Twój wynik: ZIK2

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
1. W które obszary da się wpisać komponenty modelu biznesowego (w uproszczeniu):
a) obszar kreowania wartości
b) obszar budowania relacji z klientem
c) obszar infrastruktury i sieci partnerskiej
d) obszar finansowy
Pytanie 2
2. Wzrost zewnętrzny instytucji kredytowej może odbywać się przez:
d) Alians strategiczny
b) Outsourcing
c) Przejęcia
a) Fuzje
Pytanie 3
3. Co sie stało w banku BZ WBK w 2001 roku?
c) konsolidacja
a) przejęcie
b) fuzja
d) wcielenie
e) alians strategiczny
Pytanie 4
4. Co należy do strategii funkcjonalnej?
Strategia działalności podstawowej
Strategia personalna
Strategia informatyczna
Strategia finansowa
Strategia marketingowa
Pytanie 5
5. Strategie marketingowe, technologiczne i kadrowe należą do strategii:
a) funkcjonalnej
d) organizacyjnej
b) konkurencyjnej
c) rozwoju banku
Pytanie 6
6. Strategia informatyczna, marketingowa, kadrowa to przykłady:
a) Strategii konkurencyjnych
c) Strategii funkcjonalnych
d) Strategii kosztowych
b) Strategii rozwojowych banku
Pytanie 7
7. Uzasadnienie istnienia banku, jego sens i cel działalności, podstawa rozwoju i wzrostu to:
a) strategia wzrostu
d) polityka jakości
c) wizja
b) misja banku
Pytanie 8
8.Jakie perspektywy występują w strategicznej karcie wyników?
d) perspektywa rozwoju
c) perspektywa procesów wewnętrznych
a) perspektywa finansowa
b) perspektywa klienta
Pytanie 9
9. Coaching i mentoring - jaka to metoda zarządzania wiedzą?
Dzielenie się wiedzą (transfer wiedzy)
Pytanie 10
10. Co składa się na kapitał strukturalny?
Kapitał organizacyjny
Kapitał procesów
Kapitał innowacyjny
Pytanie 11
11. Do strategii innowacji w zakresie modeli biznesowych należą:
b) innowacje sektorowe
d) innowacje infrastrukturalne
a) innowacja strumienia dochodów
c) innowacje strukturalne
Pytanie 12
12. Co wchodzi w skład marketing mix?
Polityka dystrybucyjna
Produkt
Polityka cenowa
Personel
Promocja
Pytanie 13
13. Co to jest sprzedaż krzyżowa?
m.in. że jak ktoś ma konto i oferuje mu się udziały w funduszu, w markecie przy zakupach otrzymanie karty kredytowej czy coś
Pytanie 14
14. Zaoferowanie klientowi banku, który do tej pory korzystał jedynie z konta osobistego możliwości oszczędzania na lokacie progresywnej to przykład:
a) Sprzedaży procesowej (process-selling)
b) Sprzedaży łańcuchowej (chain-selling)
d) Sprzedaży krzyżowej (cross-selling)
c) Sprzedaży rozszerzonej (up-selling)
Pytanie 15
15. Kanały dystrybucji - podział ze względu na szczeble:
Ogólne, szczegółowe
Pośrednie, bezpośrednie
Jednostopniowe, wielostopniowe
Pytanie 16
16. Strefy kontaktu z klientem
Samoobsługowa
Wejściowa
Informacyjno-promocyjna
Private banking
Sprzedaży
Operacyjna
Pytanie 17
17. Zagospodarowanie przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej banku w celu przyciągnięcia klienta i stworzenia dogodnych warunków obsługi to:
