Twój wynik: Ggicith

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Strategię selekcji opartą na segmentacji rynku, specjalizacji i selektywnych inwestycjach („selectivity’) stosuje się w odniesieniu do biznesów znajdujących się w macierzy GE/McKinsey w położeniu:
wysoka atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
niska atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
średnia atrakcyjność rynku – średnie atuty konkurencyjne
średnia atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
Pytanie 2
Badania marketingowe w zakresie dystrybucji międzynarodowej dostarczają podstaw do podjęcia decyzji na temat:
długości kanałów dystrybucji
stopnia zintegrowania kanałów dystrybucji
intensywności dystrybucji
form sales promotion
Pytanie 3
Wady pytań zamkniętych używanych w kwestionariuszu:
mogą być zawężające i sugerujące
problemem jest określenie liczby możliwych alternatyw odpowiedzi
są zwykle rozproszone tematycznie, pracochłonne
problemy z interpretacją i kodowaniem
Pytanie 4
Które z poniższych stwierdzeń dotyczących wpływu czynników kulturowych na proces badań marketingowych na rynkach zagranicznych są prawdziwe:
efekt demostracji w badaniach, czyli tendencja do zawyżania informacji np. o dochodach często spotykany jest w krajach Europy Północnej
respondentów z Azji cechuje na ogół wyższa skłonność do udzielania odpowiedzi „na tak”
przedstawiciele kultur propartnerskich preferują kontakt osobisty i wskazane jest stosowanie w badaniach wywiadów bezpośrednich
w krajach o kulturze kolektywistycznej biorąca w wywiadzie grupa często zajmuje jedno stanowisko w odniesieniu do badanego problemu
Pytanie 5
Elementy stanowiące części składowe chłonności rynku to:
popyt kształtujący się, który można zwiększyć za pomocą środków aktywizujących sprzedaż
wielkość aktualnej sprzedaży na danym rynku
popyt niezrealizowany ze względu na to, że konsumenci nie mogą nabyć odpowiedniego dobra na rynku
braki towarowe na rynku
Pytanie 6
5. Wyróżniki badań strukturalnych rynków zagranicznych to:
dotyczą zespołu względnie trwałych uwarunkowań działalności zagranicznej, takich jak warunki prawne, społeczne, kulturowe itp.
obejmują badania podaży i popytu na dany produkt oraz jego ceny
stanowią podstawę do podejmowania decyzji taktycznych
stanowią podstawę do podejmowania decyzji strategicznych
Pytanie 7
4. Pojemność rynku jest równa wielkości faktycznej sprzedaży na danym rynku w przypadku, gdy:
jakość oferty rynkowej jest niska, a podaż przewyższa popyt
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a podaż przewyższa popyt
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest niska, a popyt przewyższa podaż
Pytanie 8
Kategoria SJB „znaki zapytania” w analizie portfelowej metodą BCG charakteryzuje się:
małym względnym udziałem w rynku
dużym względnym udziałem w rynku
niskim tempem wzrostu rynku
wysokim tempem wzrostu rynku
Pytanie 9
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
publikacje instytucji międzynarodowych na temat sytuacji w danej branży
zagraniczni klienci firmy, którzy testują nasz nowy produkt
bazy danych statystycznych zawierające statystyki dotyczące danego rynku
dystrybutorzy naszych produktów, z którymi przeprowadzamy wywiad
Pytanie 10
Cechy metody drzewka, która może być wykorzystana do segmentacji rynków zagranicznych:
w wyniku jej zastosowania uzyskujemy rozbicie, w którym żadne skupienie nie jest podskupieniem innego
jest metodą analizy skupień
jest metodą aglomeracyjną
pozwala na wizualizację struktur segmentacyjnych w postaci tzw. Dendrogramów
Pytanie 11
Wskaźnik dystrybucji numerycznej obliczany jest jako iloraz liczby sklepów prowadzącej sprzedaż produktów danej firmy przez liczbę sklepów prowadzącą sprzedaż danej kategorii produktów (x 100%)
Prawda
Pytanie 12
. Do badań makrootoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym należą:
badania uwarunkowań technologicznych w danym kraju/regionie
badania uwarunkowań społecznych w danym kraju/regionie
badania dostawców w danym sektorze
badania konkurencji
Pytanie 13
Do korzyści mikrosegmentacji rynku można zaliczyć:
lepsze dostosowanie produktu i innych instrumentów marketingowych do potrzeb konsumentów
lepsze możliwości wykorzystania nisz rynkowych
zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa poprzez optymalną alokację jego zasobów
uzyskanie korzyści skali
Pytanie 14
Wskaźnik koncentracji rynku CR 4 wynosi 70%. Oznacza to, że:
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 30% udziału, a pozostałe – 70%
udział największego przedsiębiorstwa w rynku wynosi 70%
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 70% udziału w rynku
suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku wynosi 7000
Pytanie 15
