Twój wynik: European BC 2BBB

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
SPółKę PARTNERSKą MOGą ZałO¿Yć:
osobwy wykonujące wolny zawód
osoby zakładające małe przedsiembiorstwa
akcjonariusze sp.zo.o.
Pytanie 2
CECHą CHARAKTERYSTYCZNą PRZEDSIęBIORSTWA Z SEKTORA MŚP JEST:
Niskokapitałochłonny rozwój
Mała dbałość i image firmy, wynikająca w wielu przypadkach z braku wiedzy z zakresu marketingu
Śladowy udział eksportu
Brak tendencji do organizowania się w lokalne grupy obrony swoich interesów
Działania firmy oparte na przyjętej strategii rozwoju i strategiach cząstkowych
Inwestycje wysokonakładowe
Wykorzystanie nowoczesnych technik tworzenia wizerunku firmy
Funkcjonowanie kierownictwa na zasadzie „straży pożarnej
Pytanie 3
CECHą CHARAKTERYSTYCZNą PRZEDSIęBIORSTWA Z SEKTORA MŚP JEST:
Prowadzenie działalności na małą skalę i w przeważającej części o zasięgu lokalnym
Brak dostępu do źródeł finansowania charakterystycznych dla rynku kapitałowego
Niezależność firmy od innych podmiotów
Przewaga decyzji operacyjnych
Względnie mały udział w rynku
Podejmowanie decyzji na podstawie opinii zespołu doradców
Przewaga decyzji strategicznych
Pytanie 4
CECHą CHARAKTERYSTYCZNą PRZEDSIęBIORSTWA Z SEKTORA MŚP JEST:
Działanie na podstawie własnej intuicji właściciela lub wynajętego menedżera
Wykorzystanie nowoczesnych metod i technik zarządzania
Podejmowanie przez właściciela lub właścicieli decyzji ważnych dla firmy
Możliwość funkcjonowania bez posiadania osobowości prawnej
Wysoki poziom wykształcenia managementu
Częste łączenie funkcji właściciela i menedżera
Relatywnie niski poziom wykształcenia kadry
Pytanie 5
ZGODNIE Z PRZEPISAMI KOMISJI EUROPEJSKIEJ ZA PRZEDSIęBIORSTWO PARTNERSKIE NALE¿Y UZNAć PODMIOT, KtóRY:
posiada co najmniej 15% kapitału lub praw głosu w innych przedsiębiorstwach, ale mniej niż 20%
inne przedsiębiorstwo posiada co najmniej 25% kapitału lub praw głosu, ale mniej niż 50%
posiada co najmniej 25% kapitału lub praw głosu w innych przedsiębiorstwach, ale mniej niż 50%
jest całkowicie niezależne,
inne przedsiębiorstwo posiada co najmniej 15% kapitału lub praw głosu, ale mniej niż 20%
Pytanie 6
STATUS MAłEJ FIRMY POSIADA PODMIOT, KTóRY ZATRUDNIA NIE WIęCEJ NI
100
10
50
Pytanie 7
Prawa korporacyjne akcjonariusza
prawo do informacji
prawo do udziału w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
prawo do głosu,
prawo poboru
prawo do udziału w zyskach spółki
Pytanie 8
Prawa majątkowe akcjonariusza
prawo poboru
prawo do głosu,
prawo do udziału w zyskach spółki
prawo udziału w podziale majątku spółki w przypadku jej likwidacji
prawo do udziału w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
Pytanie 9
Ogólną zasadą przyjętą w sektorze bankowym jest udział kredytu w finansowaniu aktywności inwestycyjnej na poziomie nieprzekraczającym
80% niezbędnych nakładów.
50% niezbędnych nakładów.
20% niezbędnych nakładów.
Pytanie 10
Przedmiotem umowy leasingu mogą więc być zarówno
tylko rzeczy ruchome
rzeczy ruchome
nieruchomości
Pytanie 11
FORMą DłUGOTERMINOWEGO FINANSOWANIA SPRZEDAŻY JEST:
kredyt inwestycyjny
kredyt kupiecki
kredyt operacyjny
Pytanie 12
REGULOWANE PRZEPISAMI PRAWA HANDLOWEGO SĄ
SPÓŁKI OSOBOWE
SPÓŁKI CYWILNE
SPÓŁKI KAPITAŁOWE
Pytanie 13
W LEASINGU OPERACYJNYM:
cechuje wieloletni okres trwania i jest związany z reguły z całkowitą amortyzacją przedmiotu leasingu
Po okresie umowy następuje powrót przedmiotu leasingu do jego właściciela
obejmuje on przedmioty, które mogą być ponownie, po zakończeniu trwania umowy, oddane w leasing kolejnym użytkownikom.
