Twój wynik: Wpływ społeczny

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Prawo imitacji:
zasady rozprzestrzeniania się wpływu społecznego
podział na wpływ pośredni i bezpośredni
kreatywność
sugestywność
Pytanie 2
Według Zajonca:
Łatwe zadania powodują wzrost tempa wykonania
Trudne zadania powodują wzrost tempa wykonania
Łatwe zadania powodują hamowanie społeczne
Trudne zadania powodują hamowanie społeczne
Pytanie 3
Lund:
badania nad efektem pierwszeństwa i świeżości
badania nad dotykiem
badania nad skutkami przywództwa demokratycznego i autorytarnego
badania nad konformizmem
Pytanie 4
Yale Attitude Change Model:
Aronson
Holland
Festinger
Hovland
Pytanie 5
Badania Ascha:
80% co najmniej ulega grupie
75%, co najmniej raz zgadza się z grupą
przynajmniej 25% ulega grupie
50% zgadza się z grupą
Pytanie 6
Konformizm informacyjny:
Strach przed odrzuceniem
Poszukiwanie informacji
Potrzeba akceptacji
Interpretacja niejasnej sytuacji jest bardziej poprawna przez innych
Pytanie 7
Technika dotyku zależy od:
Motywu uprawnień społecznych
Siły perswazji
Bliskości interpersonalnej
Reguły wzajemności
Pytanie 8
Teoria reaktancji to część:
Reguły autorytetu
Reguły wzajemności
Reguły niedostępności
Reguły sympatii
Pytanie 9
Przynęta to odmiana:
Huśtawki emocji
Niskiej piłki
Karate
Stopy w drzwiach
Pytanie 10
Liczy się każdy grosz to inaczej:
Niska piłka
Poznawcza dezorganizacja po wybiciu z rutyny
Dobrze to rozegraj
Technika proboszcza
Pytanie 11
McGuire
Jigsaw clasroom
Teoria dwutorowości perswazji
Procesualny model perswazji
Model niesienia pomocy
Pytanie 12
Robbers Cave
Scherif
Asch
Hovland
Deutsch i Gerard
Pytanie 13
Efekt śpiocha:
Milgram
Scherif
Asch
Hovland
Pytanie 14
Sidis:
sugestywność
wpływ bezpośredni i pośredni
przywództwo demokratyczne i autorytarne
facylitacja społeczna
Pytanie 15
"popchnięcie ludzi do działania w wybranym przez nas kierunku"
Cialdini
Miller
Bettinghaus i Coddy
Tokarz
Pytanie 16
Normy powinnościowe:
związane z emocjami
Normy i zakazy
bezrefleksyjnosć
Pytanie 17
Proszę dodane do małej prośby:
Nie zmienia szansy na zgodę
Zwiększa szansę na zgodę
Zmniejsza szansę na zgodę
Pytanie 18
Lęk krzywoliniowy kto?
Aronson
Tokarz
Janis i Feshbach
Skillbeck
Pytanie 19
Huśtawka emocjonalna:
deficyt zasobów poznawczych
zniekształcenia poznawcze
bezrefleksyjność
ambiwalencja emocji
Pytanie 20
Dlaczego zakłopotanie powoduje uległość?
