Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Ucz się szybciej
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Twój wynik: Surdologopedia
Twój wynik
Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Wszystkie ({{dataStorage.userResults.answersTotal}})
Prawidłowe ({{dataStorage.userResults.answersGood}})
Błędne ({{dataStorage.userResults.answersBad}})
Pytanie 1
Rozwój narządu słychu kończy się
3 miesiącu życia płodowego
4 miesiąc życia płodowego
2 miesiącu życia płodowego
Pytanie 2
Okres odruchowej wokalizacji obejmuje:
4-8 tydzień życia
2-5 tydzień życia
2-4 tydzień życia
Pytanie 3
Okres odruchowej wokalizacji u dziecka słyszącego przebiega
w sposób odmienny
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
jest to uzależnione od kondycji urodzeniowej dziecka
Pytanie 4
Zjawisko głużenia u dzieci niesłyszących
Nie występuje
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Występuje jak u dzieci słyszących
Pytanie 5
Okres zabawy głosem obejmuje
4-6 miesiąc życia
3-6 miesiąc życia
6-8 miesiąc życia
Pytanie 6
Okres zabawy głosem u dziecka niesłyszącego
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Nie jest obecny
Jest obecny
Pytanie 7
Zjawisko gaworzenia polega na
świadomym powtarzaniu dźwięków
to zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
nieświadomym powtarzaniu dźwięków
Pytanie 8
Zjawisko gaworzenia u dzieci niesłyszących
Jego obecność zależy od posiadanej wady
Nie jest obecne
Jest obecne
Pytanie 9
Powyżej 7 roku życia u dzieci niesłyszących rozwój mowy
uzależniony jest od wczesnego wspomagania rozwoju
Zostaje zakończony
Nadal trwa
Pytanie 10
Zjawisko głużenia pełni rolę
Ćwiczeń słuchowych
Ćwiczeń ruchowych i słuchowych
Ćwiczeń ruchowych
Pytanie 11
Uszkodzenie słuchu w granicach 15-30 db powoduje problemy w
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
powoduje problem w rozumieniu mowy nawet w nieznacznej odległosci
nie powoduje żadnych problemów
Pytanie 12
Uszkodzenie słuchu w granicach 30-40db powoduje
problem w rozumieniu mowy z odległości 1,5 m
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
Problem w rozumieniu mowy do 1 m
Pytanie 13
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 45 - 80db dziecko
odbiera cichą mowę z odległości 1m
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
odbiera głośną mowę z odległości 2 m
Pytanie 14
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 80-95db dziecko może słyszeć
To zależy
Nawet ciche dźwięki
Bardzo głośne dźwięki
Pytanie 15
Aparat słuchowy
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
Przywraca słuch
to zależy od głośności otoczenia
Pytanie 16
Słuchanie to
Nieświadome odbieranie słyszanych dźwięków
Wyłącznie rozumienie słyszanych dźwięków
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Pytanie 17
Na wychowanie słuchowe składają się:
Zaplanowane przez logopedę ćwiczenia słuchowe
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
wyłącznie codzienne czynności
Pytanie 18
W terapii surdologopedycznej należy
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi i wzrokowymi
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi
Pytanie 19
Rozumienie mowy ułatwiają dziecku NIESŁYSZĄCEMU
to zależy od emocjonalności dziecka
gesty nacechowane emocjonalnie
GESTY pozbawione zabarwienia emocjonalnego