Pytanie 14
NALICZENIE PRZEZ BANK ODSETEK OD ZACIąGNIęTEGO PRZEZ PRZEDSIęBIORCę KREDYTU JEST uzależnione od sytacji finasowej przedsiembiorstwa
FAŁŚZ
PRAWDA
Pytanie 15
ZGODNIE Z PRAWEM BANKOWYM BANK MO¿E UDZIELIć KREDYT MIKROPRZEDSIEBIORCY, KTóRY NIE POSIADA ZDOLNOśCI KREDYTOWEJ JeśLI
ustanowi szczególny sposób zabezpieczenia
przedstawi niezależnie od zabezpieczenia spłaty kredytu
Pytanie 16
JEDNOSTKI SAMORZąDU TERYTORIALNEGO MOGą POSIADAć RACHUNKI WSPóLNE, JEŻELI:
w związku ze wspólnym wykonywaniem zadań inwestycyjnych
dla realizacji przedsięwzięć współfinansowanych ze środków Unii Europejskie
w związku ze oddzielnym wykonywaniem zadań publicznyc
w związku ze wspólnym wykonywaniem zadań publicznyc
Pytanie 17
RACHUNKI WSPóLNE PROWADZONE Są DLA:
tylko przedsiembiorstw
kilku osób fizycznych,
kilku jednostek samorządu terytorialnego
Pytanie 18
FORMą DłUGOTERMINOWEGO FINANSOWANIA SPRZEDAŻY JEST
kredyt kupiecki
faktoring
pożyczka
obligacje
Pytanie 19
FAKTORING WłAśCIWY (PEłNY) POLEGA NA:
polega na wykupie przez faktora należności bez przejęcia ryzyka niewypłacalności odbiorców swojego klienta
polega na przejęciu przez faktora wierzytelności wraz z pełnym ryzykiem wypłacalności dłużnika bez regresu do faktoran
Pytanie 20
Mikroprzedsiębiorca:
Maksymalna liczba zatrudnionych 9
Maksymalna suma bilansowa (mln EUR) 2
Maksymalna liczba zatrudnionych 49
Maksymalny obrót (mln EUR) 10
Maksymalny obrót (mln EUR) 2
Pytanie 21
SAMOZATRUDNIONY:
jednoosobowa działalność gospodarcza
osoba zatrudiona na umowe o praćę
osoba fizyczna podejmuje działalność gospodarczą na własny rachunek i na własne ryzyko
sp.z.o.o. posiadająca jednego właściciela
Pytanie 22
FORMAMI FINANSOWANIA DłUGOTERMINOWEGO PRZEDSIęBIORSTW
Pożyczka
Faktoring
Kredyt inwestycyjny
Kredyt kupiecki
Pytanie 23
WSKAŻ PRODUKT POZABILANSOWY OFEROWANY KLIENTOWI Z OBSZARU MSP:
gwarancje,
lsleasing
pożyczka
kredyt
Pytanie 24
JAKIE ZOBOWIąZANIA SPłACANE Są W PIERWSZEJ KOLEJNOśCI W PRZYPADKU UPADłOśCI PRZEDSIęBIORSTWA:
kategoria pierwsza - podatki i inne daniny publiczne oraz pozostałe należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne
kategoria pierwsza - odsetki od należności ujętych w wyższych kategoriach w kolejności
kategoria pierwsza - przypadające za czas przed ogłoszeniem upadłości należności ze stosunku pracy
Pytanie 25
KURSY POSZCZEGóLNYCH INSTRUMENTóW FINANSOWYCH NOTOWANYCH NA GIEłDZIE PAPIERóW WARTOśCIOWYCH Są USTALANE W OPARCIU O:
wycene GPW
zlecenia kupna i sprzedaży
Pytanie 26
KURSY POSZCZEGóLNYCH INSTRUMENTóW FINANSOWYCH NOTOWANYCH NA GIEłDZIE PAPIERóW WARTOśCIOWYCH Są USTALANE W OPARCIU O:
czas
cenę
priorytet
Pytanie 27
PODSTAWOWYM ZADANIEM GIEłDY PAPIERóW WARTOśCIOWYCH JEST:
koncentrację popytu i podaży
oparcie handlu na stałych, ściśle określonych zasadach
maksymalizacja zysku inwestorow
upowszechnianie informacji umożliwiających ocenę aktualnej wartości instrumentów
bezpieczny i sprawny przebieg transakcji,
Pytanie 28
BANKI MOGą OFEROWAć PRODUKTY I USłUGI BANKOWE W SEGMENCIE HIGH NET-WORTH INDIVIDUALS DLA KLIENTóW:
tylko instytucjonalnych
zamożnych
wszystkich
Pytanie 29
JEDNYM Z PODSTAWOWYCH KRYTERIóW ZAKLASYFIKOWANIA KLIENTA INDYWIDUALNEGO DO SEGMENTU BANKOWOśCI PRYWATNEJ (PRIVATE BANKING) JEST Kryterium zamożności - oparty o HNWI.