d) merchandising
b) segmentacja
c) promocja
a) manuardising
Pytanie 18
18. Czy reklama wpływa na poziom lojalności klienta?
Nie wpływa na podwyższenie poziomu lojalności
Tak, może podwyższyć poziom lojalności
Nie wpływa na obniżenie poziomu lojalności
Tak, może obniżyć poziom lojalności
Pytanie 19
19. Rodzaje segmentacji klientów:
d) Statystyczne, behawioralne, psychologiczne, społeczne
b) Geograficzne, behawioralne, demograficzne, psychograficzne
c) Behawioralne, demograficzne, społeczne, wartościowe
a) Geograficzne, demograficzne, psychologiczne, behawioralne
Pytanie 20
20. Grupy czynników segmentacyjnych to:
a) Geograficzne, demograficzne, psychologiczne, behawioralne
d) Statystyczne, behawioralne, psychologiczne, społeczne
c) Behawioralne, demograficzne, społeczne, wartościowe
b) Geograficzne, ekonomiczne, demograficzne, psychograficzne
Pytanie 21
21. Co znajduje się po stronie aktywów banku?
c) depozyty detaliczne
a) gotówka
b) kredyty detaliczne
d) zobowiązania wobec innych banków
Pytanie 22
22. W bilansie bankowym po stronie pasywów znajdują się:
a) Gotówka
c) Depozyty detaliczne
b) Zobowiązania wobec innych banków
d) Kredyty detaliczne
Pytanie 23
23. Jeśli każde 100 zł zainwestowanego kapitału wygenerowało 9,67 zł zysku, to jest to interpretacja wskaźnika:
b) ROA (zwrot na aktywach)
e) WPK (wskaźnik poziomu kosztów)
a) ROS (rentowność obrotu)
d) PM (marża zysku)
c) ROE (zwrot na kapitale)
Pytanie 24
24. Do czego służy metoda puli?
Do wyznaczania nadwyżki odsetkowej
Pytanie 25
25. Ceny transferowe to:
b) ceny (stopy procentowe) stosowane w wewnętrznych rozliczeniach np. między departamentem skarbu a oddziałem
c) ceny pozyskiwania środków pieniężnych na rynku międzybankowym
a) opłaty za transfer środków pieniężnych
d) ceny (stopy procentowe) stosowane tylko w rozliczeniach transgranicznych np. między oddziałem banku w kraju X a oddziałem w kraju Y
Pytanie 26
26. Wynik finansowy po opodatkowaniu i uwzględnieniu kosztu kapitału własnego i obcego:
Zysk netto
Zysk rezydualny (ekonomiczny)
Pytanie 27
27. Specyfika metody EVA liczonej dla banku (tzw. bankowa EVA) polega na:
a) uwzględnienie kosztu zobowiązań z tytułu kapitału obcego (np. depozytów) w obrębie zysku operacyjnego i uwzględnienie w narzucie kosztu kapitału wyłącznie kosztu kapitału własnego
d) uzyskanie wartości ujemnej dla EVA nie jest zjawiskiem negatywnym
c) nie koryguje się zysku operacyjnego
b) nie uwzględnianiu w zysku operacyjnym kosztów działania banku
Pytanie 28
28. Zwiększenie zysku ekonomicznego można uzyskać m.in. przez:
c) Poprawę struktury inwestycji poprzez relokację kapitału od bardziej rentowych obszarów działalności
b) Zwiększenie kosztu kapitału
a) Zmniejszenie zysku operacyjnego
d) Żadne z powyższych
Pytanie 29
29. Jakie są funkcje kapitału banku
a) założycielska
b) gwarancyjna
c) ostrożnościowa
d) kapitałowa
Pytanie 30
30. Kapitał ekonomiczny absorbuje:
a) straty wyjątkowe
c) straty oczekiwane
b) straty nieoczekiwane
d) wszystkie straty banku
Pytanie 31
31. Przypisanie poszczególnym jednostkom, liniom biznesowym, produktom bądź projektom określonej porcji kapitału to:
b) alokacja kapitału (capital allocation)
c) rozwarstwienie kapitału (capital dissection)
d) fragmentacja kapitału (capital fragmentation)
a) dealokacja kapitału (capital deallocation)
Pytanie 32
32. Co należy do zadań Komitetu Zarządzania Aktywami i Pasywami?
c) analiza nowych produktów lub modyfikacja istniejących produktów pod kątem zarządzania ryzykiem stopy procentowej, walutowym i ryzykiem płynności
a) akceptacja i rekomendacja planu finansowego banku
d) określenie systemów i standardów analizy ryzyka
b) regulowanie zasad w zakresie stosowania wewnętrznych stawek transferowych
Pytanie 33
33. Do kategorii ryzyka operacyjnego nie zaliczamy:
c) Ryzyko walutowe
a) Ryzyko nadużyć wewnętrznych
b) Ryzyko kredytowe
d) Ryzyko braku ciągłości pracy instytucji kredytowej
Pytanie 34
34. Ryzyko operacyjne:
a) jest trudne do zmierzenia i wyznaczenia jego max poziomu
d) (nie pamiętam, ale raczej to była zła odp.)