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych wtórnych w badaniach rynków zagranicznych są:
problemy z właściwym doborem respondentów do próby badawczej
ograniczona porównywalność danych
ograniczona dostępność danych statystycznych
niechęć do udzielania odpowiedzi przez respondentów
Pytanie 16
Do czynników atrakcyjności rynków zagranicznych (w odróżnieniu od czynników pozycji konkurencyjnej) można zaliczyć:
tempo wzrostu rynku
natężenie konkurencji
poziom jakości produktów przedsiębiorstwa
siłę nabywczą konsumentów
Pytanie 17
Komponentami, które służą do ustalenia wysokości wskaźnika HDI są m.in.:
PKB per capita (według parytetu siły nabywczej)
Oczekiwana długość życia
DNB per capita (według parytetu siły nabywczej)
Wskaźnik nędzy
Pytanie 18
. Do cech badań ilościowych należą:
duża ilość informacji możliwa do uzyskania od jednego respondenta
możliwość ilościowej generalizacji wyników na całą populację
losowy dobór próby
celowy dobór próby
Pytanie 19
Motywacja cechująca się zorientowaniem na osiągnięcia przy jednocześnie niewielkim stanie posiadania (ograniczone zasoby) to według segmentacji VALS wyróżniki segmentu ponadnarodowego określanego jako:
Believers
Achievers
Makers
Strivers
Pytanie 20
W ramach analizy otoczenia konkurencyjnego w oparciu o model „5 sił” M. Portera dokonuje się przeglądu m.in.:
siły przetargowej dostawców
rywalizacji między przedsiębiorstwami wewnątrz sektora
poziomu korupcji
groźby pojawienia się substytutów na rynku
Pytanie 21
Do wyróżników skali Likerta wykorzystywanej w konstrukcji pytań w badaniach bezpośrednich należą:
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
jest to skala wyrażona w postaci zestawu dwubiegunowych skal szacunkowych, siedmio- lub dziewięciopunktowych, na końcach których znajdują się przeciwstawne przymiotniki opisujące badane pojęcia
Pytanie 22
Skrót CAWI odnosi się do:
rodzaju ankiety elektronicznej
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych
rodzaju indywidualnego wywiadu bezpośredniego
Pytanie 23
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:
styl życia
oczekiwane korzyści z zakupu
intensywność użytkowania
wiek
Pytanie 24
Które z wymienionych poniżej metod zbierania danych pierwotnych są metodami ilościowymi:
ankieta pocztowa
grupy fokusowe
wywiad typu PAPI
wywiad głębinowy
Pytanie 25
Do testów cenowych wykorzystywanych w badaniach marketingu mix na rynkach zagranicznych należą:
test udziału w rynku
test cenowy na półce
test reakcji na cenę
test gotowości zakupu
Pytanie 26
Wskaźnik (nieunormowany) Herfindahla – Hirschmana o wartości bliskiej 100 wskazuje na:
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
średni stopień koncentracji rynku
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
bardzo duży stopień rozdrobnienia rynku
Pytanie 27
Próba badawcza w badaniach bezpośrednich powinna być tym większa…
im większy jest przyjęty poziom ufności
im większy jest zakres przestrzenny badań
im mniejsza jest wielkość dopuszczalnego błędu
im większy jest stopień homogeniczności badanej populacji
Pytanie 28
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,6. Oznacza to, że:
udział przedsiębiorstwa w całkowitej sprzedaży na rynku wynosi 60%
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 60% sprzedaży największego konkurenta
sprzedaż przedsiębiorstwa jest o 60% wyższa od sprzedaży największego konkurenta
przedsiębiorstwo jest liderem na rynku
Pytanie 29
Która z poniższych twierdzeń dotyczących wskaźnika doing business są prawdziwe:
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Pytanie 30
Które kryteria oceny jakości otoczenia biznesu wchodzą w skład wskaźnika doing business:
Sytuacja makroekonomiczną w kraju
Uruchamianie firm
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Płacenie podatków
Pytanie 31
Które z poniższych kryteriów może mieć zastosowanie do segmentacji nabywców instytucjonalnych:
Profil produkcyjny
Wielkość zamówień
Wielkość przedsiębiorstwa
Lokalizacja geograficzna firmy
Pytanie 32
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrootoczeniu należą:
Wyznawanie wartości
Intensywność użytkowania produktu
Stopień lojalności
Osobowość
Pytanie 33
Segmentacja rynków zagranicznych obejmuje następujące etapy:
Grupowanie konsumentów każdym z wybranych krajów
Grupowanie krajów
Połączenie podobnych grup konsumentów wyodrębnionych w poszczególnych krajach segmenty między rynkowe
Grupowanie produktów
Pytanie 34
Do instytucjonalnych źródeł informacji o rynkach i kontrahentach zagranicznych w Polsce należą:
Polska agencja handlu i inwestycji
Kompass Poland
Krajowa Izba Gospodarcza
Centra Obsługi inwestorów i eksporterów (EOIE)
Pytanie 35
staleniu zakresu niezbędnej adaptacji produktu przeznaczonego na rynki zagraniczne służy:
Analiza wskaźnika GRP
Analiza stopnia rozwoju rynku