Chęć poprawienia nastroju
Chęć poprawienia swojej sytuacji
Chęć zrobienia pozytywnego wrażenia
Wstydliwość
Pytanie 21
Lęk -> ... -> uległość
wzmocniony lęk
zwątpienie
ucieczka
wycofanie/ulga
Pytanie 22
6 rad żeby przeciwdziałać niewłaściwemu myśleniu grupowemu:
Zimbardo
Latane
Janis
Aronson
Pytanie 23
Model niesienia pomocy:
Latane i Darley
Zimbardo
Janis
Aronson
Pytanie 24
Replikacja powodów skuteczności:
Apsler
Allport
Aronson
Gueguen
Pytanie 25
Pionierskie badania na temat poczucia winy:
Carlsmith i Gross
Wallace, Sadall
Gueguen
Kelln, Ellard
Pytanie 26
Festinger
,A Theory of Cognitive Disonance
The psychology of social norms
Yale Attitude Change Model
Pytanie 27
Realistyczna Teoria Konfliktu:
walka prowadzi do konfliktu, dobra są ograniczone, ludzie mają potrzeby
stworzona przez Scerifa
konflikt pozytywnie wpływa na działanie
Pytanie 28
Badania na temat plotki:
Allport i Postman
Zajonc
Caldini
Aronson
Pytanie 29
Niematerialne wytwory ludzkich działań:
normy, zasady, reguły
stworzone przez człowieka
nie istnieją
istnieją
Pytanie 30
Co wykazał efekt auto kinetyczny?
Wykazał, że w grupie jednostki tworzą normy oceniania
Wykazał, że grupa tworzy normy oceniania
Wykazał, że w grupie jednostki rozpraszają się
Wykazał, że w grupie jednostki uśredniają oceny
Pytanie 31
Kiedy manipulacja występuje z perswazją?
Nie mogą współwystępować
Zawsze występują razem
Gdy perswazja jest ukryta
Gdy perswazja jest częściowa
Pytanie 32
Teoria dwutorowości perswazji
Festinger
Petty i Cacioppo
Aronson
Janis i Feshback
Pytanie 33
Zmiana postawy centralna polega na:
krytyczne przetwarzanie informacji i duże zaangażowanie, siła argumentów
powierzchowna analiza komunikatu, koncentracja na mało istotnych wskaźnikach, ale wyrazistych i dostępnych
Pytanie 34
Autopercepcja u podstaw:
Niskiej piłki
Żadnej z wymienionych
Stopy w drzwiach
Karate
Pytanie 35
A to nie wszystko...
Huśtawka emocjonalna
Poznawcza dezorganizacja po wybiciu z rutyny
Propozycja wieloskładnikowa
Efekt kontrastu
Pytanie 36
Model szans rozpracowania przekazu to inaczej:
Dwuczynnikowa teoria perwazji
Teoria dwutorowości perswazji
Model procesualny perswazji
Model przekazowy
Pytanie 37
Sposób myślenia, który charakteryzuje ludzi głęboko zaangażowanych w funkcjonowanie swojej grupy o wysokiej spójności
Organizacja grupy i relacje ze światem zewnętrznym
Syndrom pracy w grupie
Syndrom myślenia jednostki
Syndrom myślenia grupowego
Pytanie 38
"Manipulacja to podejmowanie przez jednostkę, grupę czy instytucję intencjonalnych zachowań mających na celu skłonienie innych osób do działań, których prawdopodobnie nie podjęłyby spontanicznie"
Doliński
Serafińska i Szmajke
Nawrat
Mandal
Pytanie 39
Doliński mówi, że:
Manipulacja to podejmowanie przez jednostkę, grupę czy instytucję intencjonalnych zachowań mających na celu skłonienie innych osób do działań, których prawdopodobnie nie podjęłyby spontanicznie
Manipulacja to takie oddziaływanie na zachowania, myśli, przekonania innej osoby czy osób, które ma doprowadzić manipulującego do określonego celu
Manipulacja to planowe i celowe działanie, którego autor wywiera wpływ na inną osobę w taki sposób, aby nie zdawała sobie ona sprawy z tego, że podlega jakimkolwiek oddziaływaniom, bądź by nie była świadoma siły lub konsekwencji tych oddziaływań
Pytanie 40
Manipulacja to: takie oddziaływanie na zachowania, myśli, przekonania innej osoby czy osób, które ma doprowadzić manipulującego do określonego celu
Doliński
Nawrat
Serafińska i Szmajke
Mandal
Pytanie 41
Manipulacja to: wykorzystanie przebiegłości i taktycznej przewagi, a nie siły i gróźb
Nawrat
Serafińska i Szmajke
Doliński
Mandal