b) może przynosić korzyści finansowe
c) nie może być całkowicie wyeliminowane
Pytanie 35
35. Ryzyko operacyjne związane jest:
a) tylko z operacjami bankowymi wykonywanymi na zlecenie i w imieniu klienta
c) tylko z błędami i zaburzeniami infrastruktury technicznej
b) z niewłaściwie prowadzonymi procesami, osobami, systemami oraz zdarzeniami zewnętrznymi
d) przede wszystkim z zarządzaniem operacjami finansowymi banku
Pytanie 36
36. Co nie jest ryzykiem operacyjnym?
Błąd systemu
Opóźnienia w spłacie kredytu
Zmiana kursu franka
Błąd pracownika banku
Pytanie 37
37. Wybierz poprawny schemat zarządzania ryzykiem operacyjnym
Identyfikacja, ocena, zapobieganie, monitorowanie
Pytanie 38
38. Rodzaje więzi w organizacji
Pomostowe
Współpracy
Funkcjonalne
Służbowe
Pytanie 39
39. Oddziały regionalne występują w ramach struktury:
a) Dwustopniowej
b) Jednostopniowej
c) Trzystopniowej
d) Zarówno w dwu jak i trzystopniowej
Pytanie 40
40. Struktury w banku:
Federacyjna
Tradycyjna
Macierzowa
Pytanie 41
41. Nastawianie na procesy występuje w ramach struktury organizacyjnej:
c) Federacyjnej i macierzowej
a) Tradycyjnej
d) Tradycyjnej, federacyjnej i macierzowej
b) Tylko macierzowej
Pytanie 42
42. Cechy struktury macierzowej
b) można zmniejszyć procesy kontrolne
a) wymaga większej koordynacji
c) świadczy o orientacji na klienta
Pytanie 43
43. Cykl życia projektu
Faza koncepcyjna, faza planowania i organizowania, faza realizacji, faza zakończenia projektu
Pytanie 44
44. Jakie jednostki organizacyjne występują w ramach zarządzania projektami?
d) rada weryfikacyjna
a)sponsor projektu
b)biuro zarządzania projektami
c)kierownik projektu
Pytanie 45
45. Cyklem życia projektu- faza planowania i organizowania- co tam jest:
a) sponsor projektu
b) komitet sterujący
d) biura promocji zarządzania projektem
c) rada weryfikacyjna
Pytanie 46
46. Osoba na stanowisku kierowniczym, rozumiejąca logikę procesu, czuwająca nad jego realizacją, podejmująca działania mające na celu podniesienie efektywności całego procesu to:
b) Menedżer liniowy
d) Właściciel procesu
a) Kierownik procesowy
c) Klient zewnętrzny
Pytanie 47
47. Cztery podstawowe elementy zarządzania procesami to:
b) Zarządzanie wykonawcami, zarządzanie wydajnością
a) Zarządzania zasobami, zarządzanie na styku między działami
d) Zarządzanie wydajnością, zarządzanie efektywnością
c) Zarządzanie efektywnością, zarządzanie celami
Pytanie 48
49. Zaznaczyć zdania prawdziwe dotyczące outsourcingu:
a) jest czynnikiem ryzyka operacyjnego
d) przekazanie przez bank podmiotowi zewnętrznemu czynności istotnych dla działalności bankowej, nie wiąże się z przeniesieniem odpowiedzialności za ich wykonanie
b) nie może być stosowany w banku spółdzielczym
c) coś o dyrektywie z 2006r
Pytanie 49
50. Które zadania z poniższych czynności polskie banki mogą powierzać do realizacji zewnętrznej?
d) przyjmowanie dyspozycji przeprowadzania bankowych rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem rachunków bankowych
a) zawieranie i zmienianie umów rachunków bankowych
c) analiza ryzyka kredytowego
b) zarządzanie aktywami i pasywami
Pytanie 50
51. Ogół zamierzeń i kierunków działań instytucji kredytowej, dotyczących jakości, wyrażony w sposób formalny przez najwyższe jego kierownictwo to:
c) księga jakości
a) system jakości
b) misja banku
d) polityka jakości
Pytanie 51
52. Dokumentacja systemu jakości zawiera:
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
a) plan jakości
b) księgę jakości
c) normy jakości np. ISO 9001
Pytanie 52
53. W ramach kosztów jakości w bankach można wyróżnić koszty niezgodności które dzielą się na:
c) Koszty niezgodności, koszty zgodności
a) Koszty reklamacji i skarg, koszty błędnej informacji, koszty monitorowania niezgodności
b) Koszty niespełnienia wymagań klientów, koszty prewencji, koszty inspekcji
d) Koszty błędów wewnętrznych i zewnętrznych, koszty przekraczania wymagań klientów
Pytanie 53
54. Systematyczny i ciągły proces mierzenia wyrobów, usług oraz procesów względem najsilniejszych konkurentów lub tych organizacji, które są liderem w danej dziedzinie nazywamy:
a) polityką jakości
b) benchmarkingiem
d) marketingiem relacji
c) bankowym procesem referencyjnym
Pytanie 54
55. Rodzaje benchmarkingu:
Wewnętrzny
Funkcyjny
Konkurencyjny
Pytanie 55
56. Co nie należy do fazy realizacji w zarządzaniu personelem?
a) rozwój i motywowanie
c) controlling personalny
b) planowanie kadr
d) pozyskiwanie pracowników
Pytanie 56
57. Kafeteria to rodzaj motywowania:
a) normatywne
c) administracyjno-prawne
d)pobudzające niepieniężne
b) pobudzające pieniężne
Pytanie 57
58. W ramach obowiązującego systemu standardów kwalifikacji bankowych mamy stopnie:
b) specjalista do spraw technologii mobilnych
a) specjalista bankowy z zakresu operacji bankowych
d) menedżer zarządzania ryzykiem bankowym
c) dyplomowany pracownik biurowy
Pytanie 58
59. O EFCB - jakie masz możliwości pracy czy coś w sensie jakiś egzamin i jakie to stanowisko (pewności co do odpowiedzi nie ma):
c) specjalista bankowy
d) chyba referent
a) aliant bankowy
b) menedżer bankowy
Pytanie 59
60. Kompetencje rady nadzorczej:
a) sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności w imieniu właścicieli
b) ustalanie zasad oprocentowania kredytów
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
d) podejmowanie decyzji o emisji nowych akcji
Pytanie 60
61. W kompetencjach zarządu banku leży
b) mianowanie i odwoływanie członków zarządu
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
a) wprowadzanie zmian w statucie banku
d) udzielanie członkom organów kierowniczych absolutorium z wykonania przez nich obowiązków
Pytanie 61
62. System zasad i regulacji, mechanizmów i bodźców, dotyczący związków między zarządzaniem instytucją a kontrolą nad nią dokonywaną przez różne grupy interesariuszy to:
a) kontrola zewnętrzna
c) audyt zewnętrzny
b) nadzór korporacyjny
d) kontrola właścicielska
Pytanie 62
63. Jeśli instytucja kredytowa na etapie budowanie strategii oraz w trakcie swoich działań dobrowolnie uwzględnia interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy to jest:
a) Zgodna z ideą środowiskowej odpowiedzialności biznesu
c) Zgodna z wytycznymi Komitetu Bazylejskiego zawartymi w NUK
b) Zgodna z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu
d) Zgodna z regulacjami formalnymi i standardami środowiskowymi
Pytanie 63
64. Funkcja zgodności realizowana w instytucjach kredytowych m. in.
c) powinna być zależna od biznesowej działalności banku
d) nie ma racji bytu w bankach spółdzielczych
a) pozwala zarządzać ryzykiem zgodności, czyli takiego zarządzania działaniami banku aby minimalizować konsekwencje niezgodności z prawem, regulacjami, zasadami i standardami dobrych praktyk
b) nie powinna być tematem cyklicznych kontroli w ramach audytu wewnętrznego
Pytanie 64
65. Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
Pytanie 65
66. Lokowanie produktu w serialu
a) product placement
b) product location
Pytanie 66
67. Z poniższych stwierdzeń wybierz te, które są prawdziwe:
a) macierz BCG to przykład metody analizy pozycji strategicznej
c) program opcji menedżerskich to system rozwoju kariery, w której wybór określonej ścieżki kariery przez pracownika wiąże się z uzyskiwaniem przewidywanych w niej stopni zawodowych i gratyfikacji
d) zgodność z normami ISO 26000, dotyczącymi społecznej odpowiedzialności biznesu jest obowiązkiem banków notowanych na GPW
b) crowdsourcing to odmiana outsourcingu polegająca na zlecaniu podmiotowi zewnętrznemu transakcji wykonywanych masowo
Pytanie 67
68. Jeśli bank dla usług podstawowych ustala cenę na niskim poziomie w celu zwiększenia zainteresowania klientów, a w przypadku usług dodatkowych cena jest zdecydowanie wyższa to mamy do czynienia z:
c) Strategią ceny wyrównanej
d) Strategią ceny psychologicznej
b) Strategią ceny negocjowanej
a) Strategią kompensacyjną
Pytanie 68
69. Ile obszarów biznesowych wyznaczamy w metodzie standardowej:
a) 6
c) 8
b) 12
d) 10
Pytanie 69
70. Co oznacza skrót GRC
Governance Risk and Compliance
Government Review Competition
Pytanie 70
71. Bank ma cenę 9,5 a inne banki 8-11,jaka to cena?
d) nieopłacalna
b) psychologiczna
a) kompensacyjna
c) zbieranie śmietanki
Pytanie 71
72. Relację między TQM a ISO można przedstawić następująco:
a) TQM jest koncepcją wejściową, rozwijaną następnie przez system jakości w standardzie ISO
d) TQM i ISO to właściwie to samo, tylko TQM zdobył popularność w USA i Japonii a ISO w Europie
c) TQM i ISO to dwa konkurencyjne standardy zarządzania jakością
b) system jakości ISO jako bazowe rozwiązanie formalno organizacyjne, które pozwala wprowadzać TQM
Pytanie 72
73. GRC
b) zgodność
c) zarządzanie ryzykiem
a) nadzór
Pytanie 73
Ewentualne straty banku:
c) we wskaźniku pokrycia strat przez fundusze/kapitałe własne występują w formie skumulowanej
a) pokrywane są z funduszy/kapitałów własnych
b) są dofinansowywane z BFG
d) mogą wpłynąć na decyzję o likwidacji banku
Pytanie 74
Analiza polegająca na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem, pozwalająca określić główne obszary zaangażowania banku to (nie znam odpowiedzi):
d) analiza względna
a) analiza pionowa
b) analiza pozioma
c) analiza nominalna
Pytanie 75
Wskaźnikiem, którym jako normą parametryczną posługują się nadzory, wystandaryzowanym w skali światowej jest (nie jestem pewny odpowiedzi):
c) wskaźnik płynności strukturalnej
b) współczynnik wypłacalności
a) współczynnik pokrycia strat przez fundusze własne
d) wskaźnik rentowności aktywów
Pytanie 76
Zaznacz stwierdzenie prawdziwe (nie jestem pewny odpowiedzi):
a) banki detaliczne charakteryzują się z reguły wysokimi kosztami operacyjnymi
b) wskaźniki rentowności to destymulanty
d) dekompozycja wksaźnika to przedstawienie go jako kombinacji innych wskaźników
c) przekroczenie przez bank granicznych wartości współczynnika wypłacalności gwarantuje automatycznie pełne bezpieczeństwo
Pytanie 77
Piramida Du Ponta to:
b) system dekompozycji wskaźników
e) opiera się na wyborze wskaźnika głównego i rozkładaniu go na czynniki pierwsze
c) najpopularniejszy system analizy finansowej
d) system zależności pozwalający określić prawdopodobieństwo upadku banku
a) system pomiaru efektywności zbudowany na wartości dodanej
Pytanie 78
Aktywa i pasywa w bilansie banku są uporządkowane według
malejącej płynności
rosnącej płynności
Pytanie 79
Budowa i podtrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami to element:
b) marketingu pozyskującego (acquisition marketing)
a) marketingu kontaktowego (contact marketing)
d) public relations
c) marketingu partnerskiego (relationship marketing)
Pytanie 80
Do najbardziej charakterystycznych cech myślenia projektowego należy (według mnie):
a) odwoływanie się do empatii względem klientów
b) iteracyjność
c) formalizm metodyczny
d) tworzenie prototypów
Pytanie 81
Doświadczenie klienta:
b) jest zmienne w czasie
c) powstaje jedynie w bezpośrednich interakcjach z pracownikami banku
d) to wewnętrzny zbiór odczuć i subiektywnych sądów wynikający z wszelkich interakcji z bankiem, odnoszący się przede wszystkim do oczekiwań klienta i stopnia ich zaspokojenia
a) nie daje się kształtować przez bank
Pytanie 82
Fazy zarządzania klientem banku to:
a) etap pozyskiwania klientów, etap obsługi posiadanych klientów, etap utraty klientów
c) etap akwizycji klientów, etap ewaluacji klientów, etap obsługi posiadanych klientów
b) etap rozpoznania klientów, etap pozyskania klientów, etap indywidualizacji klientów
