4. Piraci porywają statki dla:
a) porwania załogi
b) zajęcia przewożonych towarów
d) każdego z powyższych
c) okupu
Pytanie 45
5. Grupa piratów działająca na wodach okalających „róg Afryki” w pobliżu Somalii
c) Piraci Somalijscy
a) Piraci z Karaibów
b) Boko Haram
d) Al Ka’ida
Pytanie 46
TRANSPORT LOTNICZY 1.Polskim przewoźnikiem uprawnionym do zarobkowego przewozu lotniczego osób i towarów nie jest: TRANSPORT LOTNICZY 1.Polskim przewoźnikiem uprawnionym do zarobkowego przewozu lotniczego osób i towarów nie jest:
D. Ryanair
B. Enter Air
A. LOT
C. Sprint Air
Pytanie 47
2.Ile procent światowego PKB generuje transport lotniczy
a. 1,5
B. 3.5
C. 6
D. 8
Pytanie 48
3.Najwiekszy port lotniczy na świecie (pod względem liczby pasażerów) znajduje sie w:
A.Arabii Saudyjskiej
C.Dubaju
B.Atlancie
D.Los Angeles
Pytanie 49
4.Jak dzielimy infrastrukture lotniczą : infrastruktura
D. Powietrzna i liniowa
B. Liniowa i kołowa
C. Powietrzna i lądowa
A. Liniowa i punktowa
Pytanie 50
5.Największy udział w światowym rynku lotniczym posiada:
D. Europa
C. Azja + Pacyfik
A. Ameryka Południowa
B. Ameryka Północna
Pytanie 51
KONTROLA ILOŚCIOWO-JAKOŚCIOWA 1.Z ilu etapów składa się proces kontroli
a) 5
b) 4 *
c) 9
Pytanie 52
2.Jaki jest cel działania GIS
b) kontrola produktów roślinnych
c)kontrola zwierząt
a)sanitare zabezpieczenie granic państwa*
Pytanie 53
3.Ile jest instytucji odpowiedzialnych w Polsce za bezpieczeństwo produktów spożywczych?3.Ile jest instytucji odpowiedzialnych w Polsce za bezpieczeństwo produktów spożywczych?
b)7
c)4 *
a)1
Pytanie 54
4.Co obejmuje kontrola jakościowa towarów masowych?
c)kontrola dokumentów
a)kontrole zdrowotności roślin
b) pobieranie próbek *
Pytanie 55
5.Na czym polega kontrola ilościowa?
c)na pomiarach objętości zbirników,cystern*
b)na badaniach sensorycznych
a)na kontroli dokumentacj zgłoszonego towaru
Pytanie 56
TRANSPORT SPECJALNY Ładunki charakteryzujące się bardzo dużym ciężarem w stosunku do objętości (np. transformatory) zaliczamy do ładunków:
a) ponadgabarytowych specjalnych
b) ciężkich o masie skupionej
c) ponadgabarytowych zwykłych
d) ciężkich
Pytanie 57
Na ile rodzajów dzielą się ładunki specjalne ze względu na rodzaj zagrożeń podstawowych?
a) 3
c) 8
b) 9
d) 12
Pytanie 58
Umowa ATP to :
c) umowa o międzynarodowych przewozach ładunków niebezpiecznych
a) umowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych
b) umowa o międzynarodowych przewozach ładunków ponadnormatywnych
d) umowa nie podpisana Polskę
Pytanie 59
Ładunek ponadgabarytowy organizuje się :
c) od 10 wieczór do 5r ano
a) od 6 rano do 9 wieczór
d) od 6 rano do 6 wieczór
b) od 9 rano do 9 wieczór
Pytanie 60
Przewozy ładunków niebezpiecznych w międzynarodowym transporcie kolejowym reguluje :
a) Regulamin krajowego przewozu
d) Nic nie reguluje
b) Regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych
c) Regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów bezpiecznych
Pytanie 61
ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA Do wad żeglugi śródlądowej należy:
a) Wysoki koszt transportu
b) Transport wybitnie nie ekologiczny
d) Uzależnienie od warunków naturalnych
c) Możliwość transportu wyłącznie ładunków o małych gabarytach
Pytanie 62
Wskaż zdanie prawdziwe:
a) Najbardziej optymalne zastosowanie żeglugi śródlądowej to przewozy na małe odległości.a) Najbardziej optymalne zastosowanie żeglugi śródlądowej to przewozy na małe odległości.
c) Czas transportu w przypadku żeglugi śródlądowej jest bardzo krótki.
d) Infrastruktura portowa nie ma znaczenia dla rozwoju transportu śródlądowego.
b) Barki są przystosowane do przewozu towarów w dużych partiach
Pytanie 63
Rzeka, która jest osią podsystemu zachodniego w europejskich drogach wodnych to:Rzeka, która jest osią podsystemu zachodniego w europejskich drogach wodnych to:Rzeka, która jest osią podsystemu zachodniego w europejskich drogach wodnych to:
b) Ren
d) Loara
a)Dunaj
c) Dniepr
Pytanie 64
Dunaj to rzeka:
c) gdzie przewozy kontenerowe stanowią około 15% łącznych przewozów realizowanych tą drogą wodną
b) która odgrywa marginalną rolę w rozwoju nowych technologii przewozu drogami wodnymiktóra odgrywa marginalną rolę w rozwoju nowych technologii przewozu drogami wodnymi
d) łącząca ze sobą Szwajcarię, Francję, Niemcy i Holandię
a) o wysokich parametrach technicznych
Pytanie 65
Zaznacz zdanie prawdziwe:
c)Prawa właścicielskie w stosunku do śródlądowych dróg wodnych wykonuje prezes krajowego zarządu gospodarki wodnej
b)W Polsce żegluga śródlądowa stanowi 10 % udziału w całkowitych przewozach ładunków.
