Twój wynik: Marketing Międzynarodowy

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Która z wymienionych nazw międzynarodowej orientacji przedsiębiorstwa jest nieprawidłowa?
policentryczna
dualna
Etnocentryczna
geocentralistyczna
Pytanie 2
Analiza BCG umożliwia:
uzyskanie opinii klientów o naszych produktach
słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa
ocenę struktury asortymentowej danej firmy i jej przedsięwzięć rynkowych
określenie szans i zagrożeń rynkowych
Pytanie 3
Termin "masa krytyczna" odnosi się do:
stanu zasobów rzeczowych w firmie międzynarodowej
wielkości zasobów rzeczowych w joint venture
wielkości zasobów finansowych
reakcji chemicznej
Pytanie 4
Nazwa piggyback oznacza:
formę ekspansji zagranicznej
nieetyczną promocję
nie ma takiego terminu
niedozwoloną reklamę
Pytanie 5
Twórcą koncepcji brandingu narodowego jest:
Simon Anholt
Marco Simone
Philip Cateora
Robert Fluder
Pytanie 6
Która z wymienionych form działalności na rynkach zagranicznych wiąże się z największym ryzykiem?
eksport
Import
filia zagraniczna
joint venture
franchising
licencja
Pytanie 7
Syndrom NIH oznacza:
bojkotowanie produktów zagranicznych
popieranie wyrobów krajowych
nie ma takiego pojęcia
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
Pytanie 8
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
mobilność logistyczna
nowoczesność i elastyczność
niezależność i nepotyzm
posiadanie struktury hemogenicznej
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
diagram Ishikawy
mapy percepcji
cross promotion
badanie dystansu psychicznego
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu potencjału konkurentów
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Adaptacja rynku
Dyferencjacja
Penetracja rynku
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
SLEPT
LINUKS
SWOT
PEST
SWAT
PESTEL
PRESTCOM
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
oddziaływanie czynników kulturowych
takie pojęcie nie występuje
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
problemy sektora finansowego
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
problemów legislacyjnych
analizy uwarunkowań technologicznych
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Ahonen i Nikunen
Cateora i Hoandler
Kotabe i Helsen
Kotler i Levitt
Pytanie 17
Do podstawowych rodzajów badań marketingowych rynków zagranicznych zaliczamy:
badania pierwotne i selektywne
badania strukturalne i koniukturalne
badania ankietowe
badania marki
Pytanie 18
Mikrosegmentacja dotyczy rynku: (wielokrotny wybór)
międzynarodowego
regionalnego
sub-globalnego
lokalnego
globalnego
Pytanie 19
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
niezależność i samowystarczalność
mobilność logistyczna
posiadanie struktury homologicznej
nowoczesność i elastyczność
Pytanie 20
Wymiary marketingu partnerskiego wg. C Groonroos'a: (wielokrotny wybór)
taktyczny
strukturalny
strategiczny
funkcjonalny
Pytanie 21
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
segmentacja rynków
Pytanie 22
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
Pytanie 23
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
Pytanie 24
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
bojkotowanie produktów zagranicznych
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Komplementarny
Bezpośredni
Kooperacyjny
Substytucyjny
Pośredni
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Sekwencyjnej
Dualnej
Dychotomicznej
Policentrycznej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Efekt synergii i wysokie koszty
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
licencji
joint venture
franchisingu
eksportu
importu
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
Badanie dystansu psychicznego
system CIM
Diagram Hofstede
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
pokonanie konkurentów z Japonii
postawienie na wysoką jakość produktu
rozszerzenie segmentu docelowego
zastosowanie nowych lakierów
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
handlowiec
replika
samotny menadżer
poddostawca
specjalista