d) etap ewaluacji klientów, etap segmentacji klientów, etap obsługi posiadanych klientów
Pytanie 83
Program kafeteryjny to mechanizm, który może wchodzić w skład:
d) motywowania pobudzającego materialnego
b) motywowania pobudzającego niematerialnego
c) motywowania administracyjno-prawnego
a) motywowania normatywnego
Pytanie 84
W które obszary da się wpisać komponenty modelu biznesowego (w uproszczeniu):
b) obszar budowania relacji z klientem
d) obszar finansowy
c) obszar infrastruktury i sieci partnerskiej
a) obszar dekomponowania wartości (poprawna odpowiedz to obszar kreowania wartości)
Pytanie 85
Wzrost zewnętrzny instytucji kredytowej może odbywać się przez:
d) Alians strategiczny
b) Outsourcing
c) Fuzje
a) Inkluzje
Pytanie 86
Model biznesowy w mBanku (pierwotny):
b) zdyskontowany
d) dyskontowy
a) dyskontowany
c) otwartej architektury
Pytanie 87
System zarządzania jakością z uwzględnieniem metod statystycznych:
d) ISO
b) EFQM
a) Six Sigma
c) Six Sigmua
Pytanie 88
Big Data:
b) mogą prowadzić do zdobycia nowej wiedzy
a) zróżnicowane dane
c) tylko dane numeryczne ?
Pytanie 89
W analizie finansowej banku w zakresie wyboru zestawu wskaźników i mierników:
c) wyniki muszą być porównywalne
d) wskazane jest podawanie algorytmu wyliczeń wskaźników
b) obowiązuje publikowany zestaw wskaźników
a) istnieje całkowita swoboda
Pytanie 90
Analiza pionowa banku:
d) obejmuje co najmniej dwa okresy
c) wyrażona wartościowo i procentowo
b) jest analiza wstępną
a) bada zaangażowanie kapitału banku
Pytanie 91
Co trzeba brać pod uwagę przy analizie oddziału banku (??):
b) zamożność mieszkańców
a) konkurencję
Pytanie 92
ROE:
b) jest stymulantą
c) zwrot na aktywach
d) rentowność obrotu
a) wartość progowa zero
Pytanie 93
Rodzaje więzi organizacyjnych występujących w instytucji kredytowej:
d) procesowe, informatyczne
c) służbowe, funkcjonalne
a) współpracy, pomostowe
b) federacyjne, macierzowe
Pytanie 94
Dokumentacja systemu jakości zawiera:
a) zapisy dotyczące jakości
c) księgę jakości
b) formalne normy jakości, np. ISO 9001
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
Pytanie 95
Składowe kapitału strukturalnego, w ramach kapitału intelektualnego to:
b) kapitał organizacyjny
a) kapitał procesów
c) kapitał innowacyjny
d) kapitał relacyjny
Pytanie 96
Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny (inaczej samokontrola, kontrola funkcjonalna, kontrola instytucjonalna)
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
Pytanie 97
Analiza pozioma sprawozdania finansowego (są wątpliwości co do poprawności jednej odpowiedzi):
c) pozwala określić główne obszary zaangażowania banku
a) polega na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem
b) polega na ocenie skutków zmian poszczególnych elementów sprawozdań finansowych wybranego okresu
d) jest badaniem sprawozdań za co najmniej dwa okresy
Pytanie 98
Przykładem systemowego podejścia do zarządzania jakością jest:
a) six sigma
d) SERVQUAL
b) koncepcja TQM
c) model doskonałości EFQM
Pytanie 99
Czynniki wewnętrzne inicjatyw procesowych podejmowanych przez instytucje kredytowe w ostatnich latach to:
c) rozwój technologii informatycznych
a) konieczność zarządzania ryzykiem operacyjnym
d) dążenie do zwiększania kwalifikacji kadr
b) redukcja kosztów
Pytanie 100
Metoda wskaźnika podstawowego, ile wynosi współczynnik przez który mnożymy :
20%
5%
15%
10%
Pytanie 101
Wybrać poprawny schemat zarządzania ryzykiem operacyjnym:
identyfikacja, ocena, redukcja ryzyka, monitorowanie i raportowanie
na slajdach identyfikacja, ocena, zapobieganie, monitorowanie
u Bywalec identyfikacja, pomiar i limitowanie, monitorowanie, kontrola (w książce chyba też tak jest)