d)Łączna długość dróg wodnych w Polsce to ok. 5000 kilometrów.
a)Polska uwzględniając cechy przyrodnicze środowiska posiada złe warunki do rozwoju żeglug śródlądowej.a)Polska uwzględniając cechy przyrodnicze środowiska posiada złe warunki do rozwoju żeglug śródlądowej.a)Polska uwzględniając cechy przyrodnicze środowiska posiada złe warunki do rozwoju żeglug śródlądowej.
Pytanie 66
BEZPIECZEŃSTWO 1. Obszary o ograniczonej dostępności, a także podlegające ciągłemu monitoringowi znajdują się: BEZPIECZEŃSTWO 1. Obszary o ograniczonej dostępności, a także podlegające ciągłemu monitoringowi znajdują się:
a) W każdym porcie i na każdym statku
c) W portach krajów słabo rozwiniętych
b) W portach objętych szczególną ochroną
d) Żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
Pytanie 67
2. Świadectwo AEOF wydawane przez organy celne dotyczy:
a) Jedynie uproszczeń celnych
b) Jedynie bezpieczeństwa i ochrony
d) Żadnego z powyższych
c) Zarówno uproszczeń celnych, jak i bezpieczeństwa i ochrony
Pytanie 68
3. Na każdym statku musi się znaleźć:
b) Mapa mórz i oceanów (szlaki morskie)
a) Zapis historii statku
b) Mapa mórz i oceanów (szlaki morskie)
d) Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Pytanie 69
4. Status zarejestrowanego agenta, o który może ubiegać się przewoźnik, umożliwia:
d) Wszystkie powyższe
c) Przyspieszenie procesu obsługi ładunku
a) Zwolnienie z kontroli bezpieczeństwa ładunków
b) Obniżenie kosztów działalności
Pytanie 70
5. SETPOS, to:
a) Rozporządzenie KE o podziale odpowiedzialności
b) Dyrektywa o podziale parkingów ze względu bezpieczeństwa
d) Zrzeszenie kierowców obsługujących te same trasy
c) Specjalny portal internetowy KE z informacjami o bezpieczeństwie w transporcie drogowym
Pytanie 71
TRANSP. INTERMODALNY 1. Transport intermodalny charakteryzuje się:
b) występowaniem tylko jednej umowy o przewózb) występowaniem tylko jednej umowy o przewóz
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
a) użyciem co najmniej 2 gałęzi środków transportua)
c) koniecznością zjednostkowania ładunku
Pytanie 72
2. Kto może posługiwać się konosamentem FIATA w transporcie multimodalnym?2. Kto może posługiwać się konosamentem FIATA w transporcie multimodalnym?
b) spedytor
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
a) załadowca
c) przewoźnik
Pytanie 73
3.Czym jest system UIRR?
b) stowarzyszenie koordynujące rozwój przewozów szynowo- drogowychb) stowarzyszenie koordynujące rozwój przewozów szynowo- drogowych
c) związek kilku armatorów
a) kartel zrzeszający przedsiębiorstwa kolejowe
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
Pytanie 74
4. Do grupy kontenerów specjalnych nie zaliczymy pary kontenerów:
d)platform i chłodniczych
a) izolacyjnych i chłodniczych
b) zbiornikowych i izolacyjnych
c) zamkniętych i platform
Pytanie 75
5. Jak się nazywa umowa międzynarodowa mówiąca o zrównoważonym rozwoju na terenie Alp (w tym drogowym) zrzeszająca 8 państw europejskich oraz Unię Europejską?
c) Konwencja Wiedeńska
b) Konwencja Alpejska
d) Konwencja Genewska
a) Umowa na rzecz zrównoważonego rozwoju Alp
Pytanie 76
PIRACTWO 1. Który morski obszar geograficzny NIE jest szczególnie narażony na ataki pirackie?
A. Zatoka Adeńska
C. Zatoka Gwinejska
D. Obszar Cieśniny Malakka
B. Zatoka Meksykańska
Pytanie 77
2. Które z organizacji najaktywniejszych przeciwdziałają piractwu morskiemu?
C. Unia Afrykańska i UE
B. UE i NATO
A. Astan i Liga Państw Arabskich
D. NATO i Liga P.A.
Pytanie 78
3. Co było najcenniejszym łupem dla piratów w starożytności?
C. ropa naftowa
D. wino
A. niewolnicy
B. żywność
Pytanie 79
4. Piraci Somalijscy to przeważnie mężczyźni w wieku:
C. 30-40 lat
D. 40-50 lat
A. 10-20 lat
B. 20-30 lat
Pytanie 80
5. Jak nazywał się kapitan porwany przez piratów, o którym nakręcono w 2013 roku film?
C. Richard Phillips
D. Michael Phillips
A. Kapitan Bomba
B. Jack Sparrow