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 30
POJęCIE "BANKOWOśCI PRYWATNEJ" (PRIVATE BANKING) ODNOSI SIę DO:
banki mogą oferować produkty i usługi finansowe nie tylko własne, ale także innych instytucji finansowych.
banki mogą oferować produkty i usługi finansowe tylko własne
Zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów instytucjonalnych
zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów indywidualnych
Pytanie 31
PODSTAWOWYM KRYTERIUM KLASYFIKACJI KLIENTA INDYWIDUALNEGO DO SYSTEMU BANKOWOśCI PRYWATNEJ (PRIVATE BANKING) JEST:
kryterium zawodowe
kryterium zamożnosci
kryterium kulturowe
Pytanie 32
DEPOZYTARIUSZEM, POWOłANYM DLA OCHRONY śRODKóW PIENIę¿NYCH UCZESTNIKóW FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH, MO¿E Być:
bank z siedzibą za granicą
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych SA
Gielda Papierów Wartosciowych
oddział instytucji kredytowej posiadający siedzibę na terenie Polski
bank z siedzibą w Polsce
Pytanie 33
FUNDUSZEM PARASOLOWYM JEST:
potoczna nazwa funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami, z których każdy może realizować inną politykę inwestycyjną.
Pod parasolem znajdują się subfundusze, które nie są odrębnymi portfelami inwestycyjnymi i osobowości prawnej nie posiadają
potoczna nazwa funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami, z których każdy może realizować narzuconą politykę inwestycyjną.
Pod parasolem znajdują się subfundusze, które są odrębnymi portfelami inwestycyjnymi i osobowości prawnej nie posiadają
Pytanie 34
FUNDUSZ INWESTYCYJNY, GDZIE JEDEN CERTYFIKAT INWESTYCYJNY ODZWIERCIEDLA śCIśLE OKREśLONY PAKIET PAPIERóW WARTOśCIOWYCH, TO:
Fundusz parasolowy
Fundusz otwarty
Fundusz zamknięty
Pytanie 35
FUNDUSZ LOKUJąCY SWOJE AKTYWA WYłąCZNIE W INSTRUMENTY RYNKU PIENIę¿NEGO ORAZ DEPOZYTY, TO
Fundusz hedge
Fundusz rynku pieniężnego
Fundusz parasolowy
Pytanie 36
KTóRE Z PONI¿SZYCH TWIERDZEń DOTYCZąCYCH FUNDUSZY AKCJI JEST PRAWDZIWE ?
Fundusze pasywne
Ryzyko jest wysokie
Ryzyko jest niskie
Fundusze agresywne
Pytanie 37
USłUGA TYPU ART BANKING OFEROWANA KLIENTOM ZAMO¿NYM:
banki oferują kompleksową i zindywidualizowaną obsługę klienta w zakresie handlu i kolekcjonowania dzieł sztuk
bank lub też inna instytucja finansowa przejmuje w całości lub częściowo zarządzanie majątkiem zamożnej rodziny
Specyficzny rodzaj świadczonych usług dla klientów zamożnych polegających na organizowaniu dowolnych świadczeń na życzenie klienta
Pytanie 38
MIANEM „OTWARTEJ ARCHITEKTURY PRODUKTOWEJ” OKREśLA SIę POLITYKę BANKU
klient ma dostęp do różnorodnych produktów i usług dostępnych na rynku.
klient ma dostęp do nieograniczonych produktów i usług dostępnych na rynku.