Analiza konkurencji
Analiza czynników związanych z charakterem produktu
Pytanie 36
Do czynników otoczenia makroekonomicznego należą:
Dynamika PKB
Procedury dotyczące zatrudniania pracowników
Pojemność rynku
Poziom stóp procentowych
Pytanie 37
1. Głównym celem badań rynkowych jest:
Zgromadzenie informacji na temat zjawisk i procesów rynkowych
Zwiększanie sprzedaży naszych produktów na danym rynku
Rozpoznanie warunków konkurowania na rynku
Analiza sytuacji gospodarczej
Pytanie 38
nariusz pesymistyczny (w metodzie scenariuszowej) zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne, bez względu na kierunek oddziaływania
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najmniej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne
Pytanie 39
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Artykuły powszechnego spożycia
Usługi
Towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Pytanie 40
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
Potrzeby ujawnione na rynku
Pytanie 41
Wielkość rynku pralek powinna być ustalana na podstawie:
Liczby gospodarstw domowych
Liczby producentów pralek
Wielkości populacji danego kraju
Stopniu rozwoju branży AGD
Pytanie 42
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
Faza koniunktury
Środki polityki gospodarczej
Wydarzenia polityczne
Zmiany technologiczne
Pytanie 43
Rynek dla którego wskaźnik HHI wynosi powyżej 1800 … uznawany jest za rynek:
Umiarkowanie skoncentrowany
Wysoce skoncentrowany o dużym zagrożeniu dalszego umacniania siły rynkowej połączonych firm (powyżej 2400)
Nieskoncentrowany
Wysoce skoncentrowany
Pytanie 44
Wskaźnik (nieunormowane) Herfindahla-Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje:
Średni stopień koncentracji rynku
Sytuacja zbliżoną do konkurencji doskonałej
Rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
Duży stopień koncentracji rynku
Pytanie 45
Wskaźnik Herfindahla-Hirschmana ustala się jako:
Suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Suma udział w 5 największych przedsiębiorstw na rynku
Suma kwadratów udział w 4 największych przedsiębiorstwa rynku
Suma udziałów 4 największych przedsiębiorstw na rynku
Pytanie 46
Czynniki wzrostu siły przetargowej nabywcy:
Względnie duży stopień koncentracji sektora nabywcy w porównaniu do sektora dostawcy
Wysokie koszty zmiany dostawcy dla nabywcy
Dostarczane produkty nie mają substytutów
Możliwość integracji dostawców do przodu
Pytanie 47
Do barier wejścia do sektora można zaliczyć:
Cła i inne środki polityki handlowej
Zapewnienie odpowiedniej skali produkcji
Wizerunek marki
Potrzeby kapitałowe
Pytanie 48
Wskaźnik Giniego o wartości rzędu 0,6 — 0,7 (60— 70%) wskazuje na to, że w danym kraju:
Stwierdzamy wysoką grupę analfabetyzmu
Występuje dużo nierównomierności rozkładów dochodów
Występuje liczna klasa średnia
Mamy do czynienia z równomiernym rozkładem dochodów
Pytanie 49
Jeżeli na rynku sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
Przewaga strukturze nabywców klientów uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Pytanie 50
Jeśli dynamika całego rynku wynosi 10%, a dynamika rozwoju sprzedaży firmy osiąga 9%, to wskaźnik względnej dynamiki rynku wynosi:
-10%
10%
20%
-1%
Pytanie 51
W przypadku, gdy Analiza SWOT wykazała, że Firma ma przewagę mocnych stron nad słabymi, ale nie sprzyja jej układ warunków zewnętrznych, rekomendowaną strategią jest:
Strategia defensywna (przeważają słabe strony i zagrożenia) [-/-]
Strategia konkurencyjna (przeważają słabe strony i szanse) [-/+]
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]
Strategia agresywna (przeważają mocne strony i szanse) [+/+]
Pytanie 52
Do kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa sektorze producentów paneli słonecznych można zaliczyć:
Relację ceny do jakości
Trendy proekologiczne
Wielkość rynku
Zastosowane rozwiązania technologiczne
Pytanie 53
Które ze stwierdzeń dotycząca analizy rynków zagranicznych metodami portfelowymi jest prawdziwe:
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Przyjęte szczegółowe kryteria mają jednakowe znaczenie dla oceny
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Pytanie 54
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
Żadna z powyższych
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
Jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Pytanie 55
Dobór systematyczny zalicza się do metod doboru losowego próby badawczej. (probabilistyczny to inaczej losowy)
Prawda
Pytanie 56
Kategoria SJB „dojne krowy” w analizie portfelowej metodą BCG wymaga znacznych inwestycji finansowych w poprawę lub utrzymanie jej pozycji rynkowej.
Fałsz
Pytanie 57
Skale rangowe stanowią narzędzie pomiaru preferencji konsumentów i są wykorzystywane do porównań badanych obiektów.
Prawda