Twój wynik: AW

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Raport COSO, wskazówki Coco, standardy ISO i INTOSAI (Międzynarodowe standardy Kontroli IFAC) to:
Formy standardów audytu wewnętrznego
Formy certyfikowania zawodu audytora wewnętrznego
Formy standardów kontroli wewnętrznej
Formy certyfikowania zawodu kontrolera wewnętrznego
Pytanie 2
OLAF to skrót określający:
Stowarzyszenie Audytorów Wewnętrznych
Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych
Europejski Trybunał Obrachunkowy
Ogólnopolskich Liderów Audytu Finansowego
Pytanie 3
Ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, skuteczny, efektywny, oszczędny i terminowy, to zgodnie z ustawą o finansach publicznych:
kontroli zarządczej
audyt funduszy unijnych
audyt wewnętrzny
kontroli wewnętrznej
Pytanie 4
Bezpośredni kontakt z personelem odpowiedzialnym za proces, możliwość osobistego przekonania o stanie faktycznym, bezpośredniej obserwacji pracy, środowiska, warunków to technika audytu:
Wizytacja terenowa, inspekcja
Przegląd dokumentacji
Żadna z powyższych
Spotkania i warsztaty robocze
Pytanie 5
Do obowiązków audytora wewnętrznego w ramach prowadzonych czynności nie należy:
Żadne z powyższych
Ustalenie stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania jednostki
Przedstawienie zaleceń w sprawie usunięcia uchybień lub wprowadzenia usprawnień
Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień
Pytanie 6
Akty stałe oraz akty bieżące
Żadna z powyższych
Akty stałe oraz akty bieżące
Dokumenty pierwotne i zbiorcze
Dokumenty wewnętrzne, zewnętrzne, pozyskanie i przygotowane
Pytanie 7
Czy zgodnie z ustawą o finansach publicznych biegły rewident może być audytorem wewnętrznym:
nie, chyba że odbędzie 2-letnią praktykę na stanowisku audytora wewnętrznego
nie
tak
tak, ale tylko pod warunkiem odbycia dwuletniej praktyki w jednostce sektora finansów publicznych
Pytanie 8
Czy ocena audytora 5 (w skali od 1 do 5) w kryterium kontrola wewnętrzna oznacza:
Żadna z powyższych
Kontrolę bardzo silną
Kontrolę racjonalną
Brak kontroli
Pytanie 9
Minimalizacja kosztów wykorzystywanych zasobów przez jednostkę przy jednoczesnym utrzymaniu odpowiedniej ich jakości to definicja:
Zasady efektywności
Zasady oszczędności
Zasady skuteczności
Zasady wydajności
Pytanie 10
Działania o charakterze zapewniającym, profil audytorów, proces badania jest podobny dotyczą:
Zarówno wewnętrznego i zewnętrznego
Żadne z powyższych
Tylko audytu wewnętrznego
Tylko audytu zewnętrznego
Pytanie 11
Ustalenie zbioru przepisów prawnych, zgodnie z którymi jednostka musi działać, to w ramach przygotowania planu audytu, etap:
Identyfikacja potrzeb audytu
Identyfikacji uniwersum jednostki
Identyfikacja misji jednostki
Identyfikacja środowiska zewnętrznego
Pytanie 12
Do cech audytu wewnętrznego należą:
Działanie zapobiegawcze, nastawienie na usprawnienie działalności, działanie post fatum, działanie na podstawie uregulowań wewnętrznych
Duża miara niezależności, nastawienie na wykrycie sprawcy, działanie wyłącznie post fatum
Nacisk na przyczyny niekorzystnego zjawiska, niezależność, nastawienie na usprawnienie działalności
Żadna z powyższych
Pytanie 13
Audyt robót budowlanych, systemu kadr i płac, systemu zakupów oraz systemu zarządzania wchodzą w zakres:
Audytu operacyjnego
Audytu finansowego
Żadna z powyższych
Zarówno finansowego jak i operacyjnego
Pytanie 14
Gdy stan faktyczny odpowiada wzorcowemu, audytor upewnia kierownictwo, że jest wszystko w porządku to:
Żadna z powyższych
Funkcja prewencyjna i informacyjna
Funkcja kontrolna i doradcza audytu
Funkcja informacyjna i doradcza audytu
Pytanie 15
Stowarzyszenie audytorów wewnętrznych (IIA- Polska) powstało w roku:
1941
żadna z powyższych
2002
1992
Pytanie 16
Wspomaganie operacyjne kadry menedżerskiej dla skutecznego wprowadzenia
Nowoczesny audyt wewnętrzny ( wspomaganie także operacyjnej kadry menedżerskiej dla skutecznego wprowadzenia
Żadna z powyższych
Tradycyjny audyt wewnętrzny (kontrola jakości rachunkowości)
Współczesny audyt wewnętrzny( kontrola wewnętrzna i doradztwo dla kadry zarządzającej
Pytanie 17
CZy ocena 1 ( W skali 1-5) według kryterium stopnia skomplikowana oznacza:
Bardzo niski stopień skomplikowania
Bardzo wysoki stopień skomplikowania
Żadna z powyższych
Niski stopień skomplikowania
Pytanie 18
Audyt zgodności
Stanowi analizę oceniającą i sprawdzającą, czy działania prowadzone przez jednostkę odpowiadają ustalonym procedurom, wytycznym i aktom prawnym
Obejmuje ocenę efektywności, skuteczności i oddziaływnia zdarzeń a funkcjonowanie jednostki
Polega na monitorowaniu funkcjonujących w jednostce systemó1), np. informatycznych lub informacyjnych
Dotyczy oceny sprawozdań finansowyc zgodnie ze Standarami rewizji finansowej
Pytanie 19
W jednostkach sektora publicznego rozwiązanie stosunku pracy, zmiana warunków płacy i pracy kierownika komórki audytu:
Może nastąpić bez zgody odpowiedniego ministra
Może nastąpić bez zgody komitetu audytu
Nie może nastąpić bez zgody komitetu audytu
Nie może nastąpić bez zgody odpowiedniego ministra
Pytanie 20
Analiza zbioru danych w celu identyfikacji zjawisk nieprawidłowych,oraz weryfikacja występowania zarejestrowanych danych i zjawisk to charakterystyka:
Testów krok po kroku
testów szczegółowych
Potwierdzenia
Analizy porównawczej
Pytanie 21
Kompletne dokumenty audytu to :
Dokumenty wspierające ustalenia audytu
Dokumenty pozwalające na osiągnięcie celu
Dokumenty oparte na faktach, adekwatne i przekonywujące
Dokumenty rzetelne i najlepsze możliwe do uzyskania przy zastosowaniu właściwej techniki
Pytanie 22
Które ze zdań nie jest prawdziwe?
Kwestionariusze kontroli wewnętrznej, kwestionariusze samooceny, listy kontrolne, raporty to przykładowe dokumenty wykorzystywane w audycie wewnętrznym
Rygor i metoda, wprowadzane poprzez umiejętność analitycznego myślenia, pozwalającego wyłonić problem oraz umiejętność syntetyzowania tychże problemów dla pokonania nieprawidłowości i wydania rzeczowych zaleceń to jedna z cech charakteryzujących audytora wewnętrznego
Żadne z powyższych
Harmonogram, terminarze i instrukcje inwentaryzacyjne to możliwe do zastosowania mechanizmy kontrolne minimalizujące ryzyko nieprawidłowości w zakresie przeprowadzania inwentaryzacji