Pytanie 39
USłUGA, W MYśL KTóREJ BANK LUB TEŻ INNA INSTYTUCJA FINANSOWA PRZEJMUJE W CAłOśCI LUB CZęśCIOWO ZARZąDZANIE MAJąTKIEM ZAMOŻNEJ RODZINY ORAZ PEłNI PIECZę NAD SPRAWAMI FINANSOWYMI, EDUKACYJNYMI DZIECI, SPADKOWYMI, PODATKOWYMI OKREśLANA JEST JAKO
Family Wealth
Family Bank,
Family Office
Pytanie 40
SPECYFICZNY RODZAJ śWIADCZONYCH USłUG DLA KLIENTóW ZAMO¿NYCH POLEGAJąCYCH NA ORGANIZOWANIU DOWOLNYCH śWIADCZEń NA ¿YCZENIE KLIENTA, JAK NP. ORGANIZACJA BILETóW NA WYBRANE PRZEZ KLIENTA IMPREZY KULTURALNE, SPORTOWE, REZERWACJA STOLIKA W RESTAURACJI, WYSłANIE KWIATóW, PODSTAWIENIE LIMUZYNY Z KIEROWCą OKREśLANY JEST JAKO:
PERSONAL
NOBLE
CONCIERGE
Pytanie 41
USłUGI TYPU CONCIERGE OFEROWANE KLIENTOM PRIVATE BANKING TO SPECYFICZNY RODZAJ USłUG POLEGAJąCYCH Specyficzny rodzaj świadczonych usług dla klientów zamożnych polegających na organizowaniu dowolnych świadczeń na życzenie klienta
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 42
PRIVATE BANKING TO
zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa wszystkich klientów indywidualnychh
zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów indywidualnych
w ramach której banki mogą oferować produkty i usługi finansowe tylko własne
w ramach której banki mogą oferować produkty i usługi finansowe nie tylko własne, ale także innych instytucji finansowych.
zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów instytucjonalnych
Pytanie 43
ROLą DORADCY FINANSOWEGO JEST:
ochronić posiadany majątek i zabezpieczyć przyszłość.
określić indywidualną strategię inwestowania,
maksymalizowac zyski z inwetycji
Pytanie 44
PROFESJONALNE DORADZTWO FINANSOWE JEST SZCZEGóLNIE ISTOTNE PODCZAS REALIZACJI PROCESU SPRZEDA¿Y:
OBLIGACJI
AKCJI
JEDNOSTEK UDZIAłOWYCH FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH
Pytanie 45
W Polsce z usług bankowości prywatnej mogą korzystać osoby dysponujące co najmniej
5-10 mln zł
0,5-1,0 mln zł
10-20 mln zł
Pytanie 46
INWESTOWANIEM JEST:
Płynność zwykle duża
Postawa czynna
Postawa bierna
Motyw transakcyjny/przezornościowy spekulacyjny/portfelowy
Płynność często ograniczona
Pytanie 47
GROMADZENIEM OSZCZęDNOśCI JEST:
Awersja do ryzyka wysoka
Płynność zwykle duża
Postawa bierna
Płynność często ograniczona
Motyw transakcyjny/przezornościowy
Awersja do ryzyka niska
Pytanie 48
INWESTOWANIEM JEST:
Horyzont lokowania oszczędności często długi (z wyjątkiem inwestycji w związku z motywem spekulacyjnym)
Znajomość stopy zwrotu przed podjęciem decyzji zwykle nieznana
pomnożenie wartości oszczędności
Znajomość stopy zwrotu przed podjęciem decyzji zwykle znana
Płynność zwykle duża
Awersja do ryzyka niska
Pytanie 49
GROMADZENIEM OSZCZęDNOśCI JEST:
Motyw spekulacyjny/portfelowy
Znajomość stopy zwrotu przed podjęciem decyzji zwykle znana
zachowanie wartości oszczędności
Horyzont lokowania oszczędności często długi
Horyzont lokowania oszczędności najczęściej krótki
Pytanie 50
KLASYCZNą FORMą GROMADZENIA OSZCZęDNOśCI JEST
depozyt bankowy
zakup akcji
zakup obligacji
Pytanie 51
BANKI MOGą śWIADCZYć USłUGI PRIVATE BANKING DLA KLIENTóW:
zamożnych
tylko instytucjonalnych
wszystkich
Pytanie 52
WSKAŻ NAJCZęSTSZY MOTYW INWESTYCJI W NIERUCHOMOśCI LOKALOWE NA KRAJOWYM RYNKU NIERUCHOMOśCI:
Wyższa stopa zwrotu z zainwestowanego kapitału niż w przypadku np. depozytu bankowego
Wyższa stopa zwrotu z zainwestowanego kapitału niż w przypadku np. zakupu akcji
Wysokie bezpieczeństwo lokowanych środków
Pytanie 53
PRODUKTY OSZCZęDNOśCIOWE OFEROWANE PRZEZ BANKI CECHUJE:
wysokie ryzyko
niska stopa zwrotu
niskie ryzyko
wysoka stopa zwrotu
Pytanie 54
USTAWA O KREDYCIE KONSUMENCKIM DEFINIUJE CAłKOWITY KOSZT KREDYTU JAKO:
wszelkie koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt łącznie z opłatami notarialnymi
częsciowe koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt (poza opłatami notarialnymi).
wszelkie koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt (poza opłatami notarialnymi).
Pytanie 55
KREDYTY UDZIELANE KLIENTOM INDYWIDUALNYM NIE Są PRZEZNACZONE NA ZASPOKAJANIE NASTęPUJąCYCH POTRZEB:
Pytanie 56
USTAWA O KREDYCIE KONSUMENCKIM DEFINIUJE RZECZYWISTą ROCZNą STOPę OPROCENTOWANIA JAKO:
częsciowy koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym
całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym
całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku miesięcznym
Pytanie 57
Do podstawowych papierów wartościowych rynku kapitałowego należą
bony pienieżne i obligacje skarbowe
akcje i prawa do akcji.
akcje i obligacje
Pytanie 58
Profesjonalny doradca finansowy pomaga wybrać najkorzystniejszą formę lokowania pieniędzy, właściwie zarządzać finansami osobistymi, określić indywidualną strategię inwestowania, ochronić posiadany majątek i zabezpieczyć przyszłość.
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 59
BANKI MOGą śWIADCZYć USłUGI PRIVATE BANKING DLA KLIENTóW:
posiadających 10 mln USD
posiadających 1 mln USD
posiadających 5 mln USD
Pytanie 60
BANKI MOGą śWIADCZYć USłUGI PRIVATE BANKING DLA KLIENTóW:
zamożnych
masowych
instytucjonalnych
Pytanie 61
Zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów indywidualnych, w ramach której banki mogą oferować produkty i usługi finansowe nie tylko własne, ale także innych instytucji finansowych
retail banking
private banking
peronal banking
Pytanie 62
Klientom, ze względu na wyższe zasoby finansowe i wiązane z tym oczekiwania, oferowana jest bankowość
retail banking
peronal banking
private banking
Pytanie 63
Najliczniejszą grupą klientów indywidualnych są osoby o niskim statusie finansowym, dokonujące relatywnie niedużych operacji finansowych, potrzebujące szybkiej i możliwie niesformalizowanej obsługi.
peronal banking
private banking
retail banking
Pytanie 64
W naukach ekonomicznych konsumenta uważa się za ostatnie ogniwo łańcucha ekonomicznego, zaopatrujące i przerywające krążenie towaru
FAŁŚZ
PRAWDA
Pytanie 65
DYREKTYWA MIFID REGULUJE FUNKCJONOWANIE:
rynków instrumentów kredytowych
rynków instrumentów finansowych
Pytanie 66
ROLą DORADCY FINANSOWEGO JEST podjęcie optymalnej decyzji lub osiągnięcie zamierzonego rezultatu finansowego
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 67
ROLą DORADCY FINANSOWEGO JEST:
chrona majątku konsumentów poprzez długoterminowe planowanie jego finansów
maskymalizacja zysków klienta poprzez inwestycje
Pytanie 68
KLASYCZNą FORMą GROMADZENIA OSZCZęDNOśCI JEST
depozyty bankowe
lokaty z polisą
akcje i obligacje
lokaty z funduszem
Pytanie 69
Aktywa posiadane przez jednostkę w celu osiągnięcia z nich korzyści ekonomicznych to
Oszczędosci
Inwestycje
Pytanie 70
Cele konsumpcyjne to cele
związane z działalnością gospodarczą.
niezwiązane z działalnością gospodarczą.
Pytanie 71
Z punktu widzenia rozwoju bankowości detalicznej najważniejszymi rodzajami kredytów udzielanych klientom detalicznym są
kredyty inwestycyjne
kredyty na cele mieszkaniowe
kredyty konsumpcyjne
Pytanie 72
Ze względu na przeznaczenie kredytów udzielanych ludności wyróżnia się243:
kredyty inwestycyjne
kredyty konsumpcyjne (konsumenckie) przeznaczone na bieżące potrzeby i na wyposażenie gospodarstw domowych,
kredyty na cele mieszkaniowe.
Pytanie 73
Skuteczność walki z praniem brudnych pieniędzy zapewnia sposób organizacji przez
Ministra Finansów
Komisje Nadzoru Finansowego
Generalnego Inspektora Informacji Finansowej
Pytanie 74
Proces CDD można podzielić na 3 powiązane ze sobą etapy:
dodatkową ocenę klienta,
wstępną ocenę klienta,
program „Poznaj swojego klienta”,
stałe monitorowanie klienta oraz prowadzonej przez niego działalności
Pytanie 75
Polityka Customer Due Diligence stosowana jest
wobec wybranych partnerów biznesowych
wobec wszystkich partnerów biznesowych
Pytanie 76
Polityka Customer Due Diligence stosowana jest
tylko wobec nowych klientów
wobec wszystkich klientów
tylko wobec obecnych klientów
Pytanie 77
Procedura „Poznaj swojego klienta” jest jednym z elementów szerszej polityki
Senior Managers Regime
Customer Due Diligence
100 point check
Pytanie 78
Polecenie przelewu pozwala przesyłać środki pieniężne w walucie euro do banków funkcjonujących na terenie 34 krajów europejskich (Unia Europejska oraz Islandia, Liechtenstein, Monako, Norwegia, San Marino i Szwajcaria) to
ELIXIR
SWIFT
SEPA
Pytanie 79
Obrót bezgotówkowy występuje jedynie wówczas, gdy obie strony płatności posiadają rachunki bankowe i na każdym etapie cyklu rozliczeniowego, zarówno po stronie dłużnika, jak i wierzyciela, transfer środków przybiera formę zapisu na rachunkach bankowych,
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 80
Rozliczeniagotówkowe to:
■■ czek gotówkowy ■■ wpłata gotówki na rachunek wierzyciela
polecenie przelewu ■■ polecenie zapłaty
■■ czek rozrachunkowy ■■ karta płatnicza
■■ wypłata gotówki z rachunku
Pytanie 81
Rozliczenia bezgotówkowe to:
■■ wypłata gotówki z rachunku
polecenie przelewu ■■ polecenie zapłaty
■■ czek gotówkowy ■■ wpłata gotówki na rachunek wierzyciela
■■ czek rozrachunkowy ■■ karta płatnicza
Pytanie 82
Klasyfikacja rozliczeń pieniężnych dzielimy na
Rozliczenia bezgotówkowe
Rozliczenia gotówkowe
Rozliczenia kapitałowe
Pytanie 83
lientami pasywnymi, korzystającymi najczęściej z usług jednego banku, wykorzystujący oddziały bankowe do realizacji i tak rzadko dokonywanych operacji bankowych
potencjalnych, aktualnych i utraconych.
zdecydowanych,stabilnych,rozwojowych
Pytanie 84
klientami pasywnymi, korzystającymi najczęściej z usług jednego banku, wykorzystujący oddziały bankowe do realizacji i tak rzadko dokonywanych operacji bankowych to klientci
zdecydowani
rozwojowi
obserwatorzy
Pytanie 85
Według kryterium zachowań na rynku usług bankowych228 klientów można podzielić
obserwatorzy,
biznesowych
stabilnych
zdecydowanych,
rozwojowych
Pytanie 86
Istotnym podziałem jest również klasyfikacja ze względu na cykl życia rodziny
prawda
fałsz
Pytanie 87
Klienci średniozamożni i małozamożni obsługiwani są zazwyczaj w odmienny sposób niż klienci sektora private banking
prawda
fałsz
Pytanie 88
Według kryterium instytucjonalnego klientów detalicznych można podzielić
klientów między-bankowych
klientów poza-bankowych
klientów para-bankowych
klientów bankowych
Pytanie 89
WEDłUG KRYTERIUM DOCHODOWEGO KLIENTóW DETALICZNYCH MO¿NA PODZIELIć NA:
klienta instytucjonalnego (tzw. VIP) – stanowiącego dla banku najbardziej zyskowną grupę, mającymi odmienne potrzeby w realizacji usług niż klienci z pozostałych sektorów
lienta masowego – dysponującego stosunkowo niskimi dochodami i korzystającego z tradycyjnych usług bankowych
klienta bardzo zamożnego (tzw. VIP) – stanowiącego dla banku najbardziej zyskowną grupę, mającymi odmienne potrzeby w realizacji usług niż klienci z pozostałych sektorów
klienta średniozamożnego – mającego wyższe dochody, zatem obsługa tej grupy jest już dla banków opłacalna
Pytanie 90
osoby młode, samotne lub zakładające rodzinę, uczące się bądź rozpoczynające karierę zawodową To kryterium
behawioralne
społeczno-ekonomiczne
demograficzne
Pytanie 91
dochód, wykształcenie, zawód, tradycje, pochodzenie narodowościowe, religia, rasa, język, sposób życia To kryterium
społeczno-ekonomiczne
behawioralne
demograficzne
Pytanie 92
postawy wobec pieniędzy, osobowość, przywiązanie do banku, intensywność korzystania z usług bankowych, oczekiwania wobec sposobu świadczenia usług, intensywność korzystania z usług bankowych, postrzegane korzyści, reakcje na środki marketingowe. To kryterium
demograficzne
społeczno-ekonomiczne
behawioralne
Pytanie 93
Metoda FRAT dotyczy:
szybkości (F)
wartości monetarnej (A)
aktualności zakupowych (R)
częstotliwości (F)
typu zakupowanych usług (T)
Pytanie 94
Metoda RFM dotyczy:
częstotliwości (F)
wartości monetarnej (M)
szybkości (F)
aktualności zakupowych (R)
Pytanie 95
Ideą modelu RFM jest ocena klienta w świetle trzech parametrów:
jak często klient realizuje operacje,
jaka jest zasobność portfela klienta
kiedy ostatnio klient dokonał operacji bankowej,
status społeczny klienta
Pytanie 96
system klasyfikacji RFM (Recency, Frequency and Monetary), bazujący na
informacjach opartych na historii dokonywanych operacji
informacjach opartych na historii inwestycyjnej i oszczędnosciowej
informacjach opartych na historii kredytowej
Pytanie 97
Potrzeby finansowe klientów detalicznych są zróżnicowane, podobnie jak ich charakter, upodobania, oczekiwania i styl ich życia.
fasz
prawda
Pytanie 98
Klienci z zamożniejszych grup wymagają dodatkowo:
kontrolowania posiadanych zobowiąza
zarządzania zobowiązaniami podatkowymi.
zarządzania napływającymi środkami pieniężnymi
Pytanie 99
Klienci znajdujący się powyżej granicy ubóstwa mają pięć fundamentalnych potrzeb finansowych bez względu na swój wiek, dochody i cechy demograficzne. Te podstawowe potrzeby to:
zabezpieczać lub ubezpieczać
płacić, pożyczać
zarządza, kontrolować
oszczędzać, inwestować,
Pytanie 100
Dla klientów detalicznych kluczowe potrzeby finansowe obejmują
inwestowanie
transmisję pieniądza.
oszczędzanie
pożyczanie
Pytanie 101
SEKTOR KLIENTóW DETALICZNYCH W DU¿EJ MIERZE TWORZą OSOBY PRYWATNE, KTóRE MO¿NA PODZIELIć NA NASTęPUJąCE PODSTAWOWE SEGMENTY:
klienci bankowosci masowej
klienci bankowosci personalnej
indywidualni przedsiebiorcy
klienci bankowosci prywatnej
Pytanie 102
Poziom zamożności w sektorze bankowości prywatnej jest zróżnicowany, dlatego też dzieli się ich na:
ultra high-net-worth individuals (ultra HNWI)
mega very high-net-worth individuals ( mega HNWI)
high-net-worth individuals (HNWI)
very high-net-worth individuals ( very HNWI)
Pytanie 103
Sektor klientów detalicznych w dużej mierze tworzą osoby prywatne, które można podzielić na trzy podstawowe segmenty:
osoby prywatne
klienci bankowosci prywatnej
klienci bankowosci masowej
klienci bankowosci personalnej
Pytanie 104
SEKTOR GOSPODARSTW DOMOWYCH jako segment bankowości detalicznej dzieli się na :
osoby prywatne
indywidualni przedsiebiorcy
indywidualni rolnic
klienci bankowosci prywatnej