Twój wynik: FP012021-02

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Porównanie przyrostu korzyści i kosztów wynikających z tej zmiany
metoda analizy operacyjnej
metoda analizy minimalizacyjnej
metoda analizy przyrostowej
Pytanie 2
Ustalanie opłacalności zmiany polityki kredytowej tj.
zasad udzielania rabatów
okresu kredytowania odbiorców,
zasad udzielania umów długotermnowych
Pytanie 3
zarządzania należnościami
minimalizacja kosztów utrzymania należności
zarządzanie ryzykiem kredytowym
zdynamizowanie sprzedaży
przeciwdziałanie sezonowości sprzedaży
zmniejszanie stanów magazynowych produktów
nadzorowanie kadry zarządzającej
zapewnienie ciągłości sprzedaży
zwiększanie wartości przedsiębiorstwa
Pytanie 4
Elementy polityki kredytowej:
Ocena wiarygodności odbiorców,
Kalkulacja cen oraz terminów płatności,
Nadzorowanie kadry zarządzającej
Monitorowanie i windykacja należności
Pytanie 5
Efektem Strategii konserwatywnej są
Niższe koszty działalności, wyższe ryzyko
wyższe koszty działalności, niższe ryzyko
Pytanie 6
Efektem Strategii agresywnej są
wyższe koszty działalności, niższe ryzyko
Niższe koszty działalności, wyższe ryzyko
Pytanie 7
Strategia agresywna
Restrykcyjna polityka wobec odbiorców: krótki czas inkasa należności, niski poziom należności od odbiorców
Niewielki udział kapitału stałego, niski lub ujemny kapitał obrotowy netto.
Wysoki poziom kapitału stałego oraz kapitału obrotowego netto.
Niski poziom aktywów płynnych: środków pieniężnych, krótkoterminowych papierów wartościowych.
Wydłużone terminy płatności zobowiązań wobec odbiorców i duży udział kredytów krótkoterminowych w miejsce brakujących aktywów płynnych
Niski poziom zapasów
Pytanie 8
Pytanie 9
Strategia konserwatywna
Krótkie terminy realizacji zobowiązań
Wysoki (wyższy niż optymalny) poziom zapasów
Wysoki poziom aktywów płynnych
Niski poziom zapasów
Wysoki poziom kapitału stałego oraz kapitału obrotowego netto
Liberalna polityka wobec odbiorców
niski poziom zadłużenia krótkoterminoweg
Pytanie 10
Strategie zarządzania kapitałem obrotowym dzielimy na
Strategie zarządzania aktywami obrotowymi
Strategie zarządzania aktywami trwałymi
Strategie finansowania aktywów obrotowych
Pytanie 11
Strategie zarządzania kapitałem obrotowym
Strategie regresywna
Strategie umiarkowana (pośrednia)
Strategie agresywna
Strategie konserwatywna
Pytanie 12
Cykl kapitału obrotowego składa się
magazynowanie wyrobów gotowych
otrzymanie zapłaty za należności
zakup materiałów
zapłata za materiały
sprzedaż wyrobów gotowych
wytwarzanie produktu
Pytanie 13
Czas, jaki upływa od momentu nabycia zapasów do momentu realizacji wpływów gotówkowych z ich sprzedaży
Cykl inkasa należności
Cykl konwersji zapasów
Cykl kapitału obrotowego
Pytanie 14
Pytanie 15
Znaczenie kapitału obrotowego netto (KON):
chroni przed poważniejszym konsekwencjami utraty płynności finansowej.
pozwala kontynuować działalność bez zaciągania dodatkowych pożyczek
pozwala kontynuować działalność dzięki zaciąganiau dodatkowych pożyczek
stanowi w przedsiębiorstwie bufor bezpieczeństwa
Pytanie 16
Kapitał obrotowy netto to:
Aktywa obrotowe minu zobowiązania długoterminowy
Kapitał stały minus aktywa trwałe
Aktywa obrotowe minu zobowiązania krótkoterminowe
Pytanie 17
KAPITAŁ OBROTOWY NETTO nazywanny jest także
kapitałem bieżącym
kapitałem operacyjnym
kapitałem pracującym
Pytanie 18
Proces kształtowania wielkości i struktury aktywów obrotowych oraz proces pozyskiwania źródeł finansowania tych aktywów to
Zarządzanie kapitałem obrotowym
Zarządzanie kapitałem obcym
Zarządzanie kapitałem własnym
Pytanie 19
Kształtowanie majątku obrotowego i źródeł jego finansowania, które prowadzi do wzrostu wartości przedsiębiorstwa.
fałsz
prawda
Pytanie 20
Cele zarządzania kapitałem obrotowym
zapewnienie utrzymania trwałej płynności finansowej
stymulowanie sprzedaży
utrzymywanie odpowiedniej ilośći wykfalifikowanych pracowników
minimalizacja kosztów.
Pytanie 21
Kapitał obrotowy – są to
aktywa obrotowe oraz kapitały je finansujące
aktywa zmienne oraz kapitały je finansujące
aktywa obrotowe oraz inwestycje je finansujące
Pytanie 22
Kapitał obrotowy zmienia formę: z pieniężnej w rzeczową, z rzeczowej w pieniężną.
prawda
fałsz
Pytanie 23
Kategorie aktywów obrotowych:
zapasy (materiały, produkty gotowe, towary
inwestycje krótkoterminowe (środki pieniężne w kasie i na rachunku bankowym, instrumenty finansowe)
własności niematerialne i prawne
należności krótkoterminowe (z tytułu dostaw i usług i inne
Pytanie 24
Zarządzanie kapitałem obrotowym to decyzje dotyczące m.in.:
egzekwowania należności od odbiorców,
sterowania procesami dostaw i magazynowania zapasów do produkcji czy towarów handlowych
utrzymywania określonych zasobów środków pieniężnych.
sterowania przebiegiem procesu wytwórczego, zbytu produkcji, czyli zapasami wyrobów gotowych,
regulowania rozmaitych zobowiązań wobec dostawców,
Pytanie 25
Koszty związane z niedoborem zapasów
koszty obsługi zapasów
koszty przestojów produkcyjnych,
koszty ryzyka.
koszty utraconej reputacji.
koszty utraconej sprzedaży
Pytanie 26
Koszty tworzenia zapasów (zamawiania)
koszty transportu zapasów
koszty przestojów produkcyjnych,
koszty utraconej sprzedaży
koszty zamawiania,
Pytanie 27
Koszty utrzymania zapasów
koszt kapitału,
koszty ryzyka.
koszty obsługi zapasów
koszty przestojów produkcyjnych
koszty zamawiania,
koszty składowania,
Pytanie 28
Cel zarządzania zapasami
minimalizację kosztów związanych z zapasami.
zapewnianie dostępności zapasów potrzebnych na normalną, nieprzerwaną działalność;
Pytanie 29
Strategie polityki kredytowej
STRATEGIA UMIARKOWANA (pośrednia)
STRATEGIA RACJONALNA (defensywna)
STRATEGIA RESTRYKCYJNA (ofensywna)
STRATEGIA ŁAGODNA (defensywna)
Pytanie 30
udzielanie kredytu klientom o wysokim ryzyku kredytowym
EFEKT: rotacja jest długa, udział należności w aktywach wysoki.
długie terminy płatności i łagodne podejście do windykacji
brak prawnych zabezpieczeń należności
EFEKT: rotacja jest krótka, udział należności w aktywach niski
domaganie się od klientów ścisłego przestrzegania krótkich terminów płatności,
Pytanie 31
STRATEGIA RESTRYKCYJNA (ofensywna
domaganie się od klientów ścisłego przestrzegania krótkich terminów płatności,
stosowanie prawnych zabezpieczeń należności.
EFEKT: rotacja jest krótka, udział należności w aktywach niski
preferowanie klientów o niskim ryzyku kredytowym,
EFEKT: rotacja jest długa, udział należności w aktywach wysoki.
długie terminy płatności i łagodne podejście do windykacji
Pytanie 32
Utrzymanie płynności finansowej narzuca sprawowanie bieżącej kontroli przepływu gotówki. Kontrolę taką umożliwia plan obrotów gotówkowych
PLAN OBROTÓW KREDYTOWYCH.
PLAN OBROTÓW GOTÓWKOWYCH.
PLAN OBROTÓW FINANSOWYCH.
Pytanie 33
Motywy utrzymywania środków pieniężnych w przedsiębiorstwie:
manipulacyjny
ostrożnościowy
transakcyjny
spekulacyjny
Pytanie 34
poprawia strukturę finansów - relację kapitałów własnych do obcych, zwiększa wiarygodność  i zdolność kredytową 
Faktoring
Kredyt obrotowy
Pytanie 35
podwyższa wartość pasywów, zwiększa udział kapitałów obcych, więc obniża zdolność kredytową
Kredyt obrotowy
Faktoring
Pytanie 36
Kredyt obrotowy
umowy terminowe
Zastosowanie brak ograniczeń
dostępność, firmy posiadające zdolność kredytową
Wymagane zabezpie-czenia
Analizowanie podmioty kredytobiorca
Pytanie 37
Faktoring
brak ograniczeń co do zdolności kredytowej 
Zastosowanie brak ograniczeń
firmy prowadzące sprzedaż z odroczonym terminem płatności, stałym odbiorcom
Analizowanie podmioty odbiorcy i historia współpracy
umowy bezterminowe
Wymagane zabezpie-czenia
Pytanie 38
Polega na wykupie przez faktora należności bez przejęcia ryzyka niewypłacalności odbiorców swojego klienta.
niepełny (faktoring z regresem)
pełny (bez regresu)
Pytanie 39
Przejęcie przez faktora ryzyka niewypłacalności kontrahentów objętych umową faktoringu. Klient firmy faktoringowej podpisując umowę pozbywa się ryzyka braku zapłaty przez odbiorców za dostarczony towar lub wykonaną usługę
pełny (bez regresu)
niepełny (faktoring z regresem)
Pytanie 40
Cechy Faktoringu
umowa zazwyczaj krótkookresowa
zapewnione płynne finansowanie dostaw, brak konieczności czekania na termin płatności 
umowa zazwyczaj długookresowa
faktoring to nie tylko finansowanie należności, ale też zarządzanie należnościami
Pytanie 41
Faktoring
dzięki usłudze przedsiębiorstwo uzyskuje środki finansowe  zaraz po wystawieniu faktury,
usługa ta polega na wykupie przez firmę faktoringową (faktora) od przedsiębiorstwa (faktoranta) wierzytelności
umożliwia uzyskanie kredytu bankowego, którego wielkość jest uzależniona od wiarygodności dłużników
to forma finansowania bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Pytanie 42
Polega na odstąpieniu praw wynikających z wierzytelności innemu podmiotowi
cesji należności
faktoringu.
dyskonta weksli klientów
zastawu należności
Pytanie 43
W praktyce stosuje się zabezpieczenia polityki windykacyjnej
osobiste (weksel własny, poręczenie cywilne, gwarancja bankowa, itp.)
sądowe (umowy , aneksy , pozwy )
rzeczowe (zastaw, hipoteka, kaucja, blokada środków na rachunku, itp.)
Pytanie 44
Przedsiębiorstwa starają się ograniczać ryzyko kredytowe poprzez
zabezpieczania transakcji handlowych.
odmawiania transakcji handlowych.
Pytanie 45
Polityka windykacyjna dotyczy procedur stosowanych przy egzekwowaniu zaległych należności.
prawda
fałsz
Pytanie 46
Metody oceny wiarygodności dzielimy na:
jakościowe
mieszane
majątkowe
ilościowe
Pytanie 47
Złe długi oddziałują na: wynik finansowy
fałśz
prawda
Pytanie 48
Odroczenie terminu płatności powoduje negatywne efekty związane z ryzykiem przedsiębiorstwa, płynnością finansową i ponoszonymi kosztami
fałsz
prawda
Pytanie 49
Aby wyznaczyć optymalną wielkość zamówienia, tzw. ekonomiczną partię dostawy (EPD, EOQ) należy określić:
Koszty związane z należnościami
Zapotrzebowanie (zużycie) zapasów w danym okresie (Z)
Koszty związane z zapasami
Pytanie 50
Metoda XYZ
dzieli zapasy według regularności zapotrzebowania: o regularnym zapotrzebowaniu do sporadycznego
dzieli zapasy od najdroższych do najmniej cennych z punktu widzenia przedsiębiorstwa
metoda używana za ryzykowną, wymaga dużej synchronizacji procesów technologicznych i logistycznych.
Pytanie 51
Just in time
dzieli zapasy według regularności zapotrzebowania: o regularnym zapotrzebowaniu do sporadycznego
dzieli zapasy od najdroższych do najmniej cennych z punktu widzenia przedsiębiorstwa
metoda używana za ryzykowną, wymaga dużej synchronizacji procesów technologicznych i logistycznych.
Pytanie 52
Metoda ABC
dzieli zapasy od najdroższych do najmniej cennych z punktu widzenia przedsiębiorstwa
dzieli zapasy według regularności zapotrzebowania: o regularnym zapotrzebowaniu do sporadycznego
metoda używana za ryzykowną, wymaga dużej synchronizacji procesów technologicznych i